Skoda elroq 85

breczus

Nowy na Forum
Witam, zastanawiam sie nad zakupem elroqa. Przymierzalem sie do mini countryman, ale skoda wygrywa cena i osiagami (bateria prawie 80kwh).

Zamysl elektryka poczatkowo byl na drugie auto tylko na dojazdy do pracy (60km w jedną stronę po drogach szybkiego ruchu).

Ale szczerze przy moim uzytkowania auta nie zdazylo mi sie nigdy robic trase wiecej niz 400km latem wiec taki elroq powinien wystarczyc jako auto glowne. Ladowanie w domu bez pv (w planach pv lub dynamicznie ceny gdyz mam duze roczne zużycie energii (wszystko na prad w domu dwurodzinnym 😉).

Ktos juz odebral takie auto? Jakies podpowiedzi co poza pompa ciepła jest must have do konfiguracji?

Zamysl jest kupno na własność.

I dosyc nietypowe pytanie, czy ktoś juz jezdzil elektrykiem z przyczepa kempingowa? Posiadam lekka przyczepe i zastanawiam się czy chociaz 250-300km na baterii bylbym w stanie zrobić 🙂

Ps. Obecnie do pracy jezdze Avensis t25 z lpg (9-10l lpg na tej trasie spala) plus troc 1.5dsg 2024 jako auto rodzinne 2+1+²(zwierzaki). Kierunki wakacyjne to max 400km po polsce kilka razy do roku wiec z ladowarek bede korzystał sporadycznie, czy warto w takim przypadku czekac na baterie o wyższej mocy ladowania czy 135 obecne wystarczy i nie warto czekac?
 

Nestor

Fachowiec
Z ciekawości - co przesądza na korzyść Skody względem VW ID.4?
Cena, silnik '550', skodowe gadżety, kierownica z guzikami, subiektywnie - wyglad. Skoda nie wyglada jak obła mydelniczka.

Na szybko poklikalem konfigurator ID4. W podobnej konfiguracji jest 30k+ drozszy. Jak go porownac do Enyaq to ID4 juz w ogole ma bardzo malo do zaoferowania. Mozna sie spodziewac ze beda 'lepsze materialy', albo 'wiecej wyciszenia', ale koniec koncow to jest prawie ten sam samochod. ID4 ma lekko gorsze WLTP.
 

rogeer

Zadomawiam się
Z ciekawości - co przesądza na korzyść Skody względem VW ID.4?
ID.4 ma większy bagażnik ale cena od Elroqa + 30k pln. Ja poszedłem w ID.4 bo potrzebowałem więcej miejsca na graty. Za ID.4 Plus + asystenci+komfort+pompa+hak+dach+przygotowanie pod urządznie sterujace(70zł)+cośtam jeszcze wyszło mi 233k pln więc jest różnica.
 

hevvrajczyk

Zadomawiam się
elroq 85 jest w cenie id4 52kwh
Z ciekawości spojrzałem w cennik i była aktualizacja na dniach. Obecnie ID4 52kWh w wersji plus z wieloma fajnymi dodatkami kosztuje tyle co goły elroq katalogowo.
Myślę, że przy porównaniu obu modeli z podobnym wyposażeniem i po wszystkich rabatach ID4 może teraz wychodzić nawet korzystniej niż Skoda.
1746554501083.png
 

tlisek

Tomek
U mnie padło na Elroq 60 + Loft + Clever + Transport, jeździłem też ID4 - było fajnie, ale wychodziło sporo drożej (przynajmniej w zeszłym roku nie było żadnych rabatów w VW na elektryki). Nowa stylistyka kii to nie moja bajka.

