Złącze mobilne + niebieski adapter czy Wall Connector

p0li

Pionier e-mobilności
Dla mnie stały wallbox (abstrahuję od tego czy akurat WC) ma tą zaletę, że podjeżdżając do domu zdejmuję kabel z ładowarki, wtykam do samochodu i już.
a ja robie dokladnie tak samo z tym ze laduje z "cegielki" :)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
a ja robie dokladnie tak samo z tym ze laduje z "cegielki" :)
Ja też. Cegiełka sobie wisi na stałe na ścianie (moja cegiełka ma uchwyt/dziurkę na hak, hak w ścianie), kabel zwinięty (na uchwycie na wąż ogrodowy) też na ścianie obok cegiełki. A jak gdzieś jadę i potzrebuję cegiełki, to ją zdejmuję ze ściany i biorę ze sobą. :cool:
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Miałem na myśli konieczność każdorazowego zdejmowania przenośnego EVSE przy wyjeździe z domu w porównaniu do sytuacji gdy mamy dwa: na stałe przypięty wallbox i mobilne EVSE. Ta dodatkowa czynność to minus, a nie plus 😉.
Podobnie jak poprzednicy uważam, że llepiej mieć dwa. Można mieć jeden tylko po co? Jedynie chyba, żeby oszczędzić przy zakupie. Analogicznie: do domu można by wchodzić oknem, a jednak większość domów ma dodatkowy otwór w ścianie frontowej zwany drzwiami, dedykowany tylko do wchodzenia i wychodzenia. Bez szyb. Pozornie bez sensu.
O kradzieży nie pomyślałem, ale masz rację - mobilne EVSE łatwiej ukraść niż przykręcone na stałe.

Także wszystko można, a co lepiej, to już zależy od perspektywy mogącego. A tę każdy ma inną. Tobie też się może zmienić z czasem. Jak i mi.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Miałem na myśli konieczność każdorazowego zdejmowania przenośnego EVSE przy wyjeździe z domu w porównaniu do sytuacji gdy mamy dwa: na stałe przypięty wallbox i mobilne EVSE. Ta dodatkowa czynność to minus, a nie plus 😉.
Podobnie jak poprzednicy uważam, że llepiej mieć dwa. Można mieć jeden tylko po co? Jedynie chyba, żeby oszczędzić przy zakupie. Analogicznie: do domu można by wchodzić oknem, a jednak większość domów ma dodatkowy otwór w ścianie frontowej zwany drzwiami, dedykowany tylko do wchodzenia i wychodzenia. Bez szyb.
Ja wyjeżdżam z domu prawie codziennie, a przenośne EVSE (mam tylko to) zdejmuję ze ściany garażu kilka razy w roku.

Dlaczego musiałbyś zdejmować EVSE przy każdorazowym wyjeździe z domu?
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Fakt najlepsze ale drogo, wole to na ładowanie przeznaczyć i dlatego mam zencar 11kW z kompletem przejściówek i wieszaków za 1600, ale ja nie potrzebuję kontroli dostępu. Z kontrolą wymaganą to już nieco drożej. Wożenie w aucie ładowarki nie bardzo bo drgania elektroniki mogą niemiło zaskoczyć jak będzie potrzebna.
Ja mam podobny dylemat co autor wątku i też szukam ładowarki do swojej Tesli, najprawdopodobniej właśnie bardziej mobilnej niż wallboxa. Od kupna auta ładowałem na publicznych ładowarkach i tej dołączonej do samochodu nie używałem. Ale teraz będę miał w końcu własny punkt ładowania i odkopałem Teslową w bagazniku. Czy ktoś mógłby mi potwierdzić czytając z tabliczki znamionowej, czy to jest ta, której już nie sprzedają, 3-fazowa? Kodem wpisuje w wyszukiwarkę Google i prowadzi niby to tej kosmicznie drogiej 3-fazówki. I czy ona działa na tej samej zasadzie co dostępne wszędzie trzyfazowe EVSE 11 kW typu zencar ?
 

Attachments

  • IMG_0089.jpeg
    IMG_0089.jpeg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 13
Last edited:

nabrU

Moderator
I czy ona działa na tej samej zasadzie co dostępne wszędzie EVSE 11 kW?

Ja tylko w kwestii formalnej: EVSE to każde urządzenie do ładowania EV. Od 'cegły' poprzez 'wallbox'a' aż do ładowarki DC.
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Ja tylko w kwestii formalnej: EVSE to każde urządzenie do ładowania EV. Od 'cegły' poprzez 'wallbox'a' aż do ładowarki DC.
Źle ująłem w słowa, chodzi mi o ładowarki trzyfazowe np zencary 11 kW aby straty energii były jak najmniejsze. Uściśliłem w poście. Dzięki.
 

nabrU

Moderator
Spoko(y)
Twoje EVSE ze zdjęcia to chyba UMC Gen 1 z czerwoną (niewymienną) wtyczką więc da radę 11kW, tyle że takie gniazdo musisz mieć na ścianie.

1748364792368.png
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Spoko(y)
Twoje EVSE ze zdjęcia to chyba UMC Gen 1 z czerwoną (niewymienną) wtyczką więc da radę 11kW, tyle że takie gniazdo musisz mieć na ścianie.

View attachment 28466
Dzięki. Będę miał gniazdo siłowe 3-fazowe. Auto brałem w leasing w czerwcu 2023, wiec w sklepie Tesli mieli chyba najnowszą na ten czas wersję, to powinna być nowsza niż gen 1
 
Top