EPA, ale po odliczeniu awaryjnego bufora ~3,3 kWh poniżej 0%. Czyli proporcyjnie mniej niż EPA na stronie daje.No i wszytko jasne. Pomyślałem że właśnie EPA to jest to co deklaruje producent podczas zamawiania auta, dlatego zdziwiła mnie ta rozbieżność.
I tak nie przejedzie 400km w zimie wiec nie wazne co tam sobie pokazujeOd ponad tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem TM3 LR 2021.
Chciałem zapytać o zasięg. Podczas ustalenia limitu ładowania na 80% wyświetla mi się ok 450km, natomiast po przesunięciu na 100% ok 560km. Brakuje trochę do deklarowanych ponad 600km. Już sobie uświadomiłem że zima jest to znacznie mniej ale czy tesla sama szacunkowy przebieg już sobie obcięła biorąc pod uwagę dotychczasowe " spalanie " czy temperaturę na zewnątrz? Napiszcie jak to rzeczywiście jest i jak to wygląda u was.
Tak jestem tego świadomy dlatego pisałem w pierwszym poście czy na podstawie spalania i warunków atmosferycznych koryguje zasieg, jak się okazuje nie robi tego. A 400 km i tak jest aż nadto dla mnie co nie zmienia faktu że pokazywany zasieg mógłby być bardziej realnie przeliczony.I tak nie przejedzie 400km w zimie wiec nie wazne co tam sobie pokazuje![]()
Zrobilem 30kkm bmw i3 i ono naprawde bardzo dokladnie przeliczalo. Stale badalo szybkosc z jaka jade i odpowiednio korygowalo.On się przeliczy w trakcie jazdy. Nie ma takiego cudu gdzie zużycie energii zależy od tyłu czynników aby podać apriori zasięg, nie wiedząc jak pojedziesz i gdzie (góry czy doliny} miasto trasa, rekuperacja itd.. itp. Nawet w ICE.
Dasz w palnik kilka razy i ch bomki strzeli poczatkową kalkulację.
Long Range? Mi przejechał w zimę (2 tyg. temu) jadąc 140 km/h na autostradzie 390 km na luziku. I jeszcze trochę baterii zostało, a nie same opary. Więc podejrzewam, że jak bym jechał non-stop 95 km/h, to spokojnie 490 km by dało radę. Trochę to na siłę i ekstremum, ale to nie jest tak, że się nie da zupełnie.I tak nie przejedzie 400km w zimie wiec nie wazne co tam sobie pokazuje![]()