Ostatecznie nie znalazłem nic równie praktycznego i ładnego (oczywiście subiektywnie) w tej cenie (wyszło 170k po rabatach).
Odbieram pod koniec maja
 

breczus

Nowy na Forum
Z ciekawości spojrzałem w cennik i była aktualizacja na dniach. Obecnie ID4 52kWh w wersji plus z wieloma fajnymi dodatkami kosztuje tyle co goły elroq katalogowo.
Myślę, że przy porównaniu obu modeli z podobnym wyposażeniem i po wszystkich rabatach ID4 może teraz wychodzić nawet korzystniej niż Skoda.View attachment 27766
W moim przypadku i tak taniej wyjdzie skoda. Dodatkowo tez cala gama id mi poprostu nie podoba sie zarowno z zewnątrz jak i w środku, a od czasu Octavii 4 stylistyka skody przyciaga moj wzrok, czego nie moge powiedzieć o vw mimo iz obecnie jezdze kilku miesiecznym troc (byla fajna opcja to sobie wzialem przez telefon nie widzac auta wcześniej 😁) . Jezdzi sie fajnie ale skoda ma jeszcze ten jakis plus dodatkowy.

Poza tym szukam auta na własność prywatnie. Duze chinczyki wyjda mnie podobnie co elroq. Skoda ma obecnie fajne finasowanie na elektryki (0%) i opcje raty balonowej.

Cupra i audi wchodza duzo drozej. Jedynie sprawdze jeszcze jak finansowo wyjdzie hundai ioniq 6 bo tez zjechali z cena niezle na duze baterie.


Edit:
Kurcze jakby czując temat vw dodal rabaty pracownicze na swoje ID i tylko o 1% mniejsze niz skoda, wiec chyba jutro sie przejade pomacac id4. 🤣
 
Last edited:

hevvrajczyk

Zadomawiam się
W moim przypadku i tak taniej wyjdzie skoda. Dodatkowo tez cala gama id mi poprostu nie podoba sie zarowno z zewnątrz jak i w środku, a od czasu Octavii 4 stylistyka skody przyciaga moj wzrok, czego nie moge powiedzieć o vw mimo iz obecnie jezdze kilku miesiecznym troc (byla fajna opcja to sobie wzialem przez telefon nie widzac auta wcześniej 😁) . Jezdzi sie fajnie ale skoda ma jeszcze ten jakis plus dodatkowy.

Poza tym szukam auta na własność prywatnie. Duze chinczyki wyjda mnie podobnie co elroq. Skoda ma obecnie fajne finasowanie na elektryki (0%) i opcje raty balonowej.

Cupra i audi wchodza duzo drozej. Jedynie sprawdze jeszcze jak finansowo wyjdzie hundai ioniq 6 bo tez zjechali z cena niezle na duze baterie
Co do stylistyki to wiadomo. Każdy patrzy inaczej ;)
Mogę też potwierdzić, że finansowanie w Skodzie (kredyt dla konsumentów bez jdg) chyba najlepsze na rynku. W VW też sporo taniej niż rynkowo, ale drożej niż w Skodzie.

Hyundai ma teraz bardzo dobre cenniki i jeszcze można coś urwać przy grupach zawodowych. Natomiast finansowanie dla osób prywatnych-tragedia. Sporo drożej niż zwykły kredyt w banku.
 

rogeer

Zadomawiam się
Z ciekawości spojrzałem w cennik i była aktualizacja na dniach. Obecnie ID4 52kWh w wersji plus z wieloma fajnymi dodatkami kosztuje tyle co goły elroq katalogowo.
Myślę, że przy porównaniu obu modeli z podobnym wyposażeniem i po wszystkich rabatach ID4 może teraz wychodzić nawet korzystniej niż Skoda.View attachment 27766
Problem z tym ID.4 52kWh jest niestety taki, że tam są te stare silniki APP 330 i stary infotainment na który wszyscy narzekali. W 2024 VW zaktualizował system i dał silnik APP550 i ID.4 stało się w końcu dobrym autem. Ale zmienili to tylko w tej wersji 77kWh w mniejszej zostało po staremu. Można łatwo rozpoznać, który silnik bo mają różne moce 170KM vs 286 KM.
 

Najnowsze dyskusje

Top