Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

AZz

Zadomawiam się
O
Jest na rynku od 2017r,
W samochodach jak u psów wiek liczymy x7 i raczej jej czas w tej budzie mija.
Póki co to taki "Ford T" ale inni naciskają.
nie w przypadku Tesli. Model S jest od 2012 roku….wiec myśle ze TM3 w niezmienionej mocno formie będzie jeszcze przez 5 lat. Bardziej niepokoi mnie rzeczywista podatność na usterki przy mocnej eksploatacji. Charakter pracy mam taki że muszę mieć ciagle auto w gotowości. Teraz moje i3s po 2 latach i 100 000 km zaliczyło 0 usterek czy awarii. Poprzednie Volvo to był dramat. W ciągu 200 000 km miałem 2 lawetowania i mnóstwo napraw w serwisie. Strasznie mnie to męczyło.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Też jestem zdania, że pozostaje Tobie tylko zakup TM3RWD.
Jestem zaskoczony jakością obecnego modelu Q4/2021. Spasowanie, materiały i najważniejsze czyli pełne wyposażenie. Nie widzę obecnie na rynku nic lepszego w takiej cenie, a mocno rozważałem Ioniq5 i EV6.
Odnośnie Volvo - przesiadałem się do TM3 z V40 CrossCountry 2016 i nie mogę powiedzieć złego słowa o tym aucie. Oczywiście różnie się trafia nawet przy nowym aucie z fabryki.
 

AZz

Zadomawiam się
Też jestem zdania, że pozostaje Tobie tylko zakup TM3RWD.
Jestem zaskoczony jakością obecnego modelu Q4/2021. Spasowanie, materiały i najważniejsze czyli pełne wyposażenie. Nie widzę obecnie na rynku nic lepszego w takiej cenie, a mocno rozważałem Ioniq5 i EV6.
Odnośnie Volvo - przesiadałem się do TM3 z V40 CrossCountry 2016 i nie mogę powiedzieć złego słowa o tym aucie. Oczywiście różnie się trafia nawet przy nowym aucie z fabryki.
Miałem w firmie 3 volva wszystkie diesle e-drive 2.0 150 km rok 2015 i 2016. Manualne. Wszystkie mały te same wady w silniku: zapychajaca się chłodnica zaworu EGR, awaria pompki cieczy chłodzącej chłodnicy zaworu EGR i zaworu. Każdy był lawetowany: v40 Cc, v60 oraz xc60. Problem w tym ze objawia się to przy ok. 100 000 km
 

Robmal

Posiadacz elektryka
OK. Nie dodałem chyba najważniejszego - moje było w benzynie - silnik T3 -152KM.
Poprzednie auto (przed V40) miało diesla - nigdy więcej...
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Mój BMW i3 robię raz na 2 lata bo tylko płyn hamulcowy. Tak mam w książeczce serwisowej - przeglądy co 2 lata bez przebiegu. Filtr kabinowy robię sam

Crossover musiałby być niski. Lubię samochody które dobrze trzymają się na zakrętach…
ID.3 z przeglądami poszedł chyba jeszcze dalej, chyba ponad dwa lata.
 

solik

Pionier e-mobilności
raczej jej czas w tej budzie mija.
no zestarzalo sie, zwlaszcza dupsko ;) dlatego ja skrycie licze ze po 3 latach wynajmu cos z TM3 konkretnego zrobia - albo duzy lift albo nowa buda + lepsze wyciszenie, podwojne szyby z tylu i wentylacja foteli
 

solik

Pionier e-mobilności
Crossover musiałby być niski. Lubię samochody które dobrze trzymają się na zakrętach…
esoul sie nawet nie buja ale fabryczne opony sie do niczego nie nadaja

no i ledy sa troche slabsze niz w bmw, w ogole barwa bardziej zolta (odnosnie tej regulacji swiatel manualnej co wspominales)
 

AZz

Zadomawiam się
esoul sie nawet nie buja ale fabryczne opony sie do niczego nie nadaja

no i ledy sa troche slabsze niz w bmw, w ogole barwa bardziej zolta (odnosnie tej regulacji swiatel manualnej co wspominales)
Esoul ma dobra cenę i świetny zasięg i ma charakter. Zobaczę na jeździe próbnej jak sobie radzi FWD.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Esoul ma dobra cenę i świetny zasięg i ma charakter. Zobaczę na jeździe próbnej jak sobie radzi FWD.
Jak ruszając za mocno wciśniesz 'gaz', to słychać taki fajny świst spod kół.. :D A mam cały czas włączony tryb ECO..

Pozdrawiam
 
Top