boa

Pionier e-mobilności
Aku 12V pada po roku do trzech lat. Serwis nie chce go wymieniać na gwarancji. To jedna z fabrycznych wad tego auta. Skrzypienie w słupkach środkowych - akcja serwisowa. Trzeba wymienić jakieś plastiki - serwis sam od siebie nie wzywa tylko jak ktoś się zacznie skarżyć to wymieniają. Zawiesza się czasami komputer i nie da się ładować nawet z gniazdka. Trzeba zrestartować komputer albo na lawecie do serwisu. Otwieranie drzwi zbliżeniowo - raz działa a raz nie - serwis nie wie jak to ogarnąć. itd , itp.
Czyli trafiłeś na jakiś pechowy egzemplarz - u mnie nic z tych rzeczy i nie ma masowych problemów, serio. Ja wymieniłem aku 12v bo to jest normalne, że będzie siadał po iluś latach, szczególnie jak miejska jazda. Otwieranie itd bez problemów
 

Eljal

Fachowiec
Niestety pytanie jest obarczone błędem. Posiadacze danego produktu za który zapłacili częściej będą go chwalić podkreślając zalety i pomniejszając wady. Taka to moja złośliwość wobec japońskich filozofów i jeźdźców bez głowy 😂
 

boa

Pionier e-mobilności
Niestety pytanie jest obarczone błędem. Posiadacze danego produktu za który zapłacili częściej będą go chwalić podkreślając zalety i pomniejszając wady. Taka to moja złośliwość wobec japońskich filozofów i jeźdźców bez głowy 😂
A tacy jankescy filozofowie z czarnych tesli nie są w stanie pojąć, że są inni ludzie, którzy mogą mieć inne potrzeby i inne gusty, mogą doceniać coś innego niż amerykańską filozofię tworzenia produktów (każdy wie jak to tam się dzieje i na co w US się zwraca uwagę, a na co nie...)...

I nie mieści Ci się w głowie, że ktoś może być zadowolony z produktu, który Tobie się nie podoba. Że ten produkt może być bezawaryjny, mieć super jakość, a nie to co Twoja Tesla... (tak, wbiłem małą szpilę...).

Naprawdę, daj sobie już spokój z takimi nic nie wnoszącymi wpisami. Chcesz, żeby każdy widział w Tobie 'pustaka' czy nie chcesz takiego postrzegania? Wybór należy do Ciebie.
 

Eljal

Fachowiec
A tacy jankescy filozofowie z czarnych tesli nie są w stanie pojąć, że są inni ludzie, którzy mogą mieć inne potrzeby i inne gusty, mogą doceniać coś innego niż amerykańską filozofię tworzenia produktów (każdy wie jak to tam się dzieje i na co w US się zwraca uwagę, a na co nie...)...

I nie mieści Ci się w głowie, że ktoś może być zadowolony z produktu, który Tobie się nie podoba. Że ten produkt może być bezawaryjny, mieć super jakość, a nie to co Twoja Tesla... (tak, wbiłem małą szpilę...).

Naprawdę, daj sobie już spokój z takimi nic nie wnoszącymi wpisami. Chcesz, żeby każdy widział w Tobie 'pustaka' czy nie chcesz takiego postrzegania? Wybór należy do Ciebie.
Wybór zawsze należy do mnie w tym względzie. To rzecz oczywista, a obrażanie innych (pustak) za inne poglądy dotyczące jedynie samochodu mogą tylko źle świadczyć o osobach, które obrażają.
W głowie mieści mi się bardzo dużo, ciekawe, że coś piszecie o jakiejś amerykańskiej filozofii (nie znam), ale chętnie poznam. Poproszę.
PS Nie jestem jankesem tylko Polakiem.
PS2 Przewrotnie napiszę: To Wam nie mieści się w głowie, że ktoś może mieć inne zdanie na temat tego produktu, że łączenie samochodu z tzw filozofią to tylko marketingowy bełkot, że używanie słowa dizajnerski w co 3 zdaniu powoduje u osób krytycznie nastawionych do świata jedynie uśmiech politowania. Życzę szczęścia i zdrowia wszystkim użytkownikom Mazdy MX30 bo dla nich też jest miejse w tym pięknym świecie. Dziękuję.
 

