Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Follow the White Rabbit
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

Vicek

Fachowiec
Chińczycy to podobno taka kultura motoryzacyjna, która lubi "czuć piniądz" w środku auta i zgodnie z tą logiką projektują. Robiłem jakiś czas temu przymiarki do MG i rzeczywiście w tłuściej wyposażonych modelach znać było ducha Rovera 75 - plusz, drewno dużo beży. Nie powiem, miła odmiana od EV3.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Czy tylko mi sie wydaje, ze grafik/artysta 3D zaszalal? Te drzwi z przodu wygladaja na zdecydowanie za male, nie tlumaczylbym tego perspektywa
albo coś na wzór mx30 lub i3 tylko kierownica jest w bagażniku tylnym. Albo nawet kierownica jest z przodu tylko fotele tyłem do kierunku jazdy? o_O
 

Młody

Follow the White Rabbit
Mój objazd po salonach zakończył się porażką. Nie było nigdzie ID4 czy ID5, w Hyundaiu nie ma nic na stocku, a z konfiguratora czas oczekiwania do pół roku, Ford nie ma nawet demówek. Od ręki stoi tylko Elroq, którego nie biorę pod uwagę na chwilę obecną.

To jak mają sprzedawać się elektryki jak nawet obejrzeć nie można.
 
Top