Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Norbert

Posiadacz elektryka
Ale przecież tesla ostatnio informuje ile załadowała do baterii, chyba ze TMS tego nie robi. Już tu ostatnio pisałem i porównywałem z wartością z monitora energii. U mnie auto zgłosiło ze przyjęło do baterii 35kWh a licznik podał 36.
Tak TMS podaje... co z tego :)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ale to co piszesz ma realne odniesienie do ICE. Jeżeli porównujesz rzeczywistą jazdę, a nie pobór parkingowy.
Takie efekty jazdy jak najbardziej możliwe.
W ICE kiedyś też były modne rajdy o kropelce. 👍😉
W ICE nie ma poboru parkingowego :) chciaż można to odnieść do webasto :) którego auto nie wliczy. Ale tesla też zużywa energię bez ogrzewań, chłodzeń i sentry mode :) więc? To auto ogólnie żyje ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
W istocie - mylisz się - bo kamery biorą energii w mW, a 8 kamer długo pochodzi :) no chyba, że zastosujesz rozwiązanie z tesli. Dla samej funkcji sm jest totalnie nieekonomiczne bo zaprzęga do tego armatę w postaci całego 'komputera'. Może kiedyś zamontują kamery, które rodem z kamerek do aut będą same ogarniać temat.
Nie mylę się bo dokładnie napisałem to co mówisz, jakby taki system wartownika jak Tesli użyli, czyli mało energooszczędny. Tym bardzie trudno jego zużycie pradu doliczać do jazdy, można przecież z niego nie korzystać
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jak w ICE masz Webasto to tez autko nie dolicza preheatingu do zużycia.
Nikomu w BEV nie zabrania się wyłączyć wartownika i preheatingu tak by startować wóz na zimno.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Nie mylę się bo dokładnie napisałem to co mówisz, jakby taki system wartownika jak Tesli użyli, czyli mało energooszczędny. Tym bardzie trudno jego zużycie pradu doliczać do jazdy, można przecież z niego nie korzystać
Hmmm może tutaj mamy dwa pojęcia pod tym samym hasłem. W ICE jak odpalę silnik i nigdzie nie pojadę to zużycie będzie nieskończone... ICE wyłączone z zasady nie bierze nic, ale rozładowanie aku spowoduje większe zużycie po starcie, przez jakiś czas. EV z zasady rozładowują baterię na postoju na różne potrzeby, stad różnice. Więc mamy dwa sposoby liczenia, staromodny i nowoczesny. Oba w zasadzie poprawne, przy czym w nowoczesnym zastanawiasz się dlaczego skoro zużyłeś 20kWh po np. 1zł, a wydałeś na to np. 40zł :)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Do tego nawiązałem pisząc ze auto pokazuje ile przyjęło pradu do baterii
Tylko na rewersie już tego nie ma, a mi się nie chce pamiętać, jak ktoś mnie pyta, a ile twoja tesla pali? To jak podam licznikowe 21kWh/100 to ktoś mnie później opluje, że go oszukałem :)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
W istocie - mylisz się - bo kamery biorą energii w mW, a 8 kamer długo pochodzi :) no chyba, że zastosujesz rozwiązanie z tesli. Dla samej funkcji sm jest totalnie nieekonomiczne bo zaprzęga do tego armatę w postaci całego 'komputera'. Może kiedyś zamontują kamery, które rodem z kamerek do aut będą same ogarniać temat.
A to raczej nie chodzi o analizę video i rozpoznawanie zagrożenia? To nie jest jakieś proste nagrywanie obrazu czy reagowanie na ruch, wyobraź sobie zwykła kamerkę w centrum handlowym - ciagle nagrywanie mimo ze nic się nie dzieje
 

ELuk

Pionier e-mobilności
W EV musisz też uwzględnić naturalny upływ prądu bez jego poboru.
Generalnie nie można wprost porównać zużycia prądu z paliwem płynnym, zwłaszcza tak nieadekwatnym wskaźnikiem jak zużycie na 100 km przebiegu.
Przecież w maszynach napędzanych silnikami spalinowymi, które nie robią przebiegów w km też liczy się zużycie, ale w tych przypadkach podaje się np na godzinę pracy czy np na ha powierzchni zaoranej 👍✌️
 
Top