Słabe zabezpieczenie antykorozyjne w modelu 3?

Jarosław

Nowy na Forum
Dzień dobry.
Od ponad roku jestem stałym bywalcem "elektrowozu" i muszę przyznać, że rozwój idzie w bardzo dobrym kierunku.
Poruszane tematy są przedstawiane w możliwie jak najbardziej obiektywny sposób.
Postanowiłem napisać na forum, ponieważ chciałbym podać wątek związany z Teslą model 3.
Wg mnie, super samochód i do tego w porównaniu z konkurencją za rozsądne pieniądze (moc, zasięg, napęd 4x4 w wersji Long Range oraz Performance, bieżące aktualizacje i poprawki na bieżąco w procesie produkcyjnym itp.)
Chodzi mi jednak o kwestię zabezpieczenia antykorozyjnego.
Mieszkam w Norwegii i tu spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat.
Niektórzy twierdzą, że już po jednym sezonie zimowym robi się nieciekawie. I tu pytanie: czy to prawda? Czy coś słyszeliście na ten temat? Wiem, że macie kontakt z posiadaczami Tesli z Norwegii; czy taki problem był sygnalizowany? Jak to można sprawdzić?
Na stronie TOCN (Tesla Owners Club Norway) natknąłem się na artykuł o problemie z rdzą nie tylko w modelu 3, ale także S oraz X, choć w przypadku tych dwóch ostatnich w znacznie mniejszym zakresie niż w modelu 3, który nie ma nadwozia z aluminium, ale mieszankę, czyli część z aluminium, część z stali i to właśnie podobno powoduje problemy. Link do tej strony i artykułu: https://www.tocn.no/2020/09/teslaene-har-rustproblemer/
Na tej stronie zachęcają do dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego oraz, w przypadku modelu 3 do zakupu specjalnie przygotowanych osłon: link: https://www.tocn.no/medlemsfordeler-antirustbehandling/
Zdaję sobie sprawę, że może nie zajmujecie się bezpośrednio takimi sprawami, ale temat może być ciekawy i znany niektórym czytelnikom.
Gdybyście mieli czas, możliwość i ochotę na zapoznanie się z tymi materiałami oraz wystawić waszą ocenę i opinię, będę MEGA wdzięczny.
Przy drugim podanym linku jest na zdjęciu pokazany ten specjalny zestaw oraz sposób montażu i zabezpieczenia w krótkim filmie.
Jestem bardzo ciekaw waszej opinii.
Pozdrawiam serdecznie.
 

krist

Posiadacz elektryka
Poruszane tematy są przedstawiane w możliwie jak najbardziej obiektywny sposób.
Ja mam wrażenie że sposób pisania Autora na tej stronie wskazuje na spore zauroczenie marką tesla, i równocześnie niechęcią do wszystkiego co związane na przykład z grupą VAG. Nie traktowalbym jej jako obiektywnego źródła informacji.
Co do modelu 3 to w przedzakupowym poszukiwaniu nie znalazłem żadnych informacji o rdzewiejących modelach 3, umówmy się że w przypadku auta które ma maksymalnie 4 lata, to problemy z rdzą byłyby czymś katastrofalnym.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ten film pokazuje dokładnie jak NIE ROBIĆ zabezpieczeń antykorozyjnych. Takie położenie plastiku na blachę jakie gośc przenetuje w 2:50 to najgorsze co można zrobić. Piasek, błoto pośniegowe i wszelki inny syf dostanie się pomiędzy blachę a plastik i zostanie tam na wieki, bo nie ma tego jak umyć. A skoro tam będzie, to nasiąknie wodą i będzie miał mnóstwo czasu na spowodowanie korozji. Z tego właśnie powodu korozja często pojawia się w różnych samochodach pod plastikowymi listwami przyklejanymi na drzwiach.

W pierwszym linku korozja jest pokazana na ... wahaczu ;) Myślę, że wcześniej trzeba będzie te wahacze wymienić z powodu luzów w zawieszeniu, niż zdążą skorodować na wylot.

Jeśli chcesz zabezpieczyć auto to zrób po prostu uczciwą konserwację i tyle, bez takich czarodziejskich wynalazków.
 

Jarosław

Nowy na Forum
Hej,
Dzięki za szybką reakcję i ciekawe spostrzeżenia.
Poruszyłem wątek z myślą o waszych opiniach, jako użytkownikach Tesli model 3.
Choć może to się wydawać na "zauroczenie" Teslą, to tak nie jest. Wręcz przeciwnie. Byłem w ogóle przeciwnikiem Tesli, ale staram się patrzeć obiektywnie. Nadal jeżdżę jeszcze dieslem i to z koncernu VAG (2.0 TDI 4 Motion) i jestem bardzo zadowolony, ale zdaję sobie sprawę, że przyszłość to samochody elektryczne i tu, gdzie obecnie mieszkam, na rynku norweskim jest ogromny wybór. Staram się jednak spojrzeć przez pryzmat częstych wyjazdów (także do PL) i w związku z tym np samego szybkiego ładowania na trasie.
Tak, czy inaczej bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów, życząc jak najtańszego prądu i jak największej ilości ładowarek.
 

krist

Posiadacz elektryka
choć może to się wydawać na "zauroczenie" Teslą, to tak nie jest
miałem na myśli prowadzącego stronę Elektrowóz. Każda wątpliwośc jest rozstrzygana na korzyść marki tesla, natomiast inni są surowo oceniani, czy nawet wyśmiewani.
Konserwacja to też noże być śliski temat ze względu na gwarancję, choć przyznam że nie znam szczegółów. Ale na chłopski rozum producent może odmówić uznania wady ze względu na ingerencję użytkownika, chyba że usługa ma swoją gwarancję i to przejmie. Myślę że o takie sprawy powienieneś jednak Norwegów pytać, w Polsce mało kto ma elektryka dłużej niż parę lat, i chyba z tematem korozji się nie spotkał.
Ja bym te osobiście nie wybierał się po Polsce na dłuższe przejazdy elektrykiem, choć może ktoś z dłuższym stażem ma inne doświadczenia. Moje na razie sprowadzają się do obsesyjnego ustawiania tras w ABRP, i wychodzi na to że wszystko się da, tylko często wiąże się to z duuuuużo dłuższym czasem podóży i wybieraniem tras których w innych okolicznościach bym nie wybrał
 

Khar

Posiadacz elektryka
Ja mam wrażenie że sposób pisania Autora na tej stronie wskazuje na spore zauroczenie marką tesla, i równocześnie niechęcią do wszystkiego co związane na przykład z grupą VAG. Nie traktowalbym jej jako obiektywnego źródła informacji.
Nikt ani nic nie jest obiektywne. Również Twoja opinia o nieobiektywności nie jest obiektywna ;)
Natomiast Elektrowoz jest o tyle "obiektywniejszy", że nie robi treści sponsorowanych.
Natomiast ja nie odczułem niechęci do VAG - do VW ID owszem, ale już Porsche jest opisywane pozytywnie, Audi chyba też oprócz cen. Skoda była neutralnie, ale za mało. Poza tym widzę bardzo dobre recenzje dla Hyundai/Kia, moim zdaniem to największy konik Redakcji ;) Tesla jest pozytywnie opisywana, fakt - ale negatywy nt. Tesli też są, np. nie było lukrowania jak ludziom anulowali odbiór grudniowy. Nie jest taki diabeł straszny :)
Poza tym nie ma się co oszukiwać: - póki co Tesla (lub Anty-Tesla) - generuje najwięcej komentarzy i najwięcej ruchu. A już najwięcej, jak się zrobi wojenkę: Tesla kontra jakiś Niemiec premium. Nie ma się co dziwić, że tego potem jest najwięcej i wręcz tytuły wojenne - ludzie najwidoczniej to lubią :)
Mieszkam w Norwegii i tu spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat.
Jest na elektrowozie jeden facet z Norwegii z TM3, bardzo pomocny, ale tu na forum go nie widziałem, szukaj Adam Filipek.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
jest troche
SmartSelect_20210322-183140_Chrome.jpg
 
Last edited:
Top