ID. Software 3.0 – parę kadrów z Diessem

Piotrek

Nowy na Forum
Na LinkedIn Herberta Diessa pojawił się właśnie krótki filmik pokazujący oprogramowanie ID. Software 3.0 w modelu ID.5 GTX:


Nie pokazują zbyt dużo, jest więcej gadania, niż faktycznej demonstracji – ale coś jest:
  • Pokazują automatyczną zmianę pasa ruchu na autostradzie łącznie z wyświetlanymi na ekranie przed kierowcą wskazaniami (strzałki na wizualizacji drogi w panelu systemów wspomagających + zielona linia potwierdzająca aktywację manewru kierunkowskazem).
  • Chwalą się też tym, że tysiące samochodów zbierają dane, przez co Travel Assist z danymi hmm... roju? (nie wiem, jak sensownie przetłumaczyć "swarm data") ma przykładowo "świetnie obsługiwać" (cokolwiek będzie to znaczyć) 80% niemieckich autostrad.
  • Wspominają o planowaniu trasy z wieloma przystankami na ładowanie. Mam wrażenie, że ID. Software 2.3 też to potrafi, choć nie wiem, jak dobrze to robi – może więc po prostu wcześniej zrobili przymiarkę po cichu, a teraz to dopracowali i się chwalą.
  • Chwalą się też ulepszoną obsługą głosową – samochód ponoć potrafi znaleźć indyjską restaurację w Berlinie oraz poprowadzić do fabryki Volkswagena w Wolfsburgu.
Chyba nadal nie wiadomo, jakie funkcje trafią do których modeli – czy mój ID.3 1ST Max załapie się na ulepszenia w Travel Assist i automatyczną zmianę pasa na autostradzie.

Nowe oprogramowanie ma pojawić się wiosną.
 

planzero

Fachowiec
aktualnie bardziej mi zależy na zwykły poprawieniu szybkości działania infotainmentu. To jest dalej za wolne i momentami ma zadyszkę. CarPlay to niestety zbugowane badziewie.
Z poważnych zmian to jeszcze bym chciał lepsze zarządzanie baterią - lepszy zasięg, zwłaszcza w zimie. Bo jak widzę pod 40kWh zużycie to mi włosy stają dęba. Autonomia mnie mało interesuje, podróże raczej sam planuję i tak. Obsługa głosowa na dziś jest na tyle żenująca, że jej nie używam w ogóle :)
 

Famkot

Zadomawiam się
aktualnie bardziej mi zależy na zwykły poprawieniu szybkości działania infotainmentu. To jest dalej za wolne i momentami ma zadyszkę. CarPlay to niestety zbugowane badziewie.
Z poważnych zmian to jeszcze bym chciał lepsze zarządzanie baterią - lepszy zasięg, zwłaszcza w zimie. Bo jak widzę pod 40kWh zużycie to mi włosy stają dęba. Autonomia mnie mało interesuje, podróże raczej sam planuję i tak. Obsługa głosowa na dziś jest na tyle żenująca, że jej nie używam w ogóle :)
CP działa bez zarzutu po przełączeniu na kabel. W trybie bezprzewodowym miałem to samo,
Zarządzanie baterią w chłodne dni to komedia. Jak wyjeżdżam samochodem z ciepłego garażu to jestem na poziomie 20kwh, gdy nocuje pod chmurką, robi się 50-60 przy jezdzie po mieście :)
Zauważyłem tez ze zimowe opony bardzo podniosły zużycie. Z tego co mówił mi gość który przekladal opony te letnie maja specjalny płytki bieżnik żeby stawiać mniejszy opór.
 

planzero

Fachowiec
ja nie jestem w stanie podać powodu dużego zużycia. Stawiam jednak na zarządzanie baterią bo opór na oponach to wyceniam na jakieś kilka procent. mam też bardzo wysokie na krótkich trasach bo my zawsze "pod chmurką". ale to raczej bliżej 40 coś tam. Do 60 to nie dochodzi *chyba*.
CP durny jest też na kablu - ostatnio w każdym razie.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Ostatnio w naszym normalnym cyklu zaobserwowałem zużycie około 18.9 ale dopiero po przejechaniu 50 km. Dzisiejsze kręcenie się wokół komina to po około 30 km 25kwh/100 km i zaczynało spadać. Za chwilę jedziemy do Krakowa to przyglądnę się początkowemu zużyciu, dodatkowo uważam że w moim przypadku opony mają znaczenie, być może rozmiar felg też. Wydawało mi się że na 18 calach będzie mniejsze zużycie ale nie jest nawet w już ciepłych warunkach. Może felgi 19 cali są lepsze pod względem aerodynamiki
 

Attachments

  • IMG_8235.jpg
    IMG_8235.jpg
    637,4 KB · Liczba wyświetleń: 9

vwir

Pionier e-mobilności
Większa masa, średnica i szerokość.
Nie, nie i nie.
Szerokość w id.3 to 215 niezależnie od średnicy.
Średnica zewnętrzna jest zawsze taka sama (tolerancja to bodajże 2%). Inaczej przekłamywałby Ci prędkościomierz. Masz albo więcej gumy (wyższy profil opony) albo większą średnicę felgi.
Masa - tak jak pisałem, masz albo więcej gumy albo więcej aluminium. W zależności od kształtu felg najczęściej masa sumaryczna (opona + felga) jest bardzo podobna. Przy stalowych felgach jest inaczej.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
To już gdzieś wcześniej omawialiśmy i zgodziliśmy się co do zasady (nie, nie i to zależy jaka felga ale różnica może być nieistotna) Bardziej zastanawia mnie kwestia aerodynamiki felgi oraz agresywność bieżnika. Zimówka z natury powinna być bardziej energożerna, aerodynamika może być istotna skoro właściciele tesli kupują kołpaki na felgi. Oczywiście największe znaczenie ma zimowa pora i to zimno jest głównym winowajcą, może trzeba odjechać do ciepłych krajów na zimę? :)
 

Attachments

  • 658FCB2B-FE90-42C3-9EC2-8E99FD1B5C8A.jpeg
    658FCB2B-FE90-42C3-9EC2-8E99FD1B5C8A.jpeg
    234 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 1DED44F2-1D3A-48FC-BC18-C39A25412B42.jpeg
    1DED44F2-1D3A-48FC-BC18-C39A25412B42.jpeg
    233,1 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • 69DCD056-F9ED-47D8-8167-3F14753E78E6.jpeg
    69DCD056-F9ED-47D8-8167-3F14753E78E6.jpeg
    230,2 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • FFA07363-18C5-432B-AA78-5CB4EA06681B.jpeg
    FFA07363-18C5-432B-AA78-5CB4EA06681B.jpeg
    240,7 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • 910AF156-9CED-4D70-830F-5045119A95D6.jpeg
    910AF156-9CED-4D70-830F-5045119A95D6.jpeg
    204,2 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • 22709017-43A8-4501-860A-09B780EF0204.jpeg
    22709017-43A8-4501-860A-09B780EF0204.jpeg
    214,4 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • E651815E-4533-4B72-8133-F573DB99E145.jpeg
    E651815E-4533-4B72-8133-F573DB99E145.jpeg
    191 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • BEF106CF-59BE-4269-B872-35DF48FFFD60.jpeg
    BEF106CF-59BE-4269-B872-35DF48FFFD60.jpeg
    164,3 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • 0B51B226-935B-4787-A2F1-359BF68FD52E.jpeg
    0B51B226-935B-4787-A2F1-359BF68FD52E.jpeg
    171 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • C7C1725B-37AE-4017-9374-C1BD7229EC75.jpeg
    C7C1725B-37AE-4017-9374-C1BD7229EC75.jpeg
    156,8 KB · Liczba wyświetleń: 9

JareG

Pionier e-mobilności
Nie, nie i nie.
Był kiedyś taki kawał o wielkiem tenisie.. tak mi się nasunęło 🤣
(...) W zależności od kształtu felg najczęściej masa sumaryczna (opona + felga) jest bardzo podobna.
Są przecież alufelgi które mają dużo 'mięsa', a są też takie, które składają się z powietrza, że tak to nazwę. Ten sam rozmiar oczywiście. Waga na 100% się różni.
Miałem też alufelgi, które były z jakiegoś takiego stopu, że był twardy i lżejszy niż inne w tym rozmiarze i wyglądzie..

Pozdrawiam
 

Attachments

  • Audi_Monoblock2.jpg
    Audi_Monoblock2.jpg
    170,4 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • Brabus_Monoblock.jpg
    Brabus_Monoblock.jpg
    174,1 KB · Liczba wyświetleń: 5

vwir

Pionier e-mobilności
Był kiedyś taki kawał o wielkiem tenisie.. tak mi się nasunęło 🤣

Są przecież alufelgi które mają dużo 'mięsa', a są też takie, które składają się z powietrza, że tak to nazwę. Ten sam rozmiar oczywiście. Waga na 100% się różni.
Miałem też alufelgi, które były z jakiegoś takiego stopu, że był twardy i lżejszy niż inne w tym rozmiarze i wyglądzie..

Pozdrawiam
Oczywiście, że masa pomiędzy różnymi modelami może być różna. Dlatego też napisałem, że "w zależności od kształtu felg". Ale zakładając, że felgi 18 i 19 cali są o takim samym kształcie (ten sam model, różne rozmiary) to po dodaniu masy opony różnica jest najczęściej minimalna (i to zarówno w jedną jak i w drugą stronę).
 
Top