Adaptive Headlights 3/Y legacy

daniel

Señor Meme Officer

cooler

Pionier e-mobilności
Fajnie by bylo wezwac serwis mobilny to czegos takiego. Inna opcja to wykupic subskrypcje Toolboxa na godzine i samemu przeprogramowac.
A nie wystarczy z menu serwisowego wymusić reinstalację firmware?
 

inter

Pionier e-mobilności
A nie wystarczy z menu serwisowego wymusić reinstalację firmware?
Nie. Oglądałem prawie rok temu gości na YT z Australii. Kupował niby nowe lampy na Ali, ale połowa była nie działająca. I w sumie stwierdził, że gdyby kupił w Tesli wyszedł by kosztowo na to samo. Wymagane jest wpisanie częsci do systemu, inaczej nie będzie działać (nie będzie matryc aktywnych, bo system o nich nie będzie wiedział). Ale powiedział nauka kosztuje ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie. Oglądałem prawie rok temu gości na YT z Australii. Kupował niby nowe lampy na Ali, ale połowa była nie działająca. I w sumie stwierdził, że gdyby kupił w Tesli wyszedł by kosztowo na to samo. Wymagane jest wpisanie częsci do systemu, inaczej nie będzie działać (nie będzie matryc aktywnych, bo system o nich nie będzie wiedział). Ale powiedział nauka kosztuje ;)
Zawsze mi się wydawało że właśnie podczas instalacji softu jest faza gdzie klika najróżniejszymi przełącznikami I kiedy właśnie rozpoznaje sprzęt...
Po zmianie np kierownicy czy kamer mobilny puszczał właśnie reinstalację mówiąc że to po to aby auto rozpoznało nowe elementy.
Może te rozpoznawanie ma swoje limity do tego co było wcześniej w aucie i nie szuka całego portfolio możliwych urządzeń?
 

EVJerry

Fachowiec
Czym innym jest rozpoznawanie typowych konfiguracji, a czym innym jest adaptacja konfiguracji niestandardowych. Nie masz w odpowiednim miejscu włączonego "ptaszka" i możesz reinstalować wiele razy nie odnosząc skutku.
 

inter

Pionier e-mobilności
Zawsze mi się wydawało że właśnie podczas instalacji softu jest faza gdzie klika najróżniejszymi przełącznikami I kiedy właśnie rozpoznaje sprzęt...
Po zmianie np kierownicy czy kamer mobilny puszczał właśnie reinstalację mówiąc że to po to aby auto rozpoznało nowe elementy.
Może te rozpoznawanie ma swoje limity do tego co było wcześniej w aucie i nie szuka całego portfolio możliwych urządzeń?
Pewnie stare wymianiane 1:1 rozpoznaje, ale jak wcześniej nie było matryc aktywnych, to trzeba mu pewnie podpowiedzieć. Gość miał wpiety komputer i kabelek do auta i uaktywniał.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem tej debaty. Jest publicznie dostepny service manual, ktory opisuje krok po kroku jak przeprogramowac lampy za pomoca Toolboxa. Jest tez napisane (jesli nie w service manual, to w epc), jakich lamp nie mozna miksowac.
Napiszesz krok po kroku jak dorwać tego toolboxa na godziny?
Nie miałem styczności, ale na pewno wiedza się przyda.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Niektórzy mówią na ten temat :
Aby uzyskać dostęp do oprogramowania Toolbox, które jest niezbędne do zaprogramowania reflektora matrycowego w Tesli Model 3, należy wykonać następujące kroki:

- Zakup subskrypcję oprogramowania diagnostycznego Tesla Toolbox 3. Jest to płatna subskrypcja dostępna na stronie Tesla pod adresem https://toolbox.tesla.com[^1][^4][^5].
- Zainstaluj aplikację Toolbox Proxy na laptopie, która umożliwia połączenie z pojazdem, szczególnie dla modeli z procesorem Tegra (w tym Model 3)[^2].
- Podłącz laptop do pojazdu za pomocą odpowiedniego kabla interfejsu, który łączy się pod Media Control Unit w Modelu 3. Upewnij się, że kabel jest w dobrym stanie i wykonaj test połączenia push-pull-push[^2][^5].
- Uruchom pojazd (naciśnij pedał hamulca, aby zasilić systemy) i zaloguj się na stronie Toolbox 3 przez przeglądarkę Google Chrome, używając danych do subskrypcji[^1][^2].
- W Toolbox 3 wybierz opcję "Connect Locally" i nawiąż połączenie z pojazdem. Po udanym połączeniu ikona zmieni kolor na zielony, a automatycznie zostanie aktywowany Tryb Serwisowy Plus (Service Mode Plus), który jest wymagany do zaawansowanych funkcji programowania i diagnostyki, w tym programowania reflektorów matrycowych[^2][^4].
- Po połączeniu można korzystać z zaawansowanych funkcji Toolbox 3, takich jak diagnostyka, resetowanie alertów, kalibracje systemów oraz programowanie komponentów, w tym reflektorów matrycowych[^3][^5].

Podsumowując, dostęp do oprogramowania Toolbox 3 wymaga wykupienia subskrypcji, zainstalowania dedykowanego oprogramowania i fizycznego połączenia laptopa z pojazdem. Dopiero wtedy można przeprowadzać zaawansowane operacje serwisowe, w tym programowanie reflektorów matrycowych w Tesli Model 3[^1][^2][^4][^5].

[^1]: https://service.tesla.com/en-US/diagnostic-software ( start od 75$/dobę )
[^2]: https://service.tesla.com/docs/Mode...UID-291C383D-E64F-4A2F-B673-2532F0B3181A.html
[^3]:
[^4]: https://www.shop4tesla.com/pl/blogs/news/tesla-cybertruck-interaktiver-schaltplan
[^5]:
[^6]:
[^7]: https://www.teslasoft.pl
[^8]: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/Owners_Manual.pdf

:)
Edit : tak na szybko nie znalazłem, ale jak np: kupię, to zadziała tylko z samochodem który mam na koncie, czy z dowolnym ?
 
Last edited:
Top