Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 185

Michal

Moderator
Może stacje ładowania wodoru nie są tak potrzebne :). Jak ktoś chce jeździć wokół komina to może sobie sam wodór z fotowoltaiki wytworzyć.

To pierwsza lepsza znaleziona strona. Jak mawia klasyk "Nie próbujcie tego w domu"
Podaj jeszcze cenę takiego urządzenia do wytwarzania i magazynowania...
 

CzerwonyZajc

Zadomawiam się
Podaj jeszcze cenę takiego urządzenia do wytwarzania i magazynowania...
Nie znam. Tak wyszukałem jako ciekawostkę i trochę żart. gdyby się to spinało ekonomicznie to pewno już by ich sporo jeździło. A z drugiej strony skoro nawet u nas na portalach są ogłoszenia, a stacji ładowania jak na lekarstwo to może ktoś tak robi?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Podaj jeszcze cenę takiego urządzenia do wytwarzania i magazynowania...

@CzerwonyZajc
Jedyny wodór ekonomicznie uzasadniony to ten z gazu. Bo zrobienie z prądu wodór i potem znów z wodoru prad nie ma żadnego sensu. Chyba że włąsnie jak wyżej do magazynowania na zime i wtedy ciepło z elekrolizy mozna np użyć do grzania cwu a to ze zmiany wodorówu na energię elektryczną zimą tez przyda się do ogrzewania. W pojazdach nie ma to sensu. No może odrobinkę jesli pojazd jeździ 24/h po miescie to wtedy wodór szybciej można zatankować i nie ma spalin tam gdzie duzo ludzi.
 

Michal

Moderator
Nie znam. Tak wyszukałem jako ciekawostkę i trochę żart. gdyby się to spinało ekonomicznie to pewno już by ich sporo jeździło. A z drugiej strony skoro nawet u nas na portalach są ogłoszenia, a stacji ładowania jak na lekarstwo to może ktoś tak robi?
The Picea system, an all-in-one energy storage system using hydrogen, starts with a distribution price of 54,000 euros, excluding installation
230 000 zł za 300 kWh. System bateryjny miałbyś większy..
 

KrzysztofFly

Moderator
Panowie, wy tu śmiechy chichy z samochodów napędzanych wodorem sobie urządzacie, a tymczasem w czerwcu 2025, to właśnie one wygenerowały największy wzrost procentowy rok do roku, aż 6400%, zaś od początku roku ten wzrost jest odrobinę skromniejszy, jednak to dalej 2320%, dla porównania elektryki w tym czasie wygenerowały wzrost o odpowiednio skromne 78,7% i 60,9%, że o benzynach i dieslach z minusami nie wspominając.
1752432907603.png
Oczywiście wpis, jest formą żartu, mam tego świadomość, że wzrost jest z 1 sztuki w czerwcu zeszłego roku do 65 sztuk w tym roku (oraz 121 od początku tego roku do 5 w zeszłym). W sumie to sam jestem ciekaw, kto te 65 sztuk wchłonął, a jeszcze bardziej po co ;).
 

Michal

Moderator
Panowie, wy tu śmiechy chichy z samochodów napędzanych wodorem sobie urządzacie, a tymczasem w czerwcu 2025, to właśnie one wygenerowały największy wzrost procentowy rok do roku, aż 6400%, zaś od początku roku ten wzrost jest odrobinę skromniejszy, jednak to dalej 2320%, dla porównania elektryki w tym czasie wygenerowały wzrost o odpowiednio skromne 78,7% i 60,9%, że o benzynach i dieslach z minusami nie wspominając.
View attachment 30127
Oczywiście wpis, jest formą żartu, mam tego świadomość, że wzrost jest z 1 sztuki w czerwcu zeszłego roku do 65 sztuk w tym roku (oraz 121 od początku tego roku do 5 w zeszłym). W sumie to sam jestem ciekaw, kto te 65 sztuk wchłonął, a jeszcze bardziej po co ;).
Pewnie:
Polsat - Żak
Orlen - jakieś inne ruskie szpiony
 

KrzysztofFly

Moderator
W większosci to pewnie przepalanie dotacji UE na autobusy wodorowe i indywidualny import Toyoty Mirai które używane są dostępne za bardzo niewielke kwoty. Większego sensu ekonomicznego te zakupy nie maja.
Nie, ta statystyka dotyczy nowych samochodów osobowych. Więc pewnie to Toyoty i Hyundaie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
230 000 zł za 300 kWh. System bateryjny miałbyś większy.
W tym systemie masz chyba już 20 kWh baterii a dodatkowy 300kWh moduł zbiorników kosztuje ~20 tysięcy. Finansowo pewnie taniej będzie kupić agregat i doładowywać magazyn bateryjny gdyby brakowało słońca, nawet przez 20-30 lat.
 
Top