cooler

Pionier e-mobilności
Wrażenia prawie same pozytywne, trochę było zamieszania w salonie bo poprzedni klient zapomniał oddać kluczyki.( Chyba tak mu się spodobał :p) Z autem jednym pokazowym na salonie spędziliśmy statycznie godzinę później drugim jazda testowa 1.5h. zawieszenie działa super bardzo dobrze wybiera dziury. Materiały użyte w środku są naprawdę fajne patrząc na klasę auta. Najważniejsze że wszystko jest bardzo dobrze spasowane nic nie trzeszczy i nie skrzypi. System działa szybko i sprawnie możliwości też spore, fajna nawigacja oparta na Google maps coś jak w Tesli. Spotify wbudowany I innea apki kawy nie czułem konieczności podłączania Android auto czy car Play. Sama jakość wyświetlaczy mogłaby być ciut lepsza szczególnie tego przed kierownica. Działanie klimatyzacji dziwne mam nadzieję że kiedyś aktualizacja tą poprawią coś takiego wspominał Daniel Grzyb podczas testu. Zużycie energii małe przy mocnym testowaniu zużycie było około 15kwh/100. Jutro składamy zamówienie zastanawiamy się która wersję wybrać ale chyba już wybór zapadł na środkową boost.
Super informacja!
Jak z miejscem w środku - czy jak w niektórych małych autach atakuje cię w ramię słupek B? Ja tego nie znoszę, ale tak jest tylko w niektórych - np Panda tak miała ale Punto już nie.
Ile masz wzrostu i czy naprawdę jest tak dobrze sam za sobą jak na filmie?
Wygląda to rewelacja na miasto, 3.9m to byłby hit!
jak z tą wąskością nadwozia - rzeczywiście spryciarz miejski? Ruszanie ze świateł etc - jak szybkie jest to auto w ruchu miejskim? Wygląda na jeszcze lepszego kandydata niż MG4, choć tamten szybszy
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Super informacja!
Jak z miejscem w środku - czy jak w niektórych małych autach atakuje cię w ramię słupek B? Ja tego nie znoszę, ale tak jest tylko w niektórych - np Panda tak miała ale Punto już nie.
Ile masz wzrostu i czy naprawdę jest tak dobrze sam za sobą jak na filmie?
Wygląda to rewelacja na miasto, 3.9m to byłby hit!
jak z tą wąskością nadwozia - rzeczywiście spryciarz miejski? Ruszanie ze świateł etc - jak szybkie jest to auto w ruchu miejskim? Wygląda na jeszcze lepszego kandydata niż MG4, choć tamten szybszy
Słupek B mnie nie atakował jedynie kolano atakował dolny nawiew ale szybko znalazłem rozwiązanie, odsunąć dalej fotel do tyłu i wyciągając bardziej kierownice do siebie i wszystko było ok. Ja mam wzrostu 179 cm jak dla mnie miejsca aż nadto. Z tyłu miejsca dużo, niestety kosztem bagażnika ale dzięki temu można podróżować z tyłu wygodnie. Szkoda że tylnia kanapa nie jest przesuwana.
Jeździłem oczywiście tą najmocniejsza wersja więc ona naprawde ma fajny zakres mocy nawet w Eco nie zamula a w trybie sport bardzo zrywna natomiast kontola trakcji bardzo dobrze działa i rzadko koła tracą przyczepność co w elektrykach z przednim napędem jest nagminne. Jeśli ja miałbym jeździć tym autem wolałbym ta mocniejsza wersję ale moja żona stwierdziła że słabsza jej wystarczy ta ma mocy aż nadto. Co do samej wąskosci to czuć że auto jest nieduże ale nie jest klaustrofobiczne jak fiat 500e którym trochę jeździłem.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Bajery, obracane ekrany, ale MANUALNA KLIMA?!, kierunkowskazy na żarówkach? BYD, ARE YOU FROM THE PAAAST?!
Jak dla mnie manualna klima to wielka zaleta, kiedy rozglądałem się za samochodem byłem w stanie dopłacić za manualną ale z modeli w moim zainteresowaniu nikt nawet nie oferował takiej opcji.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie manualna klima to wielka zaleta, kiedy rozglądałem się za samochodem byłem w stanie dopłacić za manualną ale z modeli w moim zainteresowaniu nikt nawet nie oferował takiej opcji.
Rozwiniesz dlaczego? Mam i takie i takie i jednak doszedłem do tego że nie chce mi się ciągle kręcić aby utrzymać stałą temperaturę.
Fakt że jedne automaty tą temperaturę trzymają (Sienna, Passat) i raz ustawionej się nie rusza, ale np w Tesli działa to bardzo słabo, ale to i tak lepsze niż ręczna regulacja
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Rozwiniesz dlaczego? Mam i takie i takie i jednak doszedłem do tego że nie chce mi się ciągle kręcić aby utrzymać stałą temperaturę.
Fakt że jedne automaty tą temperaturę trzymają (Sienna, Passat) i raz ustawionej się nie rusza, ale np w Tesli działa to bardzo słabo, ale to i tak lepsze niż ręczna regulacja
Ze względu na zasadę działania - w manualnej ustawiasz temperaturę nawiewu i z czasem samochód osiąga temperaturą równą lub trochę wyższą niż ustawiłeś natomiast w automatycznej dmucha zawsze z możliwie najniższą (czyli zazwyczaj około 10 stopni) do osiągnięcia ustawionej temperatury. Dla zatok większości ludzi jest to zbyt niska temperatura ale jedni odczuwają to mocniej inni słabiej, ja akurat zaliczam się do tych pierwszych. Nie jest dla mnie problemem poczekanie chwilę dłużej aż wnętrze się schłodzi, a jak już temperatura osiągnie zadaną wartość przy sprawnej klimatyzacji to manual czy automat nie ma większego znaczenia.
Druga sprawa to doświadczenia z czyszczeniem systemów klimatyzacji gdzie automatyczne szybciej hodują patogeny i czasem czyszczenie chemiczne dwa razy w roku może być za mało.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ze względu na zasadę działania - w manualnej ustawiasz temperaturę nawiewu i z czasem samochód osiąga temperaturą równą lub trochę wyższą niż ustawiłeś natomiast w automatycznej dmucha zawsze z możliwie najniższą (czyli zazwyczaj około 10 stopni) do osiągnięcia ustawionej temperatury. Dla zatok większości ludzi jest to zbyt niska temperatura ale jedni odczuwają to mocniej inni słabiej, ja akurat zaliczam się do tych pierwszych. Nie jest dla mnie problemem poczekanie chwilę dłużej aż wnętrze się schłodzi, a jak już temperatura osiągnie zadaną wartość przy sprawnej klimatyzacji to manual czy automat nie ma większego znaczenia.
Druga sprawa to doświadczenia z czyszczeniem systemów klimatyzacji gdzie automatyczne szybciej hodują patogeny i czasem czyszczenie chemiczne dwa razy w roku może być za mało.
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Rzeczywiście może być jak piszesz, ja jestem z tych odpornych na wariację klimy, ale moja żona z tych mniej.

