Planowanie tras

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tu zrzuty, akurat nawigowanie z greenwaya przy Piotrkowie ale pokazuje absurd - trasa dłuższa jest szybsza i nie wymaga ładowania, a krótsza wolniejsza i jeszcze wymaga doładowania..
Deszcz na krotszej trasie? Akurat szybkość muszę się zgadzać
 

Makus

Pionier e-mobilności
Darmowy ABRP nie bierze pod uwagę warunków drogowych i ruchu - zawsze pokazuje trasę, tak jakby bez innych aut na drodze.
Ale to nadal nie ma sensu. Zakładając, że limit prędkości ustawiamy na 120 to krótsza trasa = szybsza. A jeśli nie ma limitu to dłuższa trasa, gdzie ograniczenie do 140 = większe spalanie, konieczność doładowania. A tu wszystko wbrew logice.
 

Michal

Moderator
Kiedyś gdzieś widziałem tam ustawienie na narzut na ładowanie związany z podejściem do ładowarki i jej podłączeniem ustawiony na 5 minut (teraz nie mogę znaleźć) i ABRP pokazuje Ci właśnie 5 minut na ładowarce, czyli praktycznie bez ładowania :p
To jest jakiś przypadek szczególny na granicy potrzeby ładowania się. Ustaw sobie punkt docelowy 10 km dalej i będzie ładowanie w obu przypadkach. Nie ma o czym gadać.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Nie no, właśnie jest o czym gadać, bo pokazuje, że trzeba się ładować na trasie krótszej i wolniejszej a nie dłuższej i szybszej. Cos tu ewidentnie jest nie tak z algorytmem.
Te 5 minut na ładowarce to ładowanie z 35 na 51% przez 5 minut, więc to nie jest tak, że go nie ma. Ale już pal licho to dodatkowe ładowanie które wydłuża czas dojazdu ale za to docieram do domu z większą liczbą procentów na baterii. Problem widzę w algorytmie który wypycha mnie na dłuższą trasę twierdząc, że jest lepsza. Każda inna nawigacja w takiej sytuacji nawiguje po S8, nawet bez ograniczenia prędkości do 120 (a z nim to wogóle bez sensu jest pchanie na autostradę).
 

eimi

Pionier e-mobilności
Sprawdziłem u siebie przykładową trasę
z
GreenWay Stacja ładowania, Aleje Generała Władysława Sikorskiego 13/17, 97-300 Piotrków Trybunalski
do
Tesla, ulica Radzymińska 334, 05-091 Ząbki, Polska

i ABRP widzi przejazd A1+ A2 (173km) w 1h22m z limitem prędkości 140kmh a trasa alternatywna 156km w 1h30min. Jak zmienie w ABRP limit predkości na 120kmh to już pokazuje 1h33min a trasa alternatywna 1h30min.

Sprawdź czy ten limit predkości Ci wchodzi.
1733905529882.png

Do tego bezpłatny plan nie uwzględnia ruchu - google pokazuje teraz tą samą trasę 1h50min vs 1h45min

1733905554086.png
 

Michal

Moderator
Nie wiem co Ty tam ustawiłeś...
 

Attachments

  • Screenshot_20241211-100041.png
    Screenshot_20241211-100041.png
    602,1 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • Screenshot_20241211-100139.png
    Screenshot_20241211-100139.png
    602,3 KB · Liczba wyświetleń: 14

Makus

Pionier e-mobilności
Najwyraźniej wyłapałem jakiś glitch w algorytmie. Jak ustawię punkt docelowy 10 km bliżej niż dom albo 10km dalej niż dom to już nie ma tego absurdu. W przypadku dalszej trasy wogóle nawet nie proponuje jechać S8.
Ale coś jest nie tak z tym algorytmem skoro twierdzi, że dłuższa trasa ze średnią wyższą prędkością nie wymaga ładowania, a krótsza z niższą (na S8 są miejscami ograniczenia do 100-110) wymaga.
 

tdud

Nowy na Forum
SC kiepsko, ale od kiedy Bonarkę otwarto w Krakowie to już sprawa lepiej wygląda na A4.
Tak na serio to zwykle patrzę przy trasie jakie są ładowarki powyżej 90kw przy użyciu Plugshare. Potem patrzę na ceny bo 3.20zł/kw na GW to ździerstwo, więc na przykład czasem się uda upolowć Polenergię która ma promocje w weekendy 2zł/kw na szybkiej ładowarce.

Jak jechałem do Belgii to Tesla świetnie sama znajdywała SC i tam się co parę godzin zatrzymywałem, ale w Polsce jeszcze nie ma takich luksusów.
 

Najnowsze dyskusje

Top