Wolę takie obrazki:Nie no Panowie, ten spoiler to jest śmiech na sali. Jedyne co zapewnia to dyskusyjne wrażenie estetyczne a to, że Pan Chińczyk zrobił piękna grafikę jak to się powietrze zachowuje to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
Boże... 700 dolarów za kawałek plastiku na taśmie. Jak bym za tyle sprzedawał to też bym takie obrazki porobił.
Teoria spiskowa. Zaraz dojdziesz do wniosku ze im szybciej jedziesz tym mniej tył brudzisz.
Brud na kamerze to błoto lub sól drogowa, jakoś nie przypominam sobie, żeby to z nieba spadało... To spod tylnych kół. Spojler umieszczony powyżej kamery nic do tego nie ma. Jeśli już, to może chlapacze?no przeciez to sama prawda - widziales kiedys samolot z brudnym tylkiem?
Ogólnie są spojlery/owiewki które kiedyś montowało się na samochody przeważnie kombi z pionową szyba żeby się mniej brudziła, nie wiem czy dzisiaj fabrycznie tak nie masz w wielu kombiakach, i zdawało to egzamin - ale pewnie to musi być specjalnie zaprojektowane i wyliczone. A w Performance to zakładam że spoiler tylko po to żeby wizualnie odróżnić od LR, SR i nadać trochę bardziej sportowego wygląduBrud na kamerze to błoto lub sól drogowa, jakoś nie przypominam sobie, żeby to z nieba spadało... To spod tylnych kół. Spojler umieszczony powyżej kamery nic do tego nie ma. Jeśli już, to może chlapacze?
A teorię "im szybciej jedziesz, tym mniej tył brudzisz" obalam prostym eksperymentem - jedziesz 1km/h, czy w takim razie zabrudzenie będzie największe z możliwych? Pytanie retoryczne.
Bjorn udowadnial, ze przy wyzszych predkosciach samochod zaczyna podskakiwac i instalowal spoiler w serwisie. Pozniej odblokowano mu predkosc 260km/h i bez wibracji. Ale tez padlo stwierdzenie, ze drgania mogly wynikac z fizycznie uszkodzonego czujnika cisnienia w jednym z kół. Wiec nie zaprzecza i nie potwierdza ze spoiler w tesli jakas tam role pelniOgólnie są spojlery/owiewki które kiedyś montowało się na samochody przeważnie kombi z pionową szyba żeby się mniej brudziła, nie wiem czy dzisiaj fabrycznie tak nie masz w wielu kombiakach, i zdawało to egzamin - ale pewnie to musi być specjalnie zaprojektowane i wyliczone. A w Performance to zakładam że spoiler tylko po to żeby wizualnie odróżnić od LR, SR i nadać trochę bardziej sportowego wyglądu
Ja bym zamontował filtr powietrza na końcu podwozia wtedy turbulencje nie będą problemem bo powietrze w nich będzie czyste ew nauczyłbym się z nimi żyć i częściej odwiedzał myjnie ew ściereczka do kamery albo pośliniony palec. Dodam, że w astrze k kombi z kamerą jest ten sam problem więc to nie tylko bevy. Ponoć któraś z marek premium ma chowaną kamerę która wysuwa się tylko jak wbijemy wsteczny. Z jednej strony fajnie z drugiej kolejny silniczek do zepsucia się.Nie zapominajmy, że w elektryku bardzo istotny jest przepływ powietrza POD samochodem. Brudzenie się tyłu jest problemem nie tylko Tesli, ale wielu marek BEV. Z tylu musi wytwarzać się jakiś turbulentny ciąg od dołu, unoszący błoto.
Dokładnie nie powiem, bo turbulentne przepływy są jednymi najtrudniejszych procesów do zamodelowania. Nawet z budżetami F1 i tak trzeba eksperymentalnie sprawdzić w tunelu aerodynamicznym.
Nie!ew ściereczka do kamery albo pośliniony palec.
Nie należy usuwać zabrudzeń, przecierając klosze bezpośrednio ręką lub szmatką. Wycieranie zabrudzeń może spowodować uszkodzenie powierzchni klosza.
Było wałkowane w tym temacie nawet chłop filmik robił. Całe życie tak robię z autami i nic się nie dzieje, równie dobrze brud z drogi może ten klosz porysować.Nie!
![]()
Model 3 Owner's Manual | Tesla
Dowiedz się, jak prawidłowo czyścić pojazd wewnątrz i na zewnątrz.www.tesla.com