Eljal

Fachowiec
Witam wszystkich. Może elektryki to nie moja bajka, ale kupiłem dla córki Mazdę MX-30, która robi codziennie po 100km dojeżdżając na uczelnię, bo mam panele na dachu. Zasięg idealny, auto nie waży 2 tony, jest lekkie, bo bateria lekka, ładuje się codziennie ze zwykłego gniazdka w nocy, auto zwinne, bardzo dobrze wyposażone (Enso z szyberdachem, BOSE, kamery 360;), chciałem mieć fulla. Kupiłem z drugiej ręki auto. Ładuję do 80%, zasięgu wtedy ma 150 - 160km, gdy wraca pozostaje około 50km, mało "pali" to auto. Mam kilka aut pod domem od sportowych, które pojadą 300km/h, po ciężkie duże SuV-y z 4l motorem w benzynie, jest i Maryśka na prąd. Świetne auto jako wół roboczy. Podobają się mi te drzwi, trzeba się do nich przyzwyczaić, ale cenię nietuzinkowe rozwiązania. Najlepsze w tym aucie są: 1. lampy matrycowe - rewelacja. 2. Kamery 360' - to musi być 3. Bose. Wiem, że w środku sa jakies mielone butelki, czy inne tworzywa, ale jakość wykonania to jest liga BMW. Powiem tak, w BMW trudno znależć naturalna skórę, bo wszędzie derma i tandetny plastik. Tak dzisiaj wygląda beemka, a Mazda wnętrzem dorównuje beemce. Jest naprawdę ładnie. Jakaś Kia czy leaf to liga niższa wykonania wnętrza. Maryśka na felgach 20' wyglądałaby lepiej.
Jeśli ktoś nie robi dziennie więcej niż 120km to auto jest super. A jazda nad morze? - no coż, ile razy w ciągu roku jedziemy nad morze? Ja pojechałbym wtedy innym autem, ale jechałem też tym autem 500km, szybkie ładowanie na DC na Orlenie chyba 45min do 100%, hamburger, cola i dalej. Gdybym miał tak codziennie jeździć po 500km - to, to auto się do tego nie nadaje, ale do jazd po 100-130km dziennie - jest git.
To moje subiektywne odczucia.
Moje pytanie do Was jest następujące: jest w tym aucie system podgrzewania baterii. Do tej pory miałem to wyłaczone, ale idzie zima i nie wiem do czego to jest potrzebne. Czy po to, aby mieć większą pojemność naładowanej baterii? Czy moge tego nie włączać w zimie? Auto stoi pod wiatą, więc temperatura jest tam wiadoma, czasami będzie minus 20'C, a czasami 0'C. Czy przez przemarzanie baterii nie będzie postępować jej degradacja?

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam Wszystkich
Czy dobrze zrozumiałem, że robi Pan przerwy w trasie np jadąc nad morze co ok. 100 km na ok. 45 min? Rozumiem, że jadąc 120-140 km/h (najczestsza prędkosc przelotowa na trasie) to chyba takie są zasięgi mazdy? Zakładając brak kolejki na ładowarce (nieczęste).
Warszawa-Łeba 360 km, czyli min 3 przystanki po ok 45 min, czyli 135 min - 2 h i 15 min przerw. Fizycznie jazda ok. 3.5 h. Jeżeli popełniłem gdzieś błąd proszę o poprawkę. Dziękuję.
 

boa

Pionier e-mobilności
Czy dobrze zrozumiałem, że robi Pan przerwy w trasie np jadąc nad morze co ok. 100 km na ok. 45 min? Rozumiem, że jadąc 120-140 km/h (najczestsza prędkosc przelotowa na trasie) to chyba takie są zasięgi mazdy? Zakładając brak kolejki na ładowarce (nieczęste).
Warszawa-Łeba 360 km, czyli min 3 przystanki po ok 45 min, czyli 135 min - 2 h i 15 min przerw. Fizycznie jazda ok. 3.5 h. Jeżeli popełniłem gdzieś błąd proszę o poprawkę. Dziękuję.
Zamiast odgrzebywać wpis z listopada 2023 @trebor i przepisywać to, co sam autor napisał (tak wybrał, na większe trasy ja akurat raczej postawilbym na inne auto, ale jak widać Mazda mimo wszystko daje rade), to postarałbyś się odpowiedzieć i coś wnieść merytorycznego. Ale zaraz, to nie Twoja filozofia i to Cię przerasta, no zapomniałem…

Podgrzewanie baterii - jest włączenie, ale jest też tryb auto. Był gdzieś wątek, że niektórzy zastanawiali się, czy/jak to auto działa. U mnie jest na auto i nigdy nie miałem żadnego problemu. Z tym że u mnie ładowanie w garażu.
 

