Montaż spojlera z Performance

ciastek

Pionier e-mobilności
Nie no Panowie, ten spoiler to jest śmiech na sali. Jedyne co zapewnia to dyskusyjne wrażenie estetyczne a to, że Pan Chińczyk zrobił piękna grafikę jak to się powietrze zachowuje to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością :).
Wolę takie obrazki:
High-Efficiency-Trunk-Spoiler-for-Tesla-Model-3-Image-6-1200x821.jpg
Z Tesla Model 3 High Efficiency Trunk Spoiler
 

Khar

Posiadacz elektryka
Teoria spiskowa. Zaraz dojdziesz do wniosku ze im szybciej jedziesz tym mniej tył brudzisz.
no przeciez to sama prawda - widziales kiedys samolot z brudnym tylkiem?
Brud na kamerze to błoto lub sól drogowa, jakoś nie przypominam sobie, żeby to z nieba spadało... To spod tylnych kół. Spojler umieszczony powyżej kamery nic do tego nie ma. Jeśli już, to może chlapacze?
A teorię "im szybciej jedziesz, tym mniej tył brudzisz" obalam prostym eksperymentem - jedziesz 1km/h, czy w takim razie zabrudzenie będzie największe z możliwych? Pytanie retoryczne.
 

Adi

Zadomawiam się
Brud na kamerze to błoto lub sól drogowa, jakoś nie przypominam sobie, żeby to z nieba spadało... To spod tylnych kół. Spojler umieszczony powyżej kamery nic do tego nie ma. Jeśli już, to może chlapacze?
A teorię "im szybciej jedziesz, tym mniej tył brudzisz" obalam prostym eksperymentem - jedziesz 1km/h, czy w takim razie zabrudzenie będzie największe z możliwych? Pytanie retoryczne.
Ogólnie są spojlery/owiewki które kiedyś montowało się na samochody przeważnie kombi z pionową szyba żeby się mniej brudziła, nie wiem czy dzisiaj fabrycznie tak nie masz w wielu kombiakach, i zdawało to egzamin - ale pewnie to musi być specjalnie zaprojektowane i wyliczone. A w Performance to zakładam że spoiler tylko po to żeby wizualnie odróżnić od LR, SR i nadać trochę bardziej sportowego wyglądu
 

kARPIU

Fachowiec
Ogólnie są spojlery/owiewki które kiedyś montowało się na samochody przeważnie kombi z pionową szyba żeby się mniej brudziła, nie wiem czy dzisiaj fabrycznie tak nie masz w wielu kombiakach, i zdawało to egzamin - ale pewnie to musi być specjalnie zaprojektowane i wyliczone. A w Performance to zakładam że spoiler tylko po to żeby wizualnie odróżnić od LR, SR i nadać trochę bardziej sportowego wyglądu
Bjorn udowadnial, ze przy wyzszych predkosciach samochod zaczyna podskakiwac i instalowal spoiler w serwisie. Pozniej odblokowano mu predkosc 260km/h i bez wibracji. Ale tez padlo stwierdzenie, ze drgania mogly wynikac z fizycznie uszkodzonego czujnika cisnienia w jednym z kół. Wiec nie zaprzecza i nie potwierdza ze spoiler w tesli jakas tam role pelni
 

Khar

Posiadacz elektryka
Nie zapominajmy, że w elektryku bardzo istotny jest przepływ powietrza POD samochodem. Brudzenie się tyłu jest problemem nie tylko Tesli, ale wielu marek BEV. Z tylu musi wytwarzać się jakiś turbulentny ciąg od dołu, unoszący błoto.
Dokładnie nie powiem, bo turbulentne przepływy są jednymi najtrudniejszych procesów do zamodelowania. Nawet z budżetami F1 i tak trzeba eksperymentalnie sprawdzić w tunelu aerodynamicznym.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Nie zapominajmy, że w elektryku bardzo istotny jest przepływ powietrza POD samochodem. Brudzenie się tyłu jest problemem nie tylko Tesli, ale wielu marek BEV. Z tylu musi wytwarzać się jakiś turbulentny ciąg od dołu, unoszący błoto.
Dokładnie nie powiem, bo turbulentne przepływy są jednymi najtrudniejszych procesów do zamodelowania. Nawet z budżetami F1 i tak trzeba eksperymentalnie sprawdzić w tunelu aerodynamicznym.
Ja bym zamontował filtr powietrza na końcu podwozia wtedy turbulencje nie będą problemem bo powietrze w nich będzie czyste ew nauczyłbym się z nimi żyć i częściej odwiedzał myjnie ew ściereczka do kamery albo pośliniony palec. Dodam, że w astrze k kombi z kamerą jest ten sam problem więc to nie tylko bevy. Ponoć któraś z marek premium ma chowaną kamerę która wysuwa się tylko jak wbijemy wsteczny. Z jednej strony fajnie z drugiej kolejny silniczek do zepsucia się.
 
Top