Letnie vs Całoroczne - Hankook S1 Evo3 EV vs FlexClimate ION

inter

Pionier e-mobilności
Wie ktoś czym się różni IL01 od IL01A ? Do modelu 3 chyba nie ma tego drugiego ale chcę wiedzieć. To jest wersja z pianką?
Mam IL01 i mam piankę, zresztą jest duży napis na oponie, o obecności pianki.
1747240151189.png
 
Last edited:

Hermes

Posiadacz elektryka
Akurat na Hankooka po paru/parunastu tys. km wiele osób narzeka. Bardzo wiele.
Ale kolega zapewne "wie lepiej", więc dyskusja merytoryczna być przestała, z winy kolegi.
To sobie kolega sam ze sobą "podyskutuje", więc EOT, bo kolega ma problem z przyjęciem, że coś robi źle - np. wymyśla, co ktoś inny napisał, nawet jeśli nie napisał.
Pa! :)
 

inter

Pionier e-mobilności
Akurat na Hankooka po paru/parunastu tys. km wiele osób narzeka. Bardzo wiele.
Ale kolega zapewne "wie lepiej", więc dyskusja merytoryczna być przestała, z winy kolegi.
To sobie kolega sam ze sobą "podyskutuje", więc EOT, bo kolega ma problem z przyjęciem, że coś robi źle - np. wymyśla, co ktoś inny napisał, nawet jeśli nie napisał.
Pa! :)
Przejechałem aktualnie około 8000 km i brak negatywnych odczuć.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Akurat na Hankooka po paru/parunastu tys. km wiele osób narzeka. Bardzo wiele.
Ale kolega zapewne "wie lepiej", więc dyskusja merytoryczna być przestała, z winy kolegi.
To sobie kolega sam ze sobą "podyskutuje", więc EOT, bo kolega ma problem z przyjęciem, że coś robi źle - np. wymyśla, co ktoś inny napisał, nawet jeśli nie napisał.
Pa! :)
Na razie to Ty rzucasz opiniami bez pokrycia. Wrzuć kilka postów gdzie ktoś narzeka, chętnie się zapoznam, nie jestem zamknięty na opinie o ile nie są to tylko Twoje opinie. Ciekaw jestem w ogóle czy ktoś podziela Twoje zdanie
 

mk2207

Zadomawiam się
To może kilka słów ode mnie.
Mam krótsze doświadczenie z tym całorocznym Hankookiem, bo za namową kolegów z forum, założyłem je w grudniu do TM3 HL RWD żony. Niestety ceny, z racji braku dostępności były wyższe niż teraz. Przebieg ok 4k km.
Warunki zimowe na wiejskiej, ośnieżonej drodze utwierdziły mnie, że opona zimowa ma przewagę i to znaczną nad całoroczna. Po kilku łukach drogi pokonanych z prędkością przepisową w terenie zabudowanym, czułem się bardzo nie pewnie. Odnosiłem wrażenie, że auto tańczy na drodze. Pewnie duża zasługa RWD.
Ale postanowiłem od razu sprawdzić jak w tych samych warunkach poradzi sobie mój TMY LR AWD na zimowych Pirelli.
I ku mojej uciesze auto prowadziło się jak po sznurku. Zero uślizgów, wrażenia tańca po drodze. Tu na pewno wpływ ma też napęd AWD.
W warunkach wiosennych i zimowych bez śniegu, błota pośniegowego, nie mogę złego słowa powiedzieć o całorocznych Hankookach. Tylko musimy z żoną pamiętać żeby na mokrym za mocno nie wciskać pedału gazu, zwłaszcza przy ruszaniu na skrzyżowaniu w prawo lub lewo 😜
 

eimi

Pionier e-mobilności
AWD ma nie tylko naped na 4 koła, ale rekuperację też ma rozłożona na 4 koła, każde odpuszczenie gazu w RWD na śliskim to może być uslizg tyłu i czasowe ograniczenie mocy rekuperacji
 

Gregory House

Nowy na Forum
Obecnie na Octavii użytkuję tą oponę: https://www.sklepopon.com/opona-cal...season-6-255-45-r19-104-y-xlfr-164212#1774850

i jestem z niej bardzo zadowolony, jedyne co bym poprawił, to twardsze boczne ścianki opony, bo przy podjeżdżaniu bokiem pod krawężnik, to czuć go na feldze. Choć może to wynikać z niskiego profilu (225/45/17)

Powiedzcie proszę, czy profil w Juniperze 19" będzie wyższy? 255/45/19? Bo to 45 to jest jakiś procent szerokości opony, tak? Czyli profil w centymetrach będzie wyższy?

I czy w ogóle taką oponę mogę założyć do elektryka czy jednak musi mieć oznakowanie EV czy jakąś piankę od środka?

Za dwa dni odbieram Junipera i przymierzam się do zmiany opon od razu. Dzięki, będę wdzięczny za Wasze odpowiedzi.

P.S.

Rozważam jeszcze:


 

Najnowsze dyskusje

Top