Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Follow the White Rabbit
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

Daras

Nowy na Forum
Nie znam. Ale znam masę ludzi co mieli 2WD i z wyboru nie zrezygnowali w kolejnym aucie z 2WD.
Odświeżam temat. Też mam dylemat co wybrać. Kia ev3 odpada. Jeździłem i w środku tragedia. Kierownica w dotyku jak w zabawce plastikowej, panel klimatyzacji zaslaniany przez kierownicę, fotele dla mnie nie są wygodne, ciężko mi było właściwie je ustawić itd.
Wczoraj jeździłem Fordem Explorer z napędem na 4 koła. Jestem pod wrażeniem, a jak się przyciśnie gaz, to klękajcie narody, wbija w fotel i nawet nie wiedziałem kiedy było 170km. Niebagatelne znaczenie ma 8 lat gwarancji (Ford Protect) i serwisu, Wallbox w komplecie. Z minusów - mniejszy zasięg, no i waga ponad 2100 kg.
Nie wiem tylko dlaczego sprzedawcy nie za bardzo promują elektryki.. Mały zasięg, palą się (totalne bzdury wielokrotnie wyjaśniane przez straż pożarna, palą się nie częściej niż spalinowe) brak stacji ładowania, trudności w serwisowaniu z uwagi na brak części, serwisanci nie potrafią naprawić, bo elektryki dla nich wciąż są nowoscią itd. Swoją drogą wiem, że problem części dotyczy nie tylko elektryków ale też aut spalinowych i trzeba by było nakopać w doopę producentów, którzy myślą tylko o sprzedaży, a później martw się sam.
W piątek na dzień dostaję Scenic e-tech, którym już krótko jeździłem. Dam znać jak było
 
Last edited:

Emhyr

Zadomawiam się
Nie jeździłem i nie mam zdania czy warto, ale widzę że Pume ładnie rabatują - 130k przed dopłatami.
Id4 w wersji Plus wychodzi ok 150k pewnie też by był na mojej short liście jako auto dookoła komina (bo za tyle oczywiście z małą baterią).
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Pamiętaj, że Explorer to tak naprawdę ID4 czy nawet ID 5 ubrany przez Forda. Wszystkie testy, które oglądałem mówią, że Ford znacznie ulepszył konstrukcję i zdecydowanie jest lepszy od ID
Caprio też?
 

Nestor

Fachowiec
Pamiętaj, że Explorer to tak naprawdę ID4 czy nawet ID 5 ubrany przez Forda. Wszystkie testy, które oglądałem mówią, że Ford znacznie ulepszył konstrukcję i zdecydowanie jest lepszy od ID


Patrzac po testach TB to Capri/Explorer sa w granicach bledu pomiarowego vs ID4/5 i Enyaq. Mozna sie pokusic o minimalna przewage Capri.

Ja odrzucilem fordy ze wzgledu na pionową konsolę ponizej wywiewu.

Fajnie ze inne firmy ekspertymentuja z MEB i potrafia cos od siebie dodac, to wyjdzie na dobre platformie.
 

Najnowsze dyskusje

Top