Podpowiem tylko że automaty automatom nierówne, mam wrażenie że właśnie w Siennie jest domyślnie tak jak byś chciał, nie wali na maxa zimnym tylko stopniowo ochładza kabinę, sądzę tak dlatego że nawet moja żona nic tam nie reguluje. W Tesli i w paru innych autach natomiast jest jak mówisz, trzeba na początku ustawić cieplej by nie zamarznąć, a następnie potem pomału ustawiać coraz zimniej do przelotowych 22°C.

Niektórzy piszą że nie muszą tego robić w Tesli, więc pewnie co auto to inaczej, ja często muszę poprawiać temperaturę bo wrażenie wahań jest wyraźne zwłaszcza w dłuższej podróży, jak wyjrzy/schowa się słońce etc, a na pewno przy niskim SoC komp sam coś majstruje by oszczędzać energię.

Ja mam zwyczaj podpatrzony na Południu, aby otwierać okna gdy ruszam by jak najszybciej wydmuchać gorące powietrze, a wtedy zamykam i włączam klimę. Słabo sprawdza się w Tesli, gdyż wnętrze i siedzenia mocno się nagrzewają oraz cały czas daje żarem od strony dachu. Jak model 2 będzie bez szklanego dachu, to będzie błogosławieństwo, mam już go dość latem :)
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Zgadzam sie w Tesli klima na auto działa bardzo słabo że zazwyczaj i tak jeżdżę na manualnym ustawieniu. W moim poprzednim Lexusie mogłem ustawić temperaturę raz i nie zmieniać przez cały czas. Także jakoś specjalnie nie ubolewam nad tym bo generalnie zauważyłem że w większości chyba elektryków te ustawienia auto słabo działają albo dmucha zimnym albo ciepłym i tak na zmianę.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Jak dla mnie manualna klima to wielka zaleta, kiedy rozglądałem się za samochodem byłem w stanie dopłacić za manualną ale z modeli w moim zainteresowaniu nikt nawet nie oferował takiej opcji.
Ja mam to samo. W swoim mam klimę automatyczną, ale tego nie lubię i cały czas używam w trybie manualnym.
 

Najnowsze dyskusje

Top