Tesla model 3 2021 szumy i świsty

Vilko

Zadomawiam się
Po miesiącu jazdy i przejechaniu 3500km zaczęło się to czego się obawiałem. Słychać gwizdy i świsty już przy 90km/h.
Trudno to zlokalizować.
Zastanawiam się też czy to nie jest związane z wymianą opon na zimowe które są o wiele cichsze od oryginalnych. Wszystko teraz bardziej słychać.
Czy znacie jakieś sprawdzone metody?
Wiem że są uszczelki różnej jakości.
Jakie byłyby najlepsze?
No i cieszę się z tego forum. 😃
 

Giacomo

Fachowiec
Po miesiącu jazdy i przejechaniu 3500km zaczęło się to czego się obawiałem. Słychać gwizdy i świsty już przy 90km/h.
Trudno to zlokalizować.
Zastanawiam się też czy to nie jest związane z wymianą opon na zimowe które są o wiele cichsze od oryginalnych. Wszystko teraz bardziej słychać.
Czy znacie jakieś sprawdzone metody?
Wiem że są uszczelki różnej jakości.
Jakie byłyby najlepsze?
No i cieszę się z tego forum. 😃
Uszczelki drzwiowe to "must have" bo bez nich bedziesz upieprzone ciagle progi wewnatrz , wybierz na aliexpres takie zeby do przednich drzwi byly z jednego kawalka - jak na foto . Gore zrobilem " na stale " najpierw Körapurem , a po wymianie szyby powtorzylem ale zastosowalem Sika 521 UV i teraz jest ok . Co wazne - uszczelki drzwiowe slabo trzymaja ( ta tasma klejaca jest do dupy ) w zwiazku z tym tez je przykleilem Sika. Jest ogolnie duzo ciszej , chociaz wczesniej halas nie byl tez specjalnie irytujacy. Zimowki masz cichsze jak letnie ? , Ja juz nie moge sie doczekac kiedy letnie znowu zaloze a teoretycznie teraz mam niekulawe zimowki ...
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2020-12-8 o 16.23.11.png
    Zrzut ekranu 2020-12-8 o 16.23.11.png
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 121
  • IMG_3970.JPG
    IMG_3970.JPG
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 141
  • IMG_3969.JPG
    IMG_3969.JPG
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 129

Bronek

Pionier e-mobilności
Zrobiłem bagazniki. Reszte uszczelek wożę juz kilka miesięcy. Lenistwo

Ad zimówki to juz drugi sezon stwiedzam, że są o wiele wiele wiele... cichsze. Są też pompowane o wiele mniej ok 2,5 bara
 

Giacomo

Fachowiec
Zrobiłem bagazniki. Reszte uszczelek wożę juz kilka miesięcy. Lenistwo

Ad zimówki to juz drugi sezon stwiedzam, że są o wiele wiele wiele... cichsze. Są też pompowane o wiele mniej ok 2,5 bara
Uszczelki zaloz , naprawde warto . Jest jedna szpara na dolna uszczelke- chyba w tylnych drzwiach ,ktora nie jest tej samej grubosci , tzn w jednym miejscu wewnetrzny rant drzwi nie biegnie rownolegle do progu , przynajmniej u mnie po obu stronach , i tam sie troche kurzu dostaje , ale suma sumarum jest ciszej i czysciej . to jest drugi komplet uszczelek - pierwszy wytrzymal na tasmie klejacej 3 tyg. , drugi chyba 2 mce , i ten drugi zrobilem jak potrzeba czyli wlasnie Körapurem , mysle ze Sike albo Körapur mozna dostac w PL ,wazne zeby byl UV , przynajmniej na dach . Co do opon - tez jest istotne jaka jest nawierzchnia , u mnie mam bardzo duzo betonowych drog , a asfaltowe sa bardziej "chropowate" od tych niz np. w PL . Ciekawostka - w BMW tylne opony od nowosci do ok 4mm bieznika mialem po 25 tkm ... czyli jednosezonowe 😂 , W Tesli jest lepiej troche , ale w to lato czeka mnie na pewno juz wymiana ,
 

Mordimer

Zadomawiam się
Ciekawostka - w BMW tylne opony od nowosci do ok 4mm bieznika mialem po 25 tkm ... czyli jednosezonowe
Tylko ile to kwestia opony a ile samochodu. To, że auto ją będzie zużywać to jedno, a ile ona się na to daje to drugie.
Tak dla przykładu. Zimowy Nokian WRA3 17" - produkcja Finlandia - kupione w 2012 nówki, jeżdżone do 2019 + sporadycznie sezon letni 2020. Widać jakieś zmęczenie materiału, ale ile te opony mają lat.
Letni Nokian ZLINE - produkcja Putinlandia - po 3 latach do kosza tak popękane. W tą szparę idzie palce włożyć.
received_523090024936119.jpeg


Poza tym nie macie powodów do narzekań. Kiedyś w służbowym Oplu Astrze zamontowali nam wielosezon z chin. Jak się zrobiło cieplej, to zjeżdżając z górki można było nas pomylić z nurkującym Junkersem 87 Stuka :)
 

Giacomo

Fachowiec
Opony raczej dobre - Potenza , ale moment obrotowy duzy , glownie na tyl , . Tez juz mam swoje typy opon i testow sponsorowanych nie czytam :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Uszczelki drzwiowe to "must have" bo bez nich bedziesz upieprzone ciagle progi wewnatrz , wybierz na aliexpres takie zeby do przednich drzwi byly z jednego kawalka - jak na foto . Gore zrobilem " na stale " najpierw Körapurem , a po wymianie szyby powtorzylem ale zastosowalem Sika 521 UV i teraz jest ok . Co wazne - uszczelki drzwiowe slabo trzymaja ( ta tasma klejaca jest do dupy ) w zwiazku z tym tez je przykleilem Sika. Jest ogolnie duzo ciszej , chociaz wczesniej halas nie byl tez specjalnie irytujacy. Zimowki masz cichsze jak letnie ? , Ja juz nie moge sie doczekac kiedy letnie znowu zaloze a teoretycznie teraz mam niekulawe zimowki ...
dzięki za podpowiedź jak to przykleić. miałem jeden zestaw i już cały odpadł, drugi czeka w garażu aż wymyślę jak to przykleić bo ta taśma tak jak mówisz jest do d...
 

Giacomo

Fachowiec
Z doswiadczenia powiem ze jest to dosyc gesty kit - w pracy uzywamy pistoletow pneumatycznych , ale recznym tez pojdzie , na uszczelce ja mialem dwie tasiemki klejace , nalozylem kit miedzy nie o szerokosci koncowki ( nie obcinaj jej ) tak , zeby po docisnieciu uszczelki przy montazu "kit" wypelnil te przestrzen . przed , oczywiscie dobrze odtlusc blache - to podstawa . Najlepiej zrobic to na weekend , w sobote wieczorem , bo kit wiaze parenascie godzin ( tzn w temp. powiedzmy +20 uszczelke jeszcze przesuniesz po 2 godz. ale nie zabardzo bedzie sie nadawac do dalszej obrobki ) . Na drugi dzien bedzie mial strukture miekkiej gumki do olowka - i bedzie trzymac jak cholera . Gora dachu wyglada mega w porownaniu do tej gumki z majtek z aliex . ale na dach musi byc UV
 

danielm

Pionier e-mobilności
Z doswiadczenia powiem ze jest to dosyc gesty kit - w pracy uzywamy pistoletow pneumatycznych , ale recznym tez pojdzie , na uszczelce ja mialem dwie tasiemki klejace , nalozylem kit miedzy nie o szerokosci koncowki ( nie obcinaj jej ) tak , zeby po docisnieciu uszczelki przy montazu "kit" wypelnil te przestrzen . przed , oczywiscie dobrze odtlusc blache - to podstawa . Najlepiej zrobic to na weekend , w sobote wieczorem , bo kit wiaze parenascie godzin ( tzn w temp. powiedzmy +20 uszczelke jeszcze przesuniesz po 2 godz. ale nie zabardzo bedzie sie nadawac do dalszej obrobki ) . Na drugi dzien bedzie mial strukture miekkiej gumki do olowka - i bedzie trzymac jak cholera . Gora dachu wyglada mega w porownaniu do tej gumki z majtek z aliex . ale na dach musi byc UV
no dobra, zniechęciłeś mnie :) za trudne dla mojej leniwej duszy której nie chce się nawet tego co jest naklejać :)
 
Top