Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Dzień Dobry,
Chętnie pomogę w uzyskaniu taniego leasingu również z dopłatą mój elektryk (27 tys zł)
pracuję w PKO BP , mogę zagwarantować:
1. Pomoc i szybkie złożenie wniosku leasingowego.
2. Stały monitoring na jakim etapie znajduje się wniosek.
3. Tani leasing.
Zapraszam po kalkulację
kontakt przez WhatsApp 796-910-320
WhatsApp w środowisku finansowym kojarzy się głównie z fraudami 😂 może lepiej PM?
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
W porównaniu z grudniem w styczniu uruchamiamy 2 razy więcej leasingów.
Jest Pan na forum elektrowozu, a dokładniej w wątku "Mój elektryk: leasing operacyjny/ leasing konsumencki/ wynajem długoterminowy." i chwali się szybką umową dla auta spalinowego.
Jeśli chodzi o program "Mój elektryk" to prawdopodobnie każdy użytkownik forum uruchomił co najmniej tyle leasingów w styczniu co w grudniu ;-)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jest Pan na forum elektrowozu, a dokładniej w wątku "Mój elektryk: leasing operacyjny/ leasing konsumencki/ wynajem długoterminowy." i chwali się szybką umową dla auta spalinowego.
Jeśli chodzi o program "Mój elektryk" to prawdopodobnie każdy użytkownik forum uruchomił co najmniej tyle leasingów w styczniu co w grudniu ;-)
Nie czepiał bym się, ktoś wreszcie chce pomoc,
do mnie z PKO nikt się nie odezwał mimo tego że dwa razy formularze zgłaszałem, w MasterLease 3 tydzień debatują nad TM3 LR w bazowej konfiguracji i wyceny nie widać.
Zatem jak ktoś nie ma totalnie wywalone to lepiej się cieszyć niż szykanować.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Nie czepiał bym się
Nie był bym sobą
ktoś wreszcie chce pomoc
aaa, wiara w ludzi, spokojnie, to przejdzie z czasem ;-)
Zatem jak ktoś nie ma totalnie wywalone to lepiej się cieszyć niż szykanować.
No dobra, dobra, ale to za mała próbka by oceniać, a stawka dość duża (czasu i pieniędzy)
Ja widzę różnicę w "chce pomóc" między np. @iwo 🏅 a @rafako 🙄
Powyższe dla mnie to po prostu wygląda na ordynarną reklamę nawet nie bardzo dopasowana do klienta. Serio. Reklama uproszczonej procedury leasingu auta spalinowego jest BARDZO nie na temat i do tego mam uwagi.
Niechęć firm i ich handlowców do przypadków z wykorzystaniem "Mój elektryk" ma źródło w BOŚ i NFOŚiGW, oraz totalnej niekompetencji dzbanów, którzy wymyślili ten program i procedury.
Ale chyba warto dla tych 27 tys zł. :)
Otóż właśnie licząc całkowity koszt zabawy i porównując dwa przypadki, A - człowieka który nie czekał na te 27k i kupił co chciał oraz B - człowieka, który np. od listopada czeka na 27k w leasingu, to ten pierwszy sobie już dawno jeździ, a ten drugi często nadal czeka (jest już ktoś kto jeździ?), przy czym biorąc pod uwagę koszty, to w zasadzie już B-27 >= A.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
aaa, wiara w ludzi, spokojnie, to przejdzie z czasem ;-)
nie generalizował bym na Twoim miejscu swoich trudnych życiowych doświadczeń.
Otóż właśnie licząc całkowity koszt zabawy i porównując dwa przypadki, A - człowieka który nie czekał na te 27k i kupił co chciał oraz B - człowieka, który np. od listopada czeka na 27k w leasingu, to ten pierwszy sobie już dawno jeździ, a ten drugi często nadal czeka (jest już ktoś kto jeździ?), przy czym biorąc pod uwagę koszty, to w zasadzie już B-27 >= A.
No widzisz a ja i tak czekam na Teslę, która kupiłem przed podwyżką eliminującą z dotacji więc dla mnie nie było opcji A a obecnie 244-27 < 259, proste.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
No widzisz a ja i tak czekam
No widzę, i dokładnie o tym właśnie piszę: gdyby nie plaga niekompetentnych dzbanów, to nie musiał byś czekać.
Mimo wszystko trzymam kciuki, by jak najszybciej i jak najmniej boleśnie.

Jeśli jest tu ktoś, kto jest w stanie pomóc - super. Mimo wszystko forma w/w reklamy mi nie odpowiada.

ProTip:
nobody ever said:
Witam, mogę pomóc, mam już jednego zadowolonego klienta który wczoraj nakleił sobie tą szkaradną naklejkę NFOŚiGW na samochód, a trzech innych już na finiszu, idzie to jak po gruzie, ale już coraz sprawniej.
 
Top