p0li
Pionier e-mobilności
a ja robie dokladnie tak samo z tym ze laduje z "cegielki"Dla mnie stały wallbox (abstrahuję od tego czy akurat WC) ma tą zaletę, że podjeżdżając do domu zdejmuję kabel z ładowarki, wtykam do samochodu i już.
a ja robie dokladnie tak samo z tym ze laduje z "cegielki"Dla mnie stały wallbox (abstrahuję od tego czy akurat WC) ma tą zaletę, że podjeżdżając do domu zdejmuję kabel z ładowarki, wtykam do samochodu i już.
Ja też. Cegiełka sobie wisi na stałe na ścianie (moja cegiełka ma uchwyt/dziurkę na hak, hak w ścianie), kabel zwinięty (na uchwycie na wąż ogrodowy) też na ścianie obok cegiełki. A jak gdzieś jadę i potzrebuję cegiełki, to ją zdejmuję ze ściany i biorę ze sobą.a ja robie dokladnie tak samo z tym ze laduje z "cegielki"![]()
Myślisz o kradzieży czy jakaś bardziej ukryta głębiaTo jest akurat minus, a nie plus. 😉
Ja wyjeżdżam z domu prawie codziennie, a przenośne EVSE (mam tylko to) zdejmuję ze ściany garażu kilka razy w roku.Miałem na myśli konieczność każdorazowego zdejmowania przenośnego EVSE przy wyjeździe z domu w porównaniu do sytuacji gdy mamy dwa: na stałe przypięty wallbox i mobilne EVSE. Ta dodatkowa czynność to minus, a nie plus 😉.
Podobnie jak poprzednicy uważam, że llepiej mieć dwa. Można mieć jeden tylko po co? Jedynie chyba, żeby oszczędzić przy zakupie. Analogicznie: do domu można by wchodzić oknem, a jednak większość domów ma dodatkowy otwór w ścianie frontowej zwany drzwiami, dedykowany tylko do wchodzenia i wychodzenia. Bez szyb.
Ja mam podobny dylemat co autor wątku i też szukam ładowarki do swojej Tesli, najprawdopodobniej właśnie bardziej mobilnej niż wallboxa. Od kupna auta ładowałem na publicznych ładowarkach i tej dołączonej do samochodu nie używałem. Ale teraz będę miał w końcu własny punkt ładowania i odkopałem Teslową w bagazniku. Czy ktoś mógłby mi potwierdzić czytając z tabliczki znamionowej, czy to jest ta, której już nie sprzedają, 3-fazowa? Kodem wpisuje w wyszukiwarkę Google i prowadzi niby to tej kosmicznie drogiej 3-fazówki. I czy ona działa na tej samej zasadzie co dostępne wszędzie trzyfazowe EVSE 11 kW typu zencar ?Fakt najlepsze ale drogo, wole to na ładowanie przeznaczyć i dlatego mam zencar 11kW z kompletem przejściówek i wieszaków za 1600, ale ja nie potrzebuję kontroli dostępu. Z kontrolą wymaganą to już nieco drożej. Wożenie w aucie ładowarki nie bardzo bo drgania elektroniki mogą niemiło zaskoczyć jak będzie potrzebna.
I czy ona działa na tej samej zasadzie co dostępne wszędzie EVSE 11 kW?
Źle ująłem w słowa, chodzi mi o ładowarki trzyfazowe np zencary 11 kW aby straty energii były jak najmniejsze. Uściśliłem w poście. Dzięki.Ja tylko w kwestii formalnej: EVSE to każde urządzenie do ładowania EV. Od 'cegły' poprzez 'wallbox'a' aż do ładowarki DC.
Dzięki. Będę miał gniazdo siłowe 3-fazowe. Auto brałem w leasing w czerwcu 2023, wiec w sklepie Tesli mieli chyba najnowszą na ten czas wersję, to powinna być nowsza niż gen 1Spoko
Twoje EVSE ze zdjęcia to chyba UMC Gen 1 z czerwoną (niewymienną) wtyczką więc da radę 11kW, tyle że takie gniazdo musisz mieć na ścianie.
View attachment 28466