Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

AZz

Zadomawiam się
teoretycznie tak, w praktyce jak jezdzilem eC4 3 miesiace po Krakowie to bylem jednym z szybszych aut, do miasta nic lepszego nie potrzebne.. wystarczy miec automat bo zamulasy na zielonym to dopiero biegow szukaja w manuelach

z kolei z mniejszych aut mialem i3 na weekend bezposrednio po dlugookresowym tescie eC4 i co z tego ze mial wiecej mocy jak z tymi smiesznymi kolkami myszkowal po drodze jak bylo troche wilgotno..

Raczej nie:

tu i3

a:
I3s ma opony 195 z tyłu, napęd na tył. Podczas startu na mokrym rozkłada na łopatki KIA Proceed GT 2019 204 km. Bez żadnego problemu (sprawdzone w prkatyce) .
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
otóż proporcje elektryków natywnych to duża przestrzeń kabiny, skrócona maska, zazwyczaj nisko opadająca z powodu braku potrzeby montowania silnika spalinowego wraz osprzętem, układu wydechowego, etc. Wprawne oko to widzi.
Nie mam chęci dalej dyskutować - czuję się pokonany doświadczeniem ;-P
 

AZz

Zadomawiam się
Dyskutujecie o tym, które auto lepsze na wyścigi ?
Czy które będzie bardziej praktyczne, do miast? na trasę?

Zawsze coś będzie wykluczać jakieś auto i tylko siła kompromisu spowoduje podjęcie decyzji dla jakiejś opcji.
W założeniach do wyboru samochodu jako kryterium podstawowe jest dynamika na na poziomie min. 7,5 s/100 km. Nie jeżdżę szybko ale lubię spokojnie wyprzedzać. Dla tego szkoda mi bardzo, że 208e (który jest bardzo ładny) ma tak słaby silnik. Założenie niewiele większej baterii i silnika do 308e IMO wyklucza ten samochód z rozważań nawet gdyby był już trochę produkowany, po prostu za mało dynamiczne są pojazdy elektryczne grupy PSA/ Stellantis. I mokra nawierzchnia wcale tego nie poprawia.
 

Michal

Moderator
Chyba, że spojrzysz na TMY ;)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Żeby zrozumieć jak słabe są elektryczne suv w testach łosia polecam:
Rozumiem, bezpieczeństwo... Ale szczerze? Na drodze szybciej wyrżniesz w coś po drodze niż... Nie licząc tego, że - lepiej zapobiegać niż leczyć.

Jeśli auto nie zalicza dachu jak Merc klasy A, to jest całkiem OK. Oczywiście można mieć wymagania z górnej półki - wtedy jakieś ferrari etc :)

To też, nie mogę się zgodzić z tym "że suv ev" są słabe. Po prostu trzeba mierzyć siły na zamiary, ale jeśli test łosia jest jednym z głównych kryteriów, to cała ta paplanina przez 7 stron tego tematu jest niepotrzebna, bo po pierwsze wychodzi, że jedyny wybór to TM3, ale po 2gie, nijak się to ma do przedstawionych założeń i posiadanego BMW i3s.

BMW i3s, test łosia wypada w nim fatalnie, bliżej mu do Kony, eNiro, etc, jak do TM3, więc dla mnie osobiście - temat powinien brzmieć " Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120Ah mam kupić, pasuje mi tylko TM3, co polecacie"... i tu byśmy rozmawiali, który kolor jest najszybszy i nad zaletami i wadami różnych baterii lub opcją dobrania FSD itd...

Cała dyskusja trochę bez sensu :)
 
Top