Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
Nie wiem, ale nie będę za darmo robił/ zlecał analizy prawnej OWU w leasingu który nie ma dla mnie żadnej wartości dodanej.
Nie ma do tego dopłat. Nie mam z nimi umowy. Nie ma tam wystarczającego CX, żebym chciał mieć z nimi umowę.

To jeden z tych leasingów, które dopinają 3 oczka własnej marży, jak mają agentowy wypłacić 1%.
Czyli jak chcesz na tym zarobić symboliczny hajs, to klient dopłaca 10k.

Mój klient miał firmę na terenie Specjalnej Stredy Ekonomicznej,
to mimo wpłaty 30%, nie chcieli dać zgody na leasing tłumacząc, że w tym miejscu NIE MA TAKIEJ FIRMY jak we wniosku.
"Pod tym adresem znajduje się inna firma, nazywa się Specjalna Strefa Ekonomiczna", i to jest u nich problem nie do przeskoczenia XD

Może to czynnik ludzki zawiódł.. ale jeśli są takie historie przed podpisaniem umowy, to obsługa posprzedażowa moze być loterią.

Wklej proszę całą ich ofertę, polisę GAP, AC oraz info jakie to auto.
Niech zostanie po tym jakiś ślad, dla innych.
 
Last edited:

Dromik

Nowy na Forum
Cześć!
Czy dobrze rozumiem, że póki co w programie Mój Elektryk biorą udział tylko 3 firmy leasingowe? Zgodnie ze stroną Boś.
Póki co te firmy preferują wynajem którego nie biorę pod uwagę ze względu na dużą ilość pokonywanych rocznie km.

Szkoda że dofinansowywanie nie istnieje przy zakupie za gotówkę na firmę.

Mam rezerwacje na Teslę 3 i chyba przyszedł czas na jej realizację. :)

Czy mógłby ktoś wyjaśnić jak wyglada zakup Tesli od producenta korzystając z leasingu firmy zewnętrznej biorącej udział w programie Mój elektryk?
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Szkoda że dofinansowywanie nie istnieje przy zakupie za gotówkę na firmę.
Oczywiście że istnieje, nawet już ruszył nabór 22 listopada.
Było na tym forum wiele razy o tym mowa ;)
Ścieżka

Czy mógłby ktoś wyjaśnić jak wyglada zakup Tesli od producenta korzystając z leasingu firmy zewnętrznej biorącej udział w programie Mój elektryk?
Z ogromym prawdopodobieństwem będę mógł zaraz na początku stycznia. Ale generalnie nie ma się on specjalnie różnić od standartowej procedury leasingowej, poza dofinansowaniem opłaty wstępnej.
 

Dromik

Nowy na Forum
Dzięki!

Póki co problem jest jeszcze cena Tesli 3 LR bo przekracza ona wartość zakupu do dofinansowania o jakieś 1300zł. Właściwie problemem jest brak rabatu w Tesli. W innym salonie bez problemu taki rabat przerzucili by na inny koszt i sprawa by przeszła, a tutaj pozostaje SR+.

Czy autopilot w późniejszym dokupieniu ma taką samą cenę? Czy leasing musi wiedzieć o takim zakupie?
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Dzięki!

Póki co problem jest jeszcze cena Tesli 3 LR bo przekracza ona wartość zakupu do dofinansowania o jakieś 1300zł. Właściwie problemem jest brak rabatu w Tesli. W innym salonie bez problemu taki rabat przerzucili by na inny koszt i sprawa by przeszła, a tutaj pozostaje SR+.
Jedyna droga to rozważenie rozliczenia 100% VAT. Wtedy nawet P wejdzie ;) a cena robi taka po odliczeniu jak LR. Ale nie kuszę;) Twoja decyzja.
Edit: P już nie wejdzie, właśnie zdrożała o 10 tys. PLN, zresztą LR też.
Czy autopilot w późniejszym dokupieniu ma taką samą cenę? Czy leasing musi wiedzieć o takim zakupie?
Bez problemu, cena ta sama. Można dokupić w każdej chwili, robią klik i już jest. Leasing nie będzie robił problemu.
Kwestia co oni tam wpisują na fakturze, czy będzie. można ten zakup jednorazowo wrzucić w koszt czy ewentualnie amfortozoać. T.o tylko. do sprawdzenie.
 
Last edited:

pitu

Zadomawiam się
Jakieś newsy? u mnie cisza ze strony dealera z opcją dofinansowania, żebym jeszcze umowę podpisał i dostał fakturę w grudniu to by było elegancko ale to chyba nie wyjdzie :/ ehh ten nowy WAŁ... ku....
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Jakieś newsy? u mnie cisza ze strony dealera z opcją dofinansowania, żebym jeszcze umowę podpisał i dostał fakturę w grudniu to by było elegancko ale to chyba nie wyjdzie :/ ehh ten nowy WAŁ... ku....
W tym roku raczej nikt poza grupą VW nie dowiezie.
W mLeasing cały czas podtrzymuje termin styczeń. Idą kolejne materiały informacje do pracowników z tą datą.
Leasing i najem, bez ograniczeń co do marek.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ja pytalem znajomego handlowca z VW w sprawie id3 z dotacja (na JDG nie ma limitu aut z doplata) i poczatkowo zbierali dane od klientow a teraz maja chwilowo wstrzymane. Nadal dowiaduja sie z internetu o roznych niuansach :)
 

motorolapl

Zadomawiam się
do mnie tesla zadzwonila, ze moje zamowienie z poczatku pazdziernika na LR, zostalo przesuniete na luty. Podaczas rozmowy zapytalem, czy jesli zaplacilbym gotowka, czy istnieje szansa odebrania auta jeszcze w tym roku, ale odpowiedzieli nie.
wiec mi cisnienie zeszlo, do lutego mysle ze juz ktos ogarnie leasing z doplata
 

TomTom

Zadomawiam się
do mnie tesla zadzwonila, ze moje zamowienie z poczatku pazdziernika na LR, zostalo przesuniete na luty. Podaczas rozmowy zapytalem, czy jesli zaplacilbym gotowka, czy istnieje szansa odebrania auta jeszcze w tym roku, ale odpowiedzieli nie.
wiec mi cisnienie zeszlo, do lutego mysle ze juz ktos ogarnie leasing z doplata

Czy powiedzieli Ci, czy Twoja Tesla będzie którąś z Tesli już stojących na placu, czy z nowej dostawy?
T.
 
Top