Eljal

Fachowiec
Zamiast odgrzebywać wpis z listopada 2023 @trebor i przepisywać to, co sam autor napisał (tak wybrał, na większe trasy ja akurat raczej postawilbym na inne auto, ale jak widać Mazda mimo wszystko daje rade), to postarałbyś się odpowiedzieć i coś wnieść merytorycznego. Ale zaraz, to nie Twoja filozofia i to Cię przerasta, no zapomniałem…

Podgrzewanie baterii - jest włączenie, ale jest też tryb auto. Był gdzieś wątek, że niektórzy zastanawiali się, czy/jak to auto działa. U mnie jest na auto i nigdy nie miałem żadnego problemu. Z tym że u mnie ładowanie w garażu.
Zamiast odgrzebywać wpis z listopada 2023 @trebor i przepisywać to, co sam autor napisał (tak wybrał, na większe trasy ja akurat raczej postawilbym na inne auto, ale jak widać Mazda mimo wszystko daje rade), to postarałbyś się odpowiedzieć i coś wnieść merytorycznego. Ale zaraz, to nie Twoja filozofia i to Cię przerasta, no zapomniałem…

Podgrzewanie baterii - jest włączenie, ale jest też tryb auto. Był gdzieś wątek, że niektórzy zastanawiali się, czy/jak to auto działa. U mnie jest na auto i nigdy nie miałem żadnego problemu. Z tym że u mnie ładowanie w garażu.
Właśnie nie daje. 😀😀😀 Chyba, że to 3 samochód w rodzinie (funcar) lub jedziemy na upartego. Filozofia dizajnerskiego konia na jeźdźcu lub odwrotnie w zależności od wysublimowanego smaku konia rzeczywiście nie jest moja. Mam bogatą wyobraźnię. Ale nie tyle cierpliwosci, żeby jechać 6 h z czego 2,5 czekać na ładowarce. Taki długie czekanie mnie przerasta. A informacja o czasie oczekiwania jest szalenie merytoryczna i pragmatyczna i do tego bez filozofowania. Dobrego dnia.
 

boa

Pionier e-mobilności
Właśnie nie daje. 😀😀😀 Chyba, że to 3 samochód w rodzinie (funcar) lub jedziemy na upartego. Filozofia dizajnerskiego konia na jeźdźcu lub odwrotnie w zależności od wysublimowanego smaku konia rzeczywiście nie jest moja. Mam bogatą wyobraźnię. Ale nie tyle cierpliwosci, żeby jechać 6 h z czego 2,5 czekać na ładowarce. Taki długie czekanie mnie przerasta. A informacja o czasie oczekiwania jest szalenie merytoryczna i pragmatyczna i do tego bez filozofowania. Dobrego dnia.
Czy Ty dalej nie rozumiesz, że to jest samochód do miasta, a nie na trasy? A jak ktoś lubi takie przygody to co Tobie do tego? Podpowiem: NIC!
 

Eljal

Fachowiec
Czy Ty dalej nie rozumiesz, że to jest samochód do miasta, a nie na trasy? A jak ktoś lubi takie przygody (how eto co Tobie do tego? Podpowiem: NIC!
Dizajnerska Hulajnoga Mx30 jest super do miasta, a jak ktoś lubi przygody polegające na czekaniu przy ładowarce 2,5 h ( how exciting!) w drodze nad morze to nic mi do tego. PS Jadąc do Chorwacji, można taką przygodę przeżyć jeszcze intensywniej!
 

boa

Pionier e-mobilności
Dizajnerska Hulajnoga Mx30 jest super do miasta, a jak ktoś lubi przygody polegające na czekaniu przy ładowarce 2,5 h ( how exciting!) w drodze nad morze to nic mi do tego. PS Jadąc do Chorwacji, można taką przygodę przeżyć jeszcze intensywniej!
Nawet gdyby ktoś chciał dookoła świata w pięć osób to co Tobie do tego? Dalej NIC! 😂😂😂
 
Top