Ford Explorer

BartekEM

Zadomawiam się
Zaczynam mieć dylemat, czy "kupować" (leasing 3-letni) kolejnego elektryka, który planowałem na przełomie 25/26 żeby się załapać na finansowanie, czy iść jednak w "wynajem" właśnie np. taki 3-letni :unsure:

Taka oferta na Explorera za niecały 1k brutto/mc wygląda ciekawie, a za kolejne 3 lata powinno być ciekawiej na rynku, a i być może taniej :unsure:

Będzie ciężki orzech do zgryzienia (zawsze byłem zwolennikiem docelowego posiadania), zobaczymy jakie będę oferty w tym okresie ;)
Ja wyszedłem z założenia, że biorę na dwa lata najem a potem zobaczymy co się wydarzy na rynku wtórnym.

A dzieje się sporo co juz widać na załączonym obrazku. Rejestracje BEV w maju +118% r/r i już 6% rynku nowych aut.
 

Attachments

  • Screenshot_20250625_115719_Drive.jpg
    Screenshot_20250625_115719_Drive.jpg
    322,7 KB · Liczba wyświetleń: 17

Twenty

Zadomawiam się
Serwis jest zbędny w pierwszych dwóch latach, to chwyt marketingowy.
Natomiast assistance i auto zastępcze może się przydać jak ktoś ma pecha.

Assistance samochodowy w moim banku mam za free jako korzyść do zwykłego konta osobistego z limitem 2 x 800 pln / rok w przypadku holowania.
Auto zastępcze zakładam z OC sprawcy.
Nie zakładam własnej winy 🤣
a skad brales Forda, bo ta oferta to z Arval i jak pisza oc/ac to mysle jednak ze jak cos sie stanie na drodze to jednak bede mogl wezwac assistance (to przeciez wchodzi w obszar AC)
 

Twenty

Zadomawiam się
Ja wyszedłem z założenia, że biorę na dwa lata najem a potem zobaczymy co się wydarzy na rynku wtórnym.

A dzieje się sporo co juz widać na załączonym obrazku. Rejestracje BEV w maju +118% r/r i już 6% rynku nowych aut.
no ale majac oferte na 3 lata za 980 zl ze wszystkim to ten dodatkowy rok wydaje sie tez swietna opcja
 

mychah

Zadomawiam się
a skad brales Forda, bo ta oferta to z Arval i jak pisza oc/ac to mysle jednak ze jak cos sie stanie na drodze to jednak bede mogl wezwac assistance (to przeciez wchodzi w obszar AC)
Nie, AC i Assistance to dwa różne ubezpieczenia. Tego drugiego nie ma w ofercie Arvala w programie Ambasador.
Zastanawiam się natomiast, czy assistance jest w ramach gwarancji Forda, na ich stronie można znaleźć ponizszy zapis:

"Każdy nowy pojazd marki Ford ma zapewnioną bezpłatną ochronę w postaci assistance na czas gwarancji podstawowej w ramach programu Euroservice."

dopisuję do mojej listy pytań do dealera, jak się czegoś dowiem, dam tutaj znać.
 

Twenty

Zadomawiam się
Nie, AC i Assistance to dwa różne ubezpieczenia. Tego drugiego nie ma w ofercie Arvala w programie Ambasador.
Zastanawiam się natomiast, czy assistance jest w ramach gwarancji Forda, na ich stronie można znaleźć ponizszy zapis:

"Każdy nowy pojazd marki Ford ma zapewnioną bezpłatną ochronę w postaci assistance na czas gwarancji podstawowej w ramach programu Euroservice."

dopisuję do mojej listy pytań do dealera, jak się czegoś dowiem, dam tutaj znać.
czyli mamy 2 lata ubezpieczenia a jak cos sie stanie miedzy 2-3 rokiem to juz we wlasnym zakresie?
 

mychah

Zadomawiam się
czyli mamy 2 lata ubezpieczenia a jak cos sie stanie miedzy 2-3 rokiem to juz we wlasnym zakresie?
To zależy o co pytasz.
Ubezpieczenie OC i AC jest w cenie na czas trwania kontraktu (3 lata).
Ubezpieczenie Assistance po stronie Arvala nie jest wliczone, czyli go domyślnie nie ma.
Do doprecyzowania z Fordem czy informacja o ich Assistance ze strony obowiązuje również dla programu Ambasador, tego na dzisiaj nie wiem.

Jeżeli informacja z ich strony jest prawidłowa to w pierwszych dwóch latach powinno obowiązywać assiastance Forda.
Ono się przedłuża automatycznie po każdym przeglądzie o 12 miesięcy, w takim wypadku zachowana byłaby ciągłość po zrobieniu przeglądu również w trzecim roku.

