Planowanie tras

SokolEV

Posiadacz elektryka
Najwyraźniej wyłapałem jakiś glitch w algorytmie. Jak ustawię punkt docelowy 10 km bliżej niż dom albo 10km dalej niż dom to już nie ma tego absurdu. W przypadku dalszej trasy wogóle nawet nie proponuje jechać S8.
Ale coś jest nie tak z tym algorytmem skoro twierdzi, że dłuższa trasa ze średnią wyższą prędkością nie wymaga ładowania, a krótsza z niższą (na S8 są miejscami ograniczenia do 100-110) wymaga.
Spróbowałem zreprodukować Twój problem i nie wiem czy mi się udało to samo. Klikam na kompie. Nie ustawiałem limitu prędkości, bo bez logowania się nie da chyba.

Trasa dłuższa szybsza bez ładowania:
1734004307646.png
Trasa krótsza, wolniejsza, bez ładowania:
1734004389501.png
Trasa krótsza, wolniejsza, z ładowaniem:
1734004415828.png

Czyli co tu się dzieje? Po prostu ABRP pokazuje 3 warianty, z jakiegoś powodu proponuje mi w jednym podładować się po drodze w Volvo Charging (chociaż trasę wyznaczyłem od ładowarki do ładowarki...). Natomiast ten wariant "sensowny" też jest, tylko one są jeden na drugim, bo to praktycznie ta sama trasa.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Spróbowałem zreprodukować Twój problem i nie wiem czy mi się udało to samo. Klikam na kompie. Nie ustawiałem limitu prędkości, bo bez logowania się nie da chyba.

Trasa dłuższa szybsza bez ładowania:
View attachment 22762
Trasa krótsza, wolniejsza, bez ładowania:
View attachment 22763
Trasa krótsza, wolniejsza, z ładowaniem:
View attachment 22764

Czyli co tu się dzieje? Po prostu ABRP pokazuje 3 warianty, z jakiegoś powodu proponuje mi w jednym podładować się po drodze w Volvo Charging (chociaż trasę wyznaczyłem od ładowarki do ładowarki...). Natomiast ten wariant "sensowny" też jest, tylko one są jeden na drugim, bo to praktycznie ta sama trasa.
3 warianty, w każdym masz inny % na "mecie".

Ja zawsze planuję trasę START > CEL > START, kółeczko, wtedy wiem ile % potrzebuje na miejscu, np siedząc 7 dni w hotelu, wiedząc, że jeździć będę na nartach, a nie samochodem to wystarczy zapewne mieć 20%, przykład KRAKÓW > BIAŁKA TATRZAŃSKA > KRAKÓW, niby można w Krakowie do 100%, ale wracając będziemy mieli 70% w Krakowie, więc nie warto.
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Wątek może trochę poboczny do planowania trasy, ale z z ABRP związany. Mam dongla OBD, Carscanner normalnie się łączy i pokazuje dane, spinam dongla z ABRP, wyświetla kafelki z SoC itd, ale po włączeniu nawigacji nie uwzględnia aktualnego SoC (czerwona ikona BT przy SoC). Ktoś spotkał się z czymś podobnym? Z Tronity się łączy.
Samochód jak w podpisie, ABRP ma dostęp do BT.
 
Top