Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Hubciak

Zadomawiam się
Dostałem ofertę z MasterLease na Tesle model 3 LR, która zamówiłem w październiku ( obecnie odbiór na 1 kwartał 2022r. )

poczekam chwile na inne firmy z oferta, ta wydaje sie nieco droga. W załączeniu kilka przykładów

edit:

Pani, która przygotowała ofertę napisała mi drogę jak to wszystko wyglada ( screen w załączniku )

wydaje się bardzo szybko 🤔
 

Attachments

  • 635B9385-C242-4915-A368-2E5BCC48F662.jpeg
    635B9385-C242-4915-A368-2E5BCC48F662.jpeg
    243,4 KB · Liczba wyświetleń: 42
  • 25172129-A3FA-4EEE-82E3-C153F623860E.jpeg
    25172129-A3FA-4EEE-82E3-C153F623860E.jpeg
    231,7 KB · Liczba wyświetleń: 37
  • 6047B501-490B-4F3F-BFB8-3FEA72393E23.jpeg
    6047B501-490B-4F3F-BFB8-3FEA72393E23.jpeg
    251,6 KB · Liczba wyświetleń: 29
  • 517EB10B-8AF7-4BD8-92D5-9212EB4A2AE0.jpeg
    517EB10B-8AF7-4BD8-92D5-9212EB4A2AE0.jpeg
    237,9 KB · Liczba wyświetleń: 40
  • 2250281F-0421-4920-95C7-DC4BC4F4BCE0.png
    2250281F-0421-4920-95C7-DC4BC4F4BCE0.png
    388,1 KB · Liczba wyświetleń: 33
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Dostałem ofertę z MasterLease na Tesle model 3 LR, która zamówiłem w październiku ( obecnie odbiór na 1 kwartał 2022r. )

poczekam chwile na inne firmy z oferta, ta wydaje sie nieco droga. W załączeniu kilka przykładów

edit:

Pani, która przygotowała ofertę napisała mi drogę jak to wszystko wyglada ( screen w załączniku )

wydaje się bardzo szybko 🤔
procedura wyglada jak zwykle procedura leasingowa, a nie jak bieg przez pole minowe BOŚ i NFOŚiGW ;)
BTW tej wpłaty własnej mogło by być więcej bo tak naprawdę to z Twojej perspektywy chodzi o to by netto+50% VAT = 27000 (bo zakładam ze tak odliczasz)
 

Piernik

Posiadacz elektryka
procedura wyglada jak zwykle procedura leasingowa, a nie jak bieg przez pole minowe BOŚ i NFOŚiGW ;)
No to się jeszcze okaże ;) Na przykładzie Arval jakoś tego nie widać.
BTW tej wpłaty własnej mogło by być więcej bo tak naprawdę to z Twojej perspektywy chodzi o to by netto+50% VAT = 27000 (bo zakładam ze tak odliczasz)
Ja bym brał 27 tys netto OW. Program mówi o zwrocie do opłaty wstępnej, a opłatę wstępną raczej się traktuje jako cześć netto. Wydaje mi się że tak było by bezpieczniej.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
No to się jeszcze okaże ;) Na przykładzie Arval jakoś tego nie widać.
Chyba nie zostałem dobrze zrozumiany, procedura opisana przez panią z MasterLease wygląda jak zwykła procedura leasingu, a wiemy że uzyskanie dofinansowania to nie 2-3 dni, tylko właśnie bieg przez pole minowe, co WIDAĆ na przykładzie Arval.
 
Top