Ford pisze też na swojej stronie "Istnieje też możliwość wykupienia Assistance 12 w cenie 72.78 zł. netto." więc to akurat żaden wydatek.
Bardziej martwi mnie potencjalny okres bez gwarancji producenta w trzecim roku użytkowania.
Widziałem natomiast na stronie Forda, że można dokupić pakiet Gwarancja 12 za 499 zł na 12 miesięcy obejmujący:

  • silnik
  • układ przeniesienia napędu
  • skrzynię biegów
  • wybrane elementy sterowania i osprzętu silnika
Z oferty może skorzystać właściciel zarejestrowanego w Polsce samochodu marki Ford, któremu kończy się gwarancja podstawowa lub posiadacz Forda, którego wiek przekracza 2 lata i nie przekracza 10 lat, o przebiegu nieprzekraczającym 200 000 km

Tutaj właścicielem będzie Arval więc potencjalnie takie przedłużenie gwarancji trzeba pewnie kupić za ich pośrednictwem.
Zapytam o to przy najbliższej okazji.
 

mattmd

Zadomawiam się
Kontrakt ma właściwie 4 składowe.
1. Kontrakt część A - dane stron, podstawowe zasady
2. Kontrakt część B
3. OWN - ogólne warunki najmu ("Regulamin")
4. OWU polisy AC

Punkty 3 i 4 są powtarzalne dla wszystkich i tam jest wszystko zdefiniowane, również sprawy które nas nie dotyczą.

I teraz najważniejsze z części A:
- Szczegółowe warunki najmu pojazdu w tym czynsz najmu, charakterystyka pojazdu, okres najmu i inne są określone w części B kontraktu
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Kontraktem zastosowanie mają Ogólne Warunki Najmu dla Klientów Indywidualnych („Regulamin") oraz pozostałe dokumenty wymienione w Regulaminie
- W razie sprzeczności pomiędzy Kontraktem i Regulaminem pierwszeństwo mają zapisy Kontraktu.


No i jak sobie zerkniemy na część B (wrzucałem załącznik) to mamy "+" oraz "-" i jak wiadomo "+" są tylko przy polisie oc i ac. Resztę opłacamy sami. I puki auto młode i ma gwarancję producenta to nasze jedyne zmartwienie to zimowe opony, płyn do spryskiwaczy oraz serwis po 2 latach za parę groszy.

Nie ma tu żadnego błędu. Takie są warunki najmu i są one wciaż bardzo dobre. Na rynku tylko BMW iX2 ma podobne warunki najmu ale tam się czeka na auto od 6 do 9 miesiecy.
Miałem ofertę najmu "all inclusive" za 945pln brutto (z serwisem, assistance, autem zastępczym, obsługą szkód, jedynie bez opon) na Skodę Elroq czyli konstrukcyjnego brata bliźniaka Explorera no ale Elroq w bieda wersji 170km 52kWh i totalnie podstawowym wyposażeniem i to jeszcze z opłatą wstępna o 13k wyższa bo tam było na dzień dobry 43k.
Potwierdzenie warunków kontraktu nie jest w żadnym owu, czy own- jest to całkowicie inny dokument który jest sprzeczy z częścią b kontraktu i tyle.
Każdy kto wzial Forda w programie ambasador ma takie potwierdzenie gdzie jasne jest napisane ile sie placi za opłatę swrisowa a ile czynsz finansowy i naprawdę myślę że ładne fiolki będzie robił arval czy ford jak będzie tłumaczył że opłata serwisową ktora płaciłeś przez 23 miesiące to wcale nie jest za serwis 😀
 

BartekEM

Zadomawiam się
Potwierdzenie warunków kontraktu nie jest w żadnym owu, czy own- jest to całkowicie inny dokument który jest sprzeczy z częścią b kontraktu i tyle.
Każdy kto wzial Forda w programie ambasador ma takie potwierdzenie gdzie jasne jest napisane ile sie placi za opłatę swrisowa a ile czynsz finansowy i naprawdę myślę że ładne fiolki będzie robił arval czy ford jak będzie tłumaczył że opłata serwisową ktora płaciłeś przez 23 miesiące to wcale nie jest za serwis 😀
No i zobacz stawiasz ponad zapisy kontraktu jakiś automatycznie generowany dokument z e-maila pomimo tego, że w przedmiotowym kontrakcie masz czarno na białym już na pierwszej stronie pod swoim nazwiskiem zapis, że: pierwszeństwo mają zapisy Kontraktu.

Ta opłata serwisowa z e-maila to oc/ac i nic więcej. Kwotowo (w skali roku) to niewiele ponad 2% wartości auta z FV.

Natomiast Assistance Forda tj. Euroservice praktycznie na całą Europę to jest ciekawy wątek, który może warto potwierdzić w Arvalu bo jak możemy sobie z tego za free korzystać to Assistance na wyjazdy zagraniczne już mamy z głowy
 
Last edited:
Top