Fabryczny hak holowniczy a zakupiony później Tesla Y Juniper

airwalek

Nowy na Forum
Z własnego doświadczenia, auto z fabryki z hakiem a i tak na SKP musze jechać po zaświadczenie. Wpis w dowodzie załatwia rejestrator z Leasing Santander Multi Rent przy okazji wydania 3 tablicy na bagaznik rowerowy. Opłata w Santanderze za czynności w urzędzie 240+VAT i koszty tablicy.
 

Marcel232

Fachowiec
Z własnego doświadczenia, auto z fabryki z hakiem a i tak na SKP musze jechać po zaświadczenie. Wpis w dowodzie załatwia rejestrator z Leasing Santander Multi Rent przy okazji wydania 3 tablicy na bagaznik rowerowy. Opłata w Santanderze za czynności w urzędzie 240+VAT i koszty tablicy.
Tesla z hakiem fabrycznym. W dokumentach do rejestracji nie było wzmianki o haku więc nie chcieli go od razu przy rejestracji wpisać). Po paru miesiącach podjechałem do SKP (diagnosta nawet nie chciał auta/haka oglądać), kwit wystawił i z tym do rejestracji. U mnie nie ma żadnych kolejek więc cała sprawa załatwiona w 30minut.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Tak. A dokładniej mam wbite "bagażnik". Z tego co wiem robią tak wtedy gdy jest wydana trzecia tablica rejestracyjna (poprosiłem o to w zleceniu rejestracji do leasingu). Przecież jeśli hak jest fabrycznie zamontowany to nie mają czego sprawdzać..
Aaaaaaa, to lepiej uważaj na policję, jak będziesz ciągał przyczepę. Z tego co piszesz, możesz jak najbardziej bagażnik na hak powiesić, ale jeśli chcesz legalnie przyczepę ciągać, to musisz mieć wpis "hak" w dowodzie. Bagażnik to bagażnik (3 tablica), hak to hak. Ja mam i hak i 3 tablicę i mam oba wpisy. No i musiałem całą procedurę przejść (z SKP).

Faktycznie jest możliwość, żeby dostać przy rejestracji wpis "hak" (trzeba przedstawić CoC). Tyle, że większość leasingów robi to jako dodatkową czynność już po odebraniu auta (tj. wizyta na SKP, dostarczenie dowodu i dopiero wtedy mamy wpis).

Ciekawe, czy znajdzie się ktokolwiek, komu leasing już przy pierwszej rejestracji załatwił wpis "hak" do dowodu.
 
Top