Pomidor.io - mapa ładowarek EV, podgląd zajętości, statystyki

nabrU

Moderator
Sam się zdziwiłem tym co mi techline powiedział wczoraj. Fakt, że jak tam się ładuje lub zerkam w aplikacji Elocity, to rzadko widzę wyższą moc ładowania niż 100 kW . Może te 350 kW to bardziej 350 kW "Ready" .

A może szafy i sprzęt są po prostu przyszłościowo 'na wyrost' i w związku z potencjalnie słabszym przyłączem, dają tyle ile dają bo są np. jakoś software'owo ograniczone?
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Sam się zdziwiłem tym co mi techline powiedział wczoraj. Fakt, że jak tam się ładuje lub zerkam w aplikacji Elocity, to rzadko widzę wyższą moc ładowania niż 100 kW . Może te 350 kW to bardziej 350 kW "Ready" . Dlatego też zapodałem ten pomysł z zczytywaniem mocy sesji z Elocity (i dla innych sieci, z których da się takie info wyciągnąć) . Średni czas sesji też może być ciekawym info . Np Ekoen na Postępu prezentuje w apce Elocity wyższą moc ładowania dla sesji, niż Reduta. Więc mogą mieć tam większa rotację
Przejrzałem posty na LinkedIn Ekoenu, oni testują co jakiś czas krzywe ładowania różnych samochodów. Testy robili na Okęciu, gdzie chyba jest taki sam sprzęt co na Reducie. Uzyskiwali maksymalne prędkości ładowania deklarowane przez producentów aut. Czyli, 800V Porsche brało 320kW, 400V auta miały ponad 210kW. Wg mnie 350kW jest do uzyskania, pytanie czy na wszystkich na raz :)

1751203203251.png
 

wxwx78

Fachowiec
To z wczoraj z okolic 13stej. Podjechałem 3jką (którą zdaje jutro i muszę ją oddać z pełną baterią) . Ustawiłem Ekoen w nawigacji aby coś tam samochód podgrzał, (fakt, mam bliziutko). Krzywa ładowania, przy pełnym obłożeniu miejscówki, wyglądała tak (16-100%) :
1751203847441.png
Parę minut zajęło nim uzyskałem coś więcej niż 1kW, ale nadal, trochę, wolno ładowało.
 
Last edited:

sh95

Entuzjasta elektromobilności
A może szafy i sprzęt są po prostu przyszłościowo 'na wyrost' i w związku z potencjalnie słabszym przyłączem, dają tyle ile dają bo są np. jakoś software'owo ograniczone?
No też tak może być, w styczniu gdy uruchamiali pisali, że to na razie na "tymczasowym" przyłączu, docelowo mają być 2MW. W miedzy czasie były przerwy w działaniu ładowarek więc zakładałem, że jest już docelowa moc. Ale może jeszcze nie ma i stąd słabe wyniki przy pełnym obłożeniu.
 

Krk

Posiadacz elektryka
W drodze z Krakowa do Warszawy zaplanowałem ładowanie na MOP Promna-Kolonia GreenWay bo 4 stanowiska a w Skurowie tylko 2.
Kilka kilometrów przed MOPem, dzięki Pomidorowi zobaczyłem, że wszystkie 4 są zajęte a w Skurowie 2 wolne. Odpuściłem Promna-Kolonia i pojechałem na MOP Skurów i faktycznie ładowarka była pusta. I nawet dobrze wyszło bo mniej kluczenia.

Było to w piątek po południu i pewnie więcej Warszawiaków jechało na południe niż wracało.

Tak więc pomidor się przydał.

Potem jechałem jeszcze do Stegny i miałem podgląd na Nidzicę Ionity.
Tu nie zdarzyło mi się zobaczyć wszystkich 6 czerwonych.
Tutaj też ładowałem się w drodze powrotnej i zawsze więcej czasu trwał pobyt w McDonaldzie niż potrzebne ładowanie.

W rezerwie była Nowa Wieś ale okazała się zbyteczna.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Mam pytanie o ładowarkę Greenway Chata Walichnowska. Pomidor od kilku dni pokazuje 2/2 wolne status online podczas gdy od kilku dni ładowarka nie działa (w aplikacji Greenway offline). Da się jakoś uwzględnić nie działające ładowarki? Na pomidorze od kilku dni zero lądowań więc wygląda na to że faktycznie nie działa.

Celowałem w tą ładowarkę ucieszony że 2/2 wolne a tu zonk.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A dlaczego na liście operatorów nie ma stacji MOL?
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Mam pytanie o ładowarkę Greenway Chata Walichnowska. Pomidor od kilku dni pokazuje 2/2 wolne status online podczas gdy od kilku dni ładowarka nie działa (w aplikacji Greenway offline). Da się jakoś uwzględnić nie działające ładowarki? Na pomidorze od kilku dni zero lądowań więc wygląda na to że faktycznie nie działa.

Celowałem w tą ładowarkę ucieszony że 2/2 wolne a tu zonk.
Dzięki za zgłoszenie.

Niestety takie dane są w EIPA, ja (narazie) nie mam jak ich weryfikować, pokazują na zielono:
1752088469982.png

GreenWay w ostatnich tygodniach bardzo dużo "miesza" ze swoimi ładowarkami, dużo by o tym pisać. Podmieniają sprzęt, zmieniają identyfikatory, a czasem pod tym samym starym zmieniają ładowarkę 11kW na 400kW. Praktycznie non stop od 2 tygodni probuję zrozumieć mechanizmy, które stosują, jakieś prawidłowości, by na pomidorku te dane odpowiednio aktualizować. Mogę co prawda codziennie wszystko usuwać i na nowo dodawać, ale nie tędy droga. Na szczęście mam już na większość rozwiazanie, testuję, będę wdrażał.

W takich przypadkach, proponuję sprawdzić statystyki. Np dla tej Chaty, od kilku dni jest zero ładowań:
1752088704259.png
To daje jakiś tam sygnał, że coś jest źle. U mnie za X dni zmieni się status automatycznie na "ciemno zielony", ale to więcej niż tydzień. Może ten okres skrócę, jednak nie zapobiegłoby to Twojemu zonkowi
w tej konkretnej sytuacji.

Inne problemy, które na dziś mogą być w pomidorku to z jednej strony pokazywanie nieaktywnej ładowarki, a z drugiej brak nowej aktywnej. To jutro powinienem rozwiązać, dla kilkudziesięciu lokalizacji. Często też zmieniają moce, w niektórych lokalizacjach co kilka dni ...

Poza tym, sam operator też ma czasem źle u siebie. Byłem na miejscu - ładowarka obklejona "awaria", a w ich aplikacji jako dostępna. Nie ma na to rady.

BTW: wyróżniłem zielonymi markerami "huby", czyli miejscówki z minimum 4xCSS o mocy 100kW. To tak na próbę.
 
Last edited:

sh95

Entuzjasta elektromobilności
A dlaczego na liście operatorów nie ma stacji MOL?
Pewnie jest pod inną nazwą. Gdzie znajdę ich ładowarkę?

Dla podobnego przykładu operatorem EV na stacjach Moya jest "Anwim SA". Tak się przedstawiają, jako właściciel stacji Moya. Akurat dla nich wprowadziłem ikonkę, nazwę mogę też "ręcznie" zaktualizować, albo dodać w nawiasie.
1752089427171.png
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Pewnie jest pod inną nazwą. Gdzie znajdę ich ładowarkę?
OK, faktycznie MOLa nie ma w EIPA. Bywa ;) Shell Recharge też nie ma, chociaż przez jakiś czas był (Shella mam u siebie ręcznie dodanego, chociaż nie wiem czy wszystkie stacje). Nie potrafię powiedzieć jakim cudem, czy działają bez legalizacji czy nie potrafią obsłużyć systemu EIPA i zgłosić ładowarek jako dostępne. Podejrzewam, że to drugie.
 
Top