Sesja Q&A.
Pozycjonowanie marek?
"Polski klient ma otwarty umysł w stosunku do chińskich marek", bo już sprzedaje się około 1 000 egzemplarzy Omoda & Jaecoo. Chery poszerza wybór dla rodzin, koncern wprowadza pierwszy samochód 5+2, czyli z 7 miejscami.
W przyszłości różnica ma dotyczyć wrażeń z jazdy. O pozycjonowaniu cenowym nie ma na razie mowy, chociaż trzeba dodać, że Tiggo 8 i 9 prawdopodobnie będą największe wśród wszystkich marek. Ważna ma być "wartość" tych pojazdów (czytaj: stosunek możliwości do ceny).
System SuperHybrid i ogólnie zespoły napędowe są takie same we wszystkich markach.
Cele?
18 000 samochodów do końca roku - taka jest założona sprzedaż na ten rok.
Wewnętrzna konkurencja?
Tiggo ma być bardziej marką rodzinną, Jaecoo pozycjonowany jest w kierunku bycia "off-roadowym". Z wcześniejszych wypowiedzi wynika, że Omoda ma być przede wszystkim "młodzieżowa". Jednym z kluczowych elementów decydujących o wyborze samochodu jest wzornictwo.
Emisyjność?
Koncern szuka balansu produktowego. Celem jest odchodzenie od aut wyłącznie spalinowych, zwiększanie poziomu elektryfikacji (hybrydyzacji), natomiast elektryki nadal wywołują pewne obawy, ludzie się ich obawiają ze względu na potencjalne problemy z ładowanie.
Każdy nowy model koncernu Chery ma wariant zelektryfikowany ("stuprocentowo zelektryfikowany"), w niedługiej przyszłości Chery chce zakomunikować w Europie rezygnację z modeli wyłącznie spalinowych.
Exlantix? / Exeed?
Pierwsze przykłady będą w Polsce pod koniec lipca. To segment premium, stworzony z myślą o modelach elektrycznych. [Nawiasem: wydaje mi się, że chodzi raczej o markę Exeed]
Szybkość?
Koncern mocno wsłuchuje się w głosy klientów. Model "gotowy do produkcji" w centrum badawczym może być inny niż faktyczny model do produkcji trzy miesiące później. Dlatego firma stara się przystosowywać, bo w Chinach ważny będzie [najwyższy] komfort, tymczasem w Niemczech istotna może być opcja pojechania z maksymalną szybkością.
Małe i tanie samochody?
W przyszłym roku koncern może zaprezentować mniejsze samochody z różnymi zespołami napędowymi.
Duże moce i słabe przyspieszenia?
Samochody chwalą się dużymi mocami, ale mają słabe przyspieszenia (np. 9 s do 100 km/h dla Tiggo 8), bo to jest suma maksymalnych mocy, które uzyskuje się rzadko, bo elektronika dba o to, by ilość mocy była wystarczająca.
BEV-y Tiggo?
Będą.
Czechy?
Marka Tiggo wejdzie do Czech we wrześniu, bo zaczęły się wakacje.