Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)

jezile

Fachowiec
Dokładnie! Dlatego obstawiam, że kiedyś będą się wyświetlały ograniczenia i będą zarządzane dynamicznie :)
Czyli jak to było np. w UK na M-kach (10 lat temu) Może @nabrU potwierdzi jak to teraz wygląda.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
będzie to dynamicznie zarządzane
Mam w okolicy kilka takich dynamicznych znaków. Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, w której pokazywały coś innego niż blacha obok.

Podaje zupełnie inny powód ograniczeń prędkości do którego sie nie odniosłeś.
Jasne, że emisje zanieczyszczeń i hałasu mogą być powodem ograniczeń. Chociaż wraz z elektryfikacją oba argumenty będą traciły na znaczeniu.

ciul wie jak tam jechać...
100km/h Tego zniesienia ograniczeń nie ma tam od kilkunastu lat. Jest sobie ograniczenie, węzeł z dość ostrym zakrętem (niech będzie, że to powód), za węzłem ponowienie ograniczenia do 100km/h, które ciągnie się kilometrami. Na całe szczęście, to jedyny znany mi przykład tak nieintuicyjnego oznakowania na naszych autostradach.
 

jezile

Fachowiec
100km/h Tego zniesienia ograniczeń nie ma tam od kilkunastu lat. Jest sobie ograniczenie, węzeł z dość ostrym zakrętem (niech będzie, że to powód), za węzłem ponowienie ograniczenia do 100km/h, które ciągnie się kilometrami. Na całe szczęście, to jedyny znany mi przykład tak nieintuicyjnego oznakowania na naszych autostradach.
Ja tam jeżdżę te 100kmh wraz z innymi ale sporo też jest kierowców którzy jadą 140kmh i więcej co jest dość niebezpieczne ze względu na różnicę w prędkościach. Dziwne, że nikt za zarządu GDDKiA przez lata nie wpadł na pomysł żeby poprawić oznakowanie - tam gdzie jest ten łuk rzeczywiście 100kmh jest wskazane ale później niekoniecznie ma to sens.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Dziwne, że nikt za zarządu GDDKiA przez lata nie wpadł na pomysł żeby poprawić oznakowanie
To akurat kompletnie nie jest dziwne ;)
Dla jasności - nie mam pojęcia jak to wygląda i może są tam jakieś istotne powody, których nie znam. Z drugiej strony uważam, że oznakowanie powinno być zrozumiałe nie tylko w kategorii "ile wolno jechać", ale też "dlaczego" i ogólnie, znak zakazu powinien iść w parze ze znakiem ostrzegawczym tłumaczącym powód ograniczenia, czyli np. 100km + ostrzeżenie o śliskiej nawierzchni, zwierzakach na jezdni, czy w ostateczności "inne niebezpieczeństwa" z wyjaśnieniem o jakie chodzi.
Zwyczajnie mam jakieś dziwne przekonanie, że przestrzeganie przepisów, których sens jest znany przychodzi łatwiej niż takich, które tego sensu wydają się nie mieć.
 

Młody

Follow the White Rabbit
To akurat kompletnie nie jest dziwne ;)
Dla jasności - nie mam pojęcia jak to wygląda i może są tam jakieś istotne powody, których nie znam. Z drugiej strony uważam, że oznakowanie powinno być zrozumiałe nie tylko w kategorii "ile wolno jechać", ale też "dlaczego" i ogólnie, znak zakazu powinien iść w parze ze znakiem ostrzegawczym tłumaczącym powód ograniczenia, czyli np. 100km + ostrzeżenie o śliskiej nawierzchni, zwierzakach na jezdni, czy w ostateczności "inne niebezpieczeństwa" z wyjaśnieniem o jakie chodzi.
Zwyczajnie mam jakieś dziwne przekonanie, że przestrzeganie przepisów, których sens jest znany przychodzi łatwiej niż takich, które tego sensu wydają się nie mieć.
Jak mocniej popada to auta wypadają tam hurtowo na trawnik i barierki.
 

Młody

Follow the White Rabbit
Na tej prostej? Nie spodziewałbym się. Tak czy inaczej dodanie znaku ostrzegawczego znacznie zwiększyłoby czytelność.

Dla jasności, piszę o tym znaku:

Nie widzę tam prostej tylko spory łuk z węzłem i pasami włączenia do ruchu. Zgodnie z przepisami należy w takim miejscu obniżyć dopuszczalną prędkość do 100 km/h.
 

Młody

Follow the White Rabbit
Tak, tylko znak jest już za węzłem i o ile dobrze pamiętam, to to ograniczenie się ciągnie aż do Ciechocinka.

No co za bzdury opowiadasz.

Nie jest za węzłem, jest tylko powtórzony, bo pas rozbiegowy traktowany jest zgodnie z prawem jako skrzyżowanie, które odwołuje wcześniejszą "100" po czym jak kończy się łuk kilkaset metrów dalej masz odwołanie tej "100" i normalnie jedziesz "140"

1000031987.jpg
 
Top