Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Follow the White Rabbit
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

nabrU

Moderator
No ale jakie to ma znaczenie? Przecież ID.4, ID.5 i nawet ID.3 to ta sama platforma MEB jak te Fordy. Wszystkie te VW i Fordy różnią się tylko 'budą' postawioną na tej samej platformie o tym samym rozstawie osi.

Screenshot 2025-05-08 201828.png
 

art

Zadomawiam się
No ale jakie to ma znaczenie? Przecież ID.4, ID.5 i nawet ID.3 to ta sama platforma MEB jak te Fordy. Wszystkie te VW i Fordy różnią się tylko 'budą' postawioną na tej samej platformie o tym samym rozstawie osi.

View attachment 27833
Różnią się także istotnym współczynnikiem CX - Id.5 ma najniższy. Poza tym Capri jest jednak największy z całej rodziny, Smutne, że w środku podobny plastik jak w tańszym explorerze. To mnie , przyznaję zniechęca mocno.
 

nabrU

Moderator
Ależ oczywiście że jakieś różnice będą, co określiłem jako 'buda'. A jedna jest taka, a druga inna więc oczywiście CX będą miały różne. Jednak pod maską (a właściwie pod podłogą ;)) to jest to samo.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Różnią się także istotnym współczynnikiem CX - Id.5 ma najniższy. Poza tym Capri jest jednak największy z całej rodziny, Smutne, że w środku podobny plastik jak w tańszym explorerze. To mnie , przyznaję zniechęca mocno.
Capri jest większy od Explorera? Muszę pójść obejrzeć na żywo.
 

art

Zadomawiam się
Capri jest większy od Explorera? Muszę pójść obejrzeć na żywo.
Oglądałem na żywo i takie miałem wrażenie, no i faktycznie guglowska AI to potwierdza (teraz w każdym zapytaniu wtrąca się jako pierwsza):
  • Ford Capri:
    • Długość: 4634 mm

    • Szerokość: 1872 mm

    • Rozstaw osi: 2767 mm

    • Wysokość: 1626 mm
  • Ford Explorer EV:
    • Długość: 4468 mm

    • Szerokość: 1870 mm

    • Rozstaw osi: 2767 mm

    • Wysokość: 163 cm
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Oglądałem na żywo i takie miałem wrażenie, no i faktycznie guglowska AI to potwierdza (teraz w każdym zapytaniu wtrąca się jako pierwsza):
  • Ford Capri:
    • Długość: 4634 mm

    • Szerokość: 1872 mm

    • Rozstaw osi: 2767 mm

    • Wysokość: 1626 mm
  • Ford Explorer EV:
    • Długość: 4468 mm

    • Szerokość: 1870 mm

    • Rozstaw osi: 2767 mm

    • Wysokość: 163 cm
Czyli większy raczej nie, ale za to dłuższy....
 

Daras

Nowy na Forum
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.
Coś wybrałeś?
 

Najnowsze dyskusje

Top