Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Wszystkie auta EV sa fajne bo sa inne, ale realnie zeby dzis naprawde wygodnie jezdzic jak spalina trzeba miec baterie 200kWh i ladowanie 350kW.
Ale my jestesmy pionierami i mam nadzieje ze doczekamy :)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Qfa nie wiem. Mam dziwne wrażenie graniczące z pewnością, że (nie patrząc na gabaryty auta) to tesla ma zaje... sprawność, Kona, eNiro też wychodzą fajnie. W Konie, tam gdzie teslą mam ~23kWh/100, mam ca. 15kWh/100... Natomiast ioniq5 czy ev6 wychodzą dużo słabiej. W EV bezwzględnie też należy patrzeć na zużycie a nie tylko na pojemność baku szybkość jego napełniania. No chyba, że ktoś popitala codziennie 400km autostradami to ok.
No właśnie o popitalaniu na szybkiego najczęściej mówimy, gdy pada słowo Tesla.. :)
Do jazdy po mieście i na około miasta to faktycznie Kona/e-Niro czy e-Soul są super - ja wykręciłem 11,5kWh/100 i nie czekałem na wiatr coby mnie pchał.. :D

Pozdrawiam
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Wszystkie auta EV sa fajne bo sa inne, ale realnie zeby dzis naprawde wygodnie jezdzic jak spalina trzeba miec baterie 200kWh i ladowanie 350kW.
Ale my jestesmy pionierami i mam nadzieje ze doczekamy :)
Eee nie :) jak jechałem zamówić konę to tesla mówiła, że nie wróci do domu. Wtedy powiedziałem, że nie ja dla auta a auto dla mnie i rura w drogę. Wtedy właśnie w krk skorzystałem z maca i za dużo się naładowało na GW. Wiele razy jechałem gdzieś na pusto i nie stałem w drodze godzinę czy dwie dodatkowo. Droga KAT - GDA to 30 min w Ciechocinku. Dalej jak dla mnie mieści się w definicji - swobodnie. A czy 100kW czy 200 - to zawsze może się trafić rozładowana na pilny wyjazd.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
No właśnie o popitalaniu na szybkiego najczęściej mówimy, gdy pada słowo Tesla.. :)
Do jazdy po mieście i na około miasta to faktycznie Kona/e-Niro czy e-Soul są super - ja wykręciłem 11,5kWh/100 i nie czekałem na wiatr coby mnie pchał.. :D

Pozdrawiam
Teslą się zap... jak ta lala zwłaszcza gdy masz 4 stanowiska na SuC i wszystkie zajęte. Wtedy sprawiedliwie po 64kW ;) się zap...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Eee nie :) jak jechałem zamówić konę to tesla mówiła, że nie wróci do domu. Wtedy powiedziałem, że nie ja dla auta a auto dla mnie i rura w drogę. Wtedy właśnie w krk skorzystałem z maca i za dużo się naładowało na GW. Wiele razy jechałem gdzieś na pusto i nie stałem w drodze godzinę czy dwie dodatkowo. Droga KAT - GDA to 30 min w Ciechocinku. Dalej jak dla mnie mieści się w definicji - swobodnie. A czy 100kW czy 200 - to zawsze może się trafić rozładowana na pilny wyjazd.
7-8minut trwa zjazd z A1 na ladowarke w Ciechocinku, i ok6-7minut powrot.
Jak jest piatek i godzina 18… to raz jechalem 20minut do SuC w Ciechocinku. I jeszcze dwa stanowiska zajete.

Ja bym chcial ladowarek minimum 150kW bez wspoldzielenia i baterii 200kWh.
Wtedy bedzie mozna powiedziec ze musisz sie zatrzymac na siku i odpoczynek.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
7-8minut trwa zjazd z A1 na ladowarke w Ciechocinku, i ok6-7minut powrot.
Jak jest piatek i godzina 18… to raz jechalem 20minut do SuC w Ciechocinku. I jeszcze dwa stanowiska zajete.

Ja bym chcial ladowarek minimum 150kW bez wspoldzielenia i baterii 200kWh.
Wtedy bedzie mozna powiedziec ze musisz sie zatrzymac na siku i odpoczynek.
Ile razy w roku z tego dobrodziejstwa byś korzystał - w trasie?

Fakt - też bym chciał, ale bez tego nie jest mi źle.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ile razy w roku z tego dobrodziejstwa byś korzystał - w trasie?

Fakt - też bym chciał, ale bez tego nie jest mi źle.
Nie umiem powiedziec, czasy sa dziwne… przez 4,5roku posiadania CT200h zrobilem 65kkm
A przez 10miesiecy posiadania TM3 30kkm… podoba mi sie na nowo jazda samochodem. I mam z tego przyjemnosc, ale ja lubie szukac dziwnych rozwiazan 😜
 
Top