Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ostatnio 3h ladowalem sie na Lotos w Krzyzanowie (jechalem nocą i przysneło mi się podczas ładowania) i potwierdzam tam jest max 38kW a startowalo chyba z 28kW. Tam tez otworzyli HUB DC GW ktory nie dziala :p
 

JareG

Pionier e-mobilności
Zajebiście... Tyle tylko, że w Wawie masz mnóstwo alternatyw. A stawianie czegoś takiego na autostradzie, gdzie raczej nie planujesz 2h postoju jest nieporozumieniem.
To jest wyrób z poprzedniej epoki, kiedy to elektryki miały baterie 20-30kWh, i ładowały się max 50kW - wtedy te ładowarki były pasujące do rzeczywistości (na dodatek były darmowe) :D Na dziś rzeczywistość poszła do przodu, a Niebieski Szlag został tam, gdzie go postawili. Zresztą, większość ładowarek DC to poprzednia epoka, i dziś pasuje jak pięść do oka 🤣 Niebieski szlag przynajmniej jest tani.. no i jest. O ile zadziała oczywiście :D
Trza jakoś przetrwać do wysypu ładowarek >150kW.. bo mam nadzieje, że takowy nastąpi :D

Pozdrawiam
 

Norbert

Posiadacz elektryka
To jest wyrób z poprzedniej epoki, kiedy to elektryki miały baterie 20-30kWh, i ładowały się max 50kW - wtedy te ładowarki były pasujące do rzeczywistości (na dodatek były darmowe) :D Na dziś rzeczywistość poszła do przodu, a Niebieski Szlag został tam, gdzie go postawili. Zresztą, większość ładowarek DC to poprzednia epoka, i dziś pasuje jak pięść do oka 🤣 Niebieski szlag przynajmniej jest tani.. no i jest. O ile zadziała oczywiście :D
Trza jakoś przetrwać do wysypu ładowarek >150kW.. bo mam nadzieje, że takowy nastąpi :D
No dobra dobra, ale nie oczekujmy, że za 24zł do pełna, ktokolwiek będzie modernizować infrastrukturę!
Mało tego - wasze rozterki co do N-S, ;) znikną gdyż Obajtek uratował gospodarkę przejmując Lotos :) i za chwilę nie będzie problemu, że za 24zł ładuje się tak wolno ;)
Myślę, że częścią biznesu była wycena tego ładowania i możliwe, że sporo aut ładowało się na tyle, że te 24zł dawały jakiś tam zysk na plus po odliczeniu prądu.
 

JareG

Pionier e-mobilności
No dobra dobra, ale nie oczekujmy, że za 24zł do pełna, ktokolwiek będzie modernizować infrastrukturę!
Nikt nie będzie przy tym dłubał, to był projekt testowy i chyba nie ma co liczyć na rozwój/modernizację.
Mało tego - wasze rozterki co do N-S, ;) znikną gdyż Obajtek uratował gospodarkę przejmując Lotos :) i za chwilę nie będzie problemu, że za 24zł ładuje się tak wolno ;)
To fakt. Ale chyba większość stacji Lotosu kupił MOL, więc może coś się w temacie ładowarek ruszy.. :D bo na Orlen bym i tak nie liczył.
Myślę, że częścią biznesu była wycena tego ładowania i możliwe, że sporo aut ładowało się na tyle, że te 24zł dawały jakiś tam zysk na plus po odliczeniu prądu.
Mi to wygląda na wymyśloną sumę (może i nawet na jakichś danych się to wymyślanie opierało, ale 24 zeta jest już 2 lata bez zmiany czyli mocno nieaktualne). I tylko ta kwota ratuje te ładowarki, to ich jedyna zaleta.. no może poza faktem, że w ogóle są. Ja kiedyś specjalnie nadkładałem >20km żeby się podłączyc pod 90kW.. właśnie ze względu na czas ładowania.

Pozdrawiam
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Wychodzi na to że szanowny Pan.
TM3 ujeżdżałem gwoli ściłości, posiadam Skę, nie mam problemów z ładowaniem.
Nie wiem za bardzo o co Ci kolego chodzi. Nie zgadzasz się ze stwierdzeniem że TM3 jest dużo lepsza od Kony dla osoby która założyła temat?
Mam wrażenie, że trolujesz dla samego siania kontrowersji. Jak nie ma dla Ciebie dużej różnicy między TMS (która nie jeździłem) a Kona to jest conajmniej kontrowersyjna opinia bo auta dzieli przepaść
 

domingo

Fachowiec
Jak ktoś powyżej słusznie zauważył dojazd na Supercharger w Ciechocinku co to zajmuje parę minut więcej niż zjazd na MOP, tak chciałbym zauważyć ile czasu zajmuje wystartowanie z ładowaniem na Niebieskim Szlaku.
Trzeba iść postać w kolejce, zapłacić i dopiero wtedy wyjdzie ktoś do ładowarki, z magiczną kartą, żeby uruchomić ładowanie. Ile to może zająć to chyba zależy od ruchu na stacji, ilości parówek i odległości kasa - ładowarka. No chyba, że ktoś mnie oświeci mówiąc, że na MOPach wcale tak nie jest, a tylko na Lotosie w Gdańsku - Brzeźnie?
To już chyba delikatna dopłata do Greenway-a, albo duża dopłata do Ionity i wszystko sprawniej (skoro już tak liczymy czas na ładowaniu w trasie)
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) tak chciałbym zauważyć ile czasu zajmuje wystartowanie z ładowaniem na Niebieskim Szlaku.
Trzeba iść postać w kolejce, zapłacić i dopiero wtedy wyjdzie ktoś do ładowarki, z magiczną kartą, żeby uruchomić ładowanie. Ile to może zająć to chyba zależy od ruchu na stacji, ilości parówek i odległości kasa - ładowarka. No chyba, że ktoś mnie oświeci mówiąc, że na MOPach wcale tak nie jest, a tylko na Lotosie w Gdańsku - Brzeźnie?
Najczęsciej ładowałem się na Niebieskim Szlaku na MOP Krzyżanów, kierunek na północ. I tam zapoznaliśmy się z p. Stanisławem, który dogląda dystrybutorów, porządku etc. I odpala także ładowarkę. Tak więc uśmiecham się do niego, i nigdzie nie łażę.. on sam idzie po kartę i uruchamia mi ładowarkę. Pogadamy sobie o pierdołach przez chwilkę, potem człek idzie do swoich obowiązków. A ja siedzę w oczojebie i zabijam czas. A jak już go nazabijam ile potrzebuję, to idę po p. Stanisława, który wyłącza ustrojstwo. A ja w tym czasie idę sobie zapłacić.
.. tak więc wcale nie trzeba przebijać się do kasy, prosić o uruchomienie ładowarki etc. Trzeba poznać odpowiedniego człowieka 🤣
Do ideału brakuje mi mocy ładowania 100kW.. no, niech będzie stabilne 45kW to też jakoś przeżyję.

Pozdrawiam
 
Top