Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

tomcho

Nowy na Forum
3 dni robocze :ROFLMAO: u mnie po 3 tygodniach od złożenia stwierdzili, że mam niewyraźne podpisy... Ponowne złożenie dokumentów i teraz czekam do 18 lutego (20ty dzień roboczy od poprawki.) Pierwszy wniosek składałem 20 grudnia. Ten program to jest jeden wielki DRAMAT. Gdybym miał świadomość jak to będzie wyglądać to dawno bym już jeździł czym innym
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Powtarzam te kur… PISowskie robia to bo musza zeby Unia sie od nich odp…. To nie jest program dla Nas a dla nich…. Ramy sa tak ustawione ze zadne sensowne auto sie nie miesci…. Jeden wielki przewal…. Zreszta to samo z fotowoltaika i wiatrakami….
 

matsik

Nowy na Forum
Też jestem ciekawy jak to będzie wyglądało z kilometrówką, czy BOŚ będzie sprawdzał, czy auto zgłoszone jest na VAT-26, czy ktoś po zakupie od razu zrezygnował z kilometrówki i korzysta mieszanie odliczając 50% VATu i nic im do tego?
U mnie mam zamówione dwa auta, które łapią się ledwo na dofinansowanie przy 100% VAT za sztukę. Generalnie z tego co się orientowałem to jeszcze nikt dokładnie nic nie wie, ale to że my mamy prawo odliczyć 100% VAT, nie zmusza nas do tego żeby ten VAT rozliczyć. To jest tylko kwestia oświadczenia przy podpisywaniu papierów. Umowa dotacji na pewno trwa 24 miesiące, a po tym okresie to już nikogo nie będzie obchodziło co się z tym autem dzieje, poza US oczywiście. No i można auto sprzedać/przekazać leasing i w sumie nie odliczy się pełnego VATu od fakturowej wartości auta z dnia zakupu.

Auta dopiero na czerwiec/lipiec, także pewnie pojawią się już wcześniej jakieś info co i jak ma wyglądać, bo dla mnie limit kwotowy to jakiś absurd i nie wiem jaki sens miało jego wprowadzenie.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Też jestem ciekawy jak to będzie wyglądało z kilometrówką, czy BOŚ będzie sprawdzał, czy auto zgłoszone jest na VAT-26, czy ktoś po zakupie od razu zrezygnował z kilometrówki i korzysta mieszanie odliczając 50% VATu i nic im do tego?
U mnie mam zamówione dwa auta, które łapią się ledwo na dofinansowanie przy 100% VAT za sztukę. Generalnie z tego co się orientowałem to jeszcze nikt dokładnie nic nie wie, ale to że my mamy prawo odliczyć 100% VAT, nie zmusza nas do tego żeby ten VAT rozliczyć. To jest tylko kwestia oświadczenia przy podpisywaniu papierów. Umowa dotacji na pewno trwa 24 miesiące, a po tym okresie to już nikogo nie będzie obchodziło co się z tym autem dzieje, poza US oczywiście. No i można auto sprzedać/przekazać leasing i w sumie nie odliczy się pełnego VATu od fakturowej wartości auta z dnia zakupu.

Auta dopiero na czerwiec/lipiec, także pewnie pojawią się już wcześniej jakieś info co i jak ma wyglądać, bo dla mnie limit kwotowy to jakiś absurd i nie wiem jaki sens miało jego wprowadzenie.
Jaki miało sens, to pytanie jest rozumiem ze retoryczne... bo wiadomo że chodzi o to żeby jak najmniej wniosków spłynęło.
 

matsik

Nowy na Forum
Tak oczywiście retoryczne. Nie wiadomo jak bardzo inwigilacja pójdzie do przodu i podmiot dofinansowujący będzie widział kiedy i czy zgłosiliśmy pojazd na druczku. Ja jestem ostrożny w sprawie podatków, ale znam ludzi którzy odliczają 100% VAT w spółkach i kilometrówki nie prowadzą na bieżąco, dopiero na wypadek kontroli się wypisze... A mnie po 2 miesiącach na JDG ścignęli za 11 zł odsetek od VATu spóźnionego 1 dzień.
 

Przem

Zadomawiam się
Też jestem ciekawy jak to będzie wyglądało z kilometrówką, czy BOŚ będzie sprawdzał, czy auto zgłoszone jest na VAT-26, czy ktoś po zakupie od razu zrezygnował z kilometrówki i korzysta mieszanie odliczając 50% VATu i nic im do tego?
. . . .
Może śmieszne i lamerskie pytanie, ale do tej pory nie brałem nic w leasing czy wynajem na firmę, a tym bardziej z dofinansowaniem elektryków, a takowy zamiar mi w głowie świta. W związku z tym, czy to dofinansowanie nie przysługuje jak chcę odliczać 50% vat i nie prowadzić kilometrówki?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Może śmieszne i lamerskie pytanie, ale do tej pory nie brałem nic w leasing czy wynajem na firmę, a tym bardziej z dofinansowaniem elektryków, a takowy zamiar mi w głowie świta. W związku z tym, czy to dofinansowanie nie przysługuje jak chcę odliczać 50% vat i nie prowadzić kilometrówki?
Przysługuje. Ale czesc aut sie nie łapie w limicie cenowym.
 

solik

Pionier e-mobilności
W związku z tym, czy to dofinansowanie nie przysługuje jak chcę odliczać 50% vat i nie prowadzić kilometrówki?
  • podatnik VAT, który chce wykorzystywać auto WYŁĄCZNIE w firmie/do prowadzenia działalności ma próg 225 tysięcy złotych netto,
  • podatnik VAT, który chce wykorzystywać samochód w firmie ORAZ prywatnie ma próg w wysokości 201 793 zł netto / 248 206 zł brutto (choć Artur Lorkowski z NFOŚiGW twierdzi, że jest to 211 tysięcy złotych netto),
  • organizacja niebędąca podatnikiem VATma próg ustawiony na kwocie 225 tysięcy złotych brutto.
 
Top