Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Ale po co mi 150KM, jeśli elektronika musi to przycinać do 80KM, bo inaczej mi się koła kręcą w miejscu?
Jak dają 204KM to się bierze :D
Najbardziej to wkurza w mieście, gdzie często trzeba się wciskać 'na żyletki'.
Na moje szczęście dość rzadko jestem w tzw. mieście.
W AWD to jednak zupełnie inna zabawa - naciskam i jedzie. Ba - nawet w testowanym przeze mnie RWD było o niebo lepiej niż w FWD (jeździłem po mokrej drodze).
No też bym chciał AWD, od lat mam jakieś quattro albo/i 4matic i się przyzwyczaiłem.. ale jest jak jest, elektryczne 4x4 musi poczekać.

Pozdrawiam
 

Seba020

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?

Hyundai Ionic?
Nie Ionic5, tak zwany "classic Ionic" z baterią 39kWh
1. w cenie spokojnie się mieści, zostaje zapas
2. spełnia
3. spełnia (
)
4. nie jestem pewien czy spełnia
5. myślę że spełnia, bo bateria 39kWh jest już trochę na rynku
6. Do sprawdzenia, ale raczej nie będzie problemu
7. szału nie ma przy tej baterii, ale auto ma niskie zużycie, więc do zastanowienia (
)
8. jest CCS
9. można wziąć "max-a" w tym limicie
10. i tu pojawia się problem, bo classic ionic jest często za to krytykowany (
)
11. audio jest chwalone (
)
 

solik

Pionier e-mobilności
Ale po co mi 150KM, jeśli elektronika musi to przycinać do 80KM, bo inaczej mi się koła kręcą w miejscu? Najbardziej to wkurza w mieście, gdzie często trzeba się wciskać 'na żyletki'. W AWD to jednak zupełnie inna zabawa - naciskam i jedzie. Ba - nawet w testowanym przeze mnie RWD było o niebo lepiej niż w FWD (jeździłem po mokrej drodze).

mocne FWD w ICE ma wheelhopa, w elektryku trakcja scina moc.. a biorac pod uwage, ze w PL ponad polowa roku to wilgoc wiekszy sens ma RWD (ale nie z takimi kolkami jak w i3) albo AWD

dlatego grupa PSA to wywazyla - naped na przod ale 136KM w elektryku jest wystarczajace
 

p0li

Pionier e-mobilności
dlatego grupa PSA to wywazyla - naped na przod ale 136KM w elektryku jest wystarczajace

ja tylko chcialbym dopowiedziec ze w elektrku przy starcie przyczepnosc zrywa moment a nie moc (bo ta przy zerowych obrotach jest nikczemna)
moc mowi nam o osiagnieciu max predkosci - a ze ta w PSA jest ograniczona do 150kmh - moc maksymalna stala 57kW w zupelnosci wystarcza
osobisce jezdze caly czas na ustawieniu normal gdzie moc jest ograniczona do 80kW i pedal nie jest tak nerwowy jak w sport - dzieki temu moge komfortowo poruszac sie po miescie bez obaw ze jak mi stopa drgie to wywale w auto przede mna
 

AZz

Zadomawiam się
mocne FWD w ICE ma wheelhopa, w elektryku trakcja scina moc.. a biorac pod uwage, ze w PL ponad polowa roku to wilgoc wiekszy sens ma RWD (ale nie z takimi kolkami jak w i3) albo AWD

dlatego grupa PSA to wywazyla - naped na przod ale 136KM w elektryku jest wystarczajace
i3s ma już lepsze koła - 195...zamiast 175. Nie mam problemów na mokrym.
 

JareG

Pionier e-mobilności
ja tylko chcialbym dopowiedziec ze w elektrku przy starcie przyczepnosc zrywa moment a nie moc (bo ta przy zerowych obrotach jest nikczemna)
moc mowi nam o osiagnieciu max predkosci - a ze ta w PSA jest ograniczona do 150kmh - moc maksymalna stala 57kW w zupelnosci wystarcza
Dokładnie, liczy sie moment (i to nie tylko w elektryku, w spalinówie także) :D Ilość koników jest mniej ważna, jeśli nie jeździsz (bardzo) szybko.

Pozdrawiam
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
W e-soul przegląd co 15 kkm? Co oni tam robią?
Odbijają sobie atrakcyjną cenę auta ;-)
Póki co mogę powiedzieć o pierwszym przeglądzie w e-Niro - przegląd 15 kkm wraz z przeglądem powłoki lakierniczej kosztował 190 zł. Przy 30 kkm zmieniają płyn hamulcowy (bo tak), wtedy jest drożej (tak z pincet chyba).
Niemniej biorąc pod uwagę 7 lat gwarancji jestem skłonny płacić ;-)
 
Top