Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
W iście chińskim stylu: wielkie studio Polsatu (Łubinowa 4A), mnóstwo ludzi, kamery. Na razie tylko modele spalinowe, Chery Tiggo 7 i Tiggo 8, w tym dwie hybrydy plug-in.

Chery - oficjalnie w Polsce.jpg


Zachodnie marki odpuszczają sobie zwykle wakacje (tak do połowy sierpnia), tymczasem teraz mamy Chery a za parę dni będzie Geely jako marka :)

Chery:
* drugi największy OEM w Chinach,
* największy eksporter w Chinach,
* dziś gwiazdą będą systemy SuperHybrid, opisywaliśmy je już na Elektrowozie -> https://elektrowoz.pl/auta/chery-ti...edzie-tez-siedmioosobowe-chery-tiggo-8-pro-e/
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji

Do końca tego roku Chery chce mieć dwa centra naukowo-badawcze w Europie, w Frankfurcie (Niemcy) i Barcelonie (Hiszpania), co daje w sumie 9 takich ośrodków na świecie. Ponad 100 000 pracowników na całym świecie. W 2024 sprzedali 2,6 miliona samochodów, o 0,7 miliona więcej niż rok wcześniej.

Filozofia w Europie: "w Europie dla Europy". Identyczne hasło wymyślił Volkswagen ok. 1,5 roku temu ;)

Automatyzacja w megafabryce Chery wynosi 90 procent. W niektórych działach (lakiernia, odlewnia) w ogóle nie ma ludzi. Nowy samochód zjeżdża z linii co 1,5 minuty.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Na rynek trafią cztery modele: Chery Tiggo 4, Tiggo 7, Tiggo 8 i Tiggo 9. Tiggo 4 i Tiggo 9 trafią do oferty pod koniec roku, zapewne w zależności od sprzedaży Tiggo 7 i 8. Tylko spalinowe, w tym hybrydy plug-in. Skądinąd wiadomo, że elektryki mają trafić do oferty w przyszłości, bo Chery ma już napędy elektryczne w ofercie (patrz: Omoda E5 -> https://elektrowoz.pl/auta/omoda-e5...wyczajac-sie-do-marki-jak-w-przypadku-seresa/ ) .

Marka Tiggo - historia.jpg
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Na rynek trafią cztery modele:
Mówili czy będą sprzedawać/dystrybuować części przez pośredników, czy też bezpośrednio?
Bo tylko to ostatnie można jako oficjalne wejście traktować IMO.

We Włoszech działają przez lokalne marki (choć nie wiem czy tylko tak).
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Wygląda na to, że nowe modele Chery w Polsce mają konkurować z propozycjami koncernu Volkswagena (VW, Skoda). W samochodach spalinowych ciągle też zaskakuje mnie, że one mają takie małe rozstawy osi. Tiggo 8 ma 2,71 metra, chociaż jest D-SUV-em. VW ID.3, który w zasadzie nawet nie otwiera segmentu C, ma 2,77 metra.

Tiggo 8 z masażem w fotelu pasażera. 78,9 procent miękkich powierzchni w kabinie. Kierownica obita skórą. Systemy audio Sony.

Kluczowe:

Chery Tiggo 7 PHEV (SuperHybrid), cena 154 900 zł dla wersji wyposażeniowej Essential, 164 900 zł dla Prestige (C-SUV)
Chery Tiggo 8 PHEV (SuperHybrid), cena 169 900 zł dla wersji Essential, 179 900 zł dla Prestige (D-SUV).

O cenach i dystrybucji powiedział Mateusz Kampa, starszy kierownik ds. sprzedaży.
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Mówili czy będą sprzedawać/dystrybuować części przez pośredników, czy też bezpośrednio?
Bo tylko to ostatnie można jako oficjalne wejście traktować IMO.

We Włoszech działają przez lokalne marki (choć nie wiem czy tylko tak).

Jeszcze nie. Dopiero trwa prezentacja samochodów.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Od 1 lipca będzie działało 11 lokalizacji. Do końca roku ma być 30 salonów. Każda placówka ma oferować pełny pakiet usług, od zakupu, przez ubezpieczenia, do serwisu. Do końca 2026 roku salonów ma być 45.

Gwarancja na 7 lat i 150 000 kilometrów. Bateria, silnik 8 lat i 160 000 kilometrów. Gwarancja na lakier 3 lata, na perforację - 12 lat. Magazyn centralny jest w Duchniewicach, części mają być dostarczane w ciągu 24 godzin.

Marka Chery pojawi się w salonach:

Chery salony w Polsce.jpg


Mam niedaleko salon MM Cars, mam Dynamicę, i teraz już wiem, kogo będą tam sprzedawać. Będę otoczony placówkami oferującymi chińskie samochody :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Magazyn centralny jest w Duchniewicach, części mają być dostarczane w ciągu 24 godzin.
Jeśli to dotyczy większości części, to pozytywnie, nawet bardzo.
Na pierdoły (na szczęście nie przeszkadzające) do Dacii i Ioniqa czekam już chyba 2 miesiące....
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Sesja Q&A.

Pozycjonowanie marek?
"Polski klient ma otwarty umysł w stosunku do chińskich marek", bo już sprzedaje się około 1 000 egzemplarzy Omoda & Jaecoo. Chery poszerza wybór dla rodzin, koncern wprowadza pierwszy samochód 5+2, czyli z 7 miejscami.

W przyszłości różnica ma dotyczyć wrażeń z jazdy. O pozycjonowaniu cenowym nie ma na razie mowy, chociaż trzeba dodać, że Tiggo 8 i 9 prawdopodobnie będą największe wśród wszystkich marek. Ważna ma być "wartość" tych pojazdów (czytaj: stosunek możliwości do ceny).

System SuperHybrid i ogólnie zespoły napędowe są takie same we wszystkich markach.

Cele?
18 000 samochodów do końca roku - taka jest założona sprzedaż na ten rok.

Wewnętrzna konkurencja?
Tiggo ma być bardziej marką rodzinną, Jaecoo pozycjonowany jest w kierunku bycia "off-roadowym". Z wcześniejszych wypowiedzi wynika, że Omoda ma być przede wszystkim "młodzieżowa". Jednym z kluczowych elementów decydujących o wyborze samochodu jest wzornictwo.

Emisyjność?
Koncern szuka balansu produktowego. Celem jest odchodzenie od aut wyłącznie spalinowych, zwiększanie poziomu elektryfikacji (hybrydyzacji), natomiast elektryki nadal wywołują pewne obawy, ludzie się ich obawiają ze względu na potencjalne problemy z ładowanie.

Każdy nowy model koncernu Chery ma wariant zelektryfikowany ("stuprocentowo zelektryfikowany"), w niedługiej przyszłości Chery chce zakomunikować w Europie rezygnację z modeli wyłącznie spalinowych.

Exlantix? / Exeed?
Pierwsze przykłady będą w Polsce pod koniec lipca. To segment premium, stworzony z myślą o modelach elektrycznych. [Nawiasem: wydaje mi się, że chodzi raczej o markę Exeed]

Szybkość?
Koncern mocno wsłuchuje się w głosy klientów. Model "gotowy do produkcji" w centrum badawczym może być inny niż faktyczny model do produkcji trzy miesiące później. Dlatego firma stara się przystosowywać, bo w Chinach ważny będzie [najwyższy] komfort, tymczasem w Niemczech istotna może być opcja pojechania z maksymalną szybkością.

Małe i tanie samochody?
W przyszłym roku koncern może zaprezentować mniejsze samochody z różnymi zespołami napędowymi.

Duże moce i słabe przyspieszenia?
Samochody chwalą się dużymi mocami, ale mają słabe przyspieszenia (np. 9 s do 100 km/h dla Tiggo 8), bo to jest suma maksymalnych mocy, które uzyskuje się rzadko, bo elektronika dba o to, by ilość mocy była wystarczająca.

BEV-y Tiggo?
Będą.

Czechy?
Marka Tiggo wejdzie do Czech we wrześniu, bo zaczęły się wakacje.
 
Last edited:
Top