Go East by EV - czy to dobry pomysł?

nabrU

Moderator
Wielkanoc się pomału zbliża, a ja rodziny w PL nie widziałem prawie dwa lata więc jest plan na wyjazd do Polski.

Mam więc zagwozdkę czy lecieć samolotem czy wsiąść w ID.3 i jechać?

Punkt startu: Southampton (UK), punkt docelowy: Ostrowiec Św.

Samolot byłby "no brainer" gdyby nie fakt, że wylot jest z Luton a to ok. dwie godziny jazdy od domu, parking (płatny) na lotnisku na czas wylotu, plus przylot do Warszawy skąd jest jeszcze jazda do Ostrowca. Podróż taka wyjdzie więc pewnie ok. 10h "door-to-door". Niby sytuacja z COVID się normalizuje, ale odwołanie lotu nie jest wcale takie niemożliwe...

Drugie rozwiązanie to oczywiście wsiąść w samochód i jechać. Nie jest to dla mnie pierwszyzna, bo mam za sobą kilkukrotną jazdę samochodem ICE na trasie UK-PL-UK. No właśnie, ale to był ICE a nie EV. W ICE ta trasa to było realnie jakieś 21 - 22 godziny uwzględniając postoje, korki itp.

Co do EV to ABRP sugeruje, że to ponad doba jazdy w tym 13 ładowań w sumarycznym czasie ok 4,5 godziny...

UK-PL.jpg


O ile jazda do granicy PL nie napawa mnie obawą, to już w PL może być nieciekawie bo ładowarek mało i niekoniecznie szybkie. Stąd pytania:

1. Czy ładowarki Orlen i Greenway działają tylko na apki? Jeśli tak to czy apki działają sensownie i akceptują kartę Revoluta z UK jako formę płatności?
2. Jak bywa z awaryjnością i obłożeniem ładowarek w PL na A4 czy S8 (np. tych które ABRP zaplanowało wyżej)?
3. Czy taka wyprawa 'Go East' samochodem EV w ogóle ma sens ;)? Bo np. świetokrzyskie to 'czarna dziura' ładowarkowa i mogę miec problem z ładowaniem samochodu na miejscu.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Do GW zamow sobie karte. Raczej dziala z apki ale karta jest pewniejsza. Z Orlenem zawsze loteria, teraz orlen mojej karty revoluta nie chce przyjac, ale przyjmuje inna. Napewno nie bedzie to krotsza i przyjemniejsza trasa niz spaliniakiem. I jak nie masz jakis abonamentow to moze byc tez drozej niz benzyna.
Chyba ze masz tanie ionity i wykupisz sobie abonament na GW to wtedy moze wyjdzie na poziomie 35-40zl 100km.
Ladowarki raczej dzialaja a oblozenie to tylko w weekendy moze byc cos zajete.
A u rodziny na miejscu nie masz sie jak naladowac ?
 

nabrU

Moderator
Do GW zamow sobie karte. Raczej dziala z apki ale karta jest pewniejsza. Z Orlenem zawsze loteria, teraz orlen mojej karty revoluta nie chce przyjac, ale przyjmuje inna.
Zadam może głupie pytanie: kartę do Anglii mi GW wyśle?;)

Napewno nie bedzie to krotsza i przyjemniejsza trasa niz spaliniakiem. I jak nie masz jakis abonamentow to moze byc tez drozej niz benzyna.
Chyba ze masz tanie ionity i wykupisz sobie abonament na GW to wtedy moze wyjdzie na poziomie 35-40zl 100km.

Z tym drożej to nie koniecznie. Według planu ABRP powinienem wydać ok 210 funtów (czyli niecałe 1200zł) w jedną stronę. I to licząc przy nominalnych cenach na ładowarkach. Dla powyższej trasy 1900km daje to jakieś 63zł/100km.

Mam kartę VW WeConnect która daje mi Ionity za 45 pensów (czyli jakieś 2.50zł) plus taką apke Bonnet, która pozwala mi ładować np. na FastNed czy Allego w Holandi i Niemczech nawet za darmo o ile mam trochę "poleceń" z mojego kodu referencyjnego(a trochę mam ;)) więc powinno wyjść taniej.

A u rodziny na miejscu nie masz sie