Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

PiotrS

Posiadacz elektryka
Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma :)
Nie twierdze ze tesla zla bo to cudowne auto, ale deniro wygodniej sie wsiada, ma klape otwierana itp.
Tylko ta prędkość ładowania :(

Ogólnie eNiro mi się bardzo podoba. Do celów do których została kupiona jest mega, ale zachciało mi się w trasę pojechać ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tylko ta prędkość ładowania :(

Ogólnie eNiro mi się bardzo podoba. Do celów do których została kupiona jest mega, ale zachciało mi się w trasę pojechać ;)
Bylem i3 94Ah w Chorwacji i zrobilem prawie 4000km. Wszystko zalezy od nastawienia.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Rozwiń proszę.
Jestem właśnie w trasie ok. 2800 km eNiro (czyli trochę jak Kona) i myślę, że Teslą byłoby jednak fajnej.
Mam Skę. Więc nie można tego porównać 1 do 1. Kona ma zasięg porównywalny do mojej Ski czyli 400km na jednym ładowaniu to nic nadzwyczajnego. Natomiast w zakresie komfortu nie ma czego porównywać. Wiadomo, że tesla wygra, tak Ska jak i 3. Przy czym cenowo to prawie 100kPLN - Kona do 3 - różnicy. Niebawem nakreślę małą recenzję ;) Jeszcze troche km Koną.
P.S. masz jakieś konkretne pytania?
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Mam Skę. Więc nie można tego porównać 1 do 1. Kona ma zasięg porównywalny do mojej Ski czyli 400km na jednym ładowaniu to nic nadzwyczajnego. Natomiast w zakresie komfortu nie ma czego porównywać. Wiadomo, że tesla wygra, tak Ska jak i 3. Przy czym cenowo to prawie 100kPLN - Kona do 3 - różnicy. Niebawem nakreślę małą recenzję ;) Jeszcze troche km Koną.
P.S. masz jakieś konkretne pytania?
Zasięg ok, ale Tesla, chyba znacznie szybciej się naładuje niż Kona/eNiro? Zakładając, że w trasie mamy dostęp do ładowarek szybszych niż 70+.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Zasięg ok, ale Tesla, chyba znacznie szybciej się naładuje niż Kona/eNiro? Zakładając, że w trasie mamy dostęp do ładowarek szybszych niż 70+.
Tak - wyraźnie szybciej. Moja Ska buja się do 145kW (SuC). 3ki lecą jeszcze wyżej. Tesla krzywą ładowania ma lepszą i faktycznie w trasie pod względem ładowania tesla wygrywa - bezdyskusyjnie. Ale tutaj znów wracamy do podstaw - jak długie trasy i jak często będziemy ogarniać autem elektrycznym. Bo jeśli będzie to kilka razy w roku trasa np. 500-600km w jedną stronę, z pobytem gdzieś tam na dzień, dwa, trzy - to pytanie brzmi, czy warto dopłacać 70 czy 100kPLN do tesli, żeby oszczędzić godzinę...? Skorzystałem kiedyś z GW doraźnie - leciało całe 18 - 20kW... poszedłem do maca, doszło kilka % i dalej w drogę. Gdyby leciało 2, 3x więcej to bym czasu na maca nie miał... ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Sprawa niezwykle prosta, masz kasę kupujesz Tesle nie masz kasy kombinujesz nad innymi autami.
Względnie możesz mieć lepsze cele wydatkowe niż dopłata 100 tys do Tesli....
Było tu kilku takich co twierdziło że Hyundai Kona czy jakaś Kia jest równie dobra (lub nawet lepsza bo naczytali się w internecie głupot) i kupili nie-tesle a w zimę okazało się że nie da się tym jeździć bo tak im zasięg spał
Bo w Tesli to normalnie rośnie w oczach, czym zimniej, tym szybciej....
 

Norbert

Posiadacz elektryka
U nas raczej trzeba zakładać coś dokładnie odwrotnego....
W perspektywie 2 lat myślę, że przybędzie sporo 100kW+ ładowarek ;)

Qwa ale nikt nie wspomina o jednym. Wystarczy poznać swoje auto i ładować się w najlepszym SoC dla niego...

Tesle jak są zimne to też grubo marudzą z ładowaniem :) i się robi +20 +30 minut...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak - wyraźnie szybciej. Moja Ska buja się do 145kW (SuC). 3ki lecą jeszcze wyżej. Tesla krzywą ładowania ma lepszą i faktycznie w trasie pod względem ładowania tesla wygrywa - bezdyskusyjnie. Ale tutaj znów wracamy do podstaw - jak długie trasy i jak często będziemy ogarniać autem elektrycznym. Bo jeśli będzie to kilka razy w roku trasa np. 500-600km w jedną stronę, z pobytem gdzieś tam na dzień, dwa, trzy - to pytanie brzmi, czy warto dopłacać 70 czy 100kPLN do tesli, żeby oszczędzić godzinę...? Skorzystałem kiedyś z GW doraźnie - leciało całe 18 - 20kW... poszedłem do maca, doszło kilka % i dalej w drogę. Gdyby leciało 2, 3x więcej to bym czasu na maca nie miał... ;)
Ile S ma ladowanie powyzej 60% ? Bo TM3 powyzej 65% ma niewiele ponad 100kW…
 
Top