TM3 LR 2021 zasieg

newbe

Posiadacz elektryka
No i wszytko jasne. Pomyślałem że właśnie EPA to jest to co deklaruje producent podczas zamawiania auta, dlatego zdziwiła mnie ta rozbieżność.
EPA, ale po odliczeniu awaryjnego bufora ~3,3 kWh poniżej 0%. Czyli proporcyjnie mniej niż EPA na stronie daje.
Nie ma to większego znaczenia w praktyce, jak pojedziesz szybciej (150 na autopilocie+wyprzedzania) to i tak 99% będziesz stawał przy obecnej pogodzie na każdym Supercharger po drodze w Polsce. Latem da się przeskoczyć. Tyle...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Od ponad tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem TM3 LR 2021.
Chciałem zapytać o zasięg. Podczas ustalenia limitu ładowania na 80% wyświetla mi się ok 450km, natomiast po przesunięciu na 100% ok 560km. Brakuje trochę do deklarowanych ponad 600km. Już sobie uświadomiłem że zima jest to znacznie mniej ale czy tesla sama szacunkowy przebieg już sobie obcięła biorąc pod uwagę dotychczasowe " spalanie " czy temperaturę na zewnątrz? Napiszcie jak to rzeczywiście jest i jak to wygląda u was.
I tak nie przejedzie 400km w zimie wiec nie wazne co tam sobie pokazuje ;)
 

swierszczyk18

Zadomawiam się
I tak nie przejedzie 400km w zimie wiec nie wazne co tam sobie pokazuje ;)
Tak jestem tego świadomy dlatego pisałem w pierwszym poście czy na podstawie spalania i warunków atmosferycznych koryguje zasieg, jak się okazuje nie robi tego. A 400 km i tak jest aż nadto dla mnie co nie zmienia faktu że pokazywany zasieg mógłby być bardziej realnie przeliczony.
 

Michal

Moderator
Przełącz sobie na % i korzystaj z nawigacji - nie będziesz potrzebował informacji o ściemnionym zasięgu ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
On się przeliczy w trakcie jazdy. Nie ma takiego cudu gdzie zużycie energii zależy od tyłu czynników aby podać apriori zasięg, nie wiedząc jak pojedziesz i gdzie (góry czy doliny} miasto trasa, rekuperacja itd.. itp. Nawet w ICE.
Dasz w palnik kilka razy i ch bomki strzeli poczatkową kalkulację.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
On się przeliczy w trakcie jazdy. Nie ma takiego cudu gdzie zużycie energii zależy od tyłu czynników aby podać apriori zasięg, nie wiedząc jak pojedziesz i gdzie (góry czy doliny} miasto trasa, rekuperacja itd.. itp. Nawet w ICE.
Dasz w palnik kilka razy i ch bomki strzeli poczatkową kalkulację.
Zrobilem 30kkm bmw i3 i ono naprawde bardzo dokladnie przeliczalo. Stale badalo szybkosc z jaka jade i odpowiednio korygowalo.
No ale w tesli jest wykresik i on tez jest ok.
 

t3sla4sun

Zadomawiam się
I tak nie przejedzie 400km w zimie wiec nie wazne co tam sobie pokazuje ;)
Long Range? Mi przejechał w zimę (2 tyg. temu) jadąc 140 km/h na autostradzie 390 km na luziku. I jeszcze trochę baterii zostało, a nie same opary. Więc podejrzewam, że jak bym jechał non-stop 95 km/h, to spokojnie 490 km by dało radę. Trochę to na siłę i ekstremum, ale to nie jest tak, że się nie da zupełnie.
 
Top