Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Follow the White Rabbit
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

Daras

Nowy na Forum
Jeszcze nie wszystko obejrzałem z braku czasu, ale po pierwszej selekcj został Explorer, ID.4 i Ioniq 5.
Ja odrzuciłem Kia Ev3, Renault Scenic e-tech choć to fajne auto. Największe jednak wrażenie na mnie zrobił Explorer z napędem na 4 koła.. Poważnie rozważam jego nabycie, choć nie ukrywam, że mam obawy pomimo, że auto ma w sumie 8 lat gw
 

tlisek

Tomek
No EV3 w środku jest tak plastikowa, że aż nieprzyjemna. I o dziwo moja żona, która wcześniej jeździła równie plastikowym Q2 miała tak samo negatywny odbiór EV3.
Mnie tak samo odepchnęło. Choć teraz jak już wsiadam (teściowie kupili) to chyba powoli zaczynam się przyzwyczajać ;)
 

solik

Pionier e-mobilności
Taka jak w wersji Air, mi pasuje bo mam zwierzaki i siersc latwo sie usuwa

Przy czym to wynajem z miesiecznym okresem wypowiedzenia wiec bralem co bylo, najlepsza jest bateria wersji LR - ostatnio sie ladowalem po 590km jazdy miejsko-aglomeracyjnej a znowu jesli bardziej 10-15*C niz 25*C
 

umcus

Pionier e-mobilności
Byłem, oglądałem. Explorer i Capri z zewnątrz bardzo mi się podobają obydwa. Za to w środku nieco za dużo plastiku jak na mój gust. Jakby użyć tam przyjemniejszych materiałów, to byłyby to bardzo ale to bardzo fajne samochody.
 

Daras

Nowy na Forum
Byłem, oglądałem. Explorer i Capri z zewnątrz bardzo mi się podobają obydwa. Za to w środku nieco za dużo plastiku jak na mój gust. Jakby użyć tam przyjemniejszych materiałów, to byłyby to bardzo ale to bardzo fajne samochody.
No niestety, coś za coś. Producenci tną koszty żeby tylko sprzedać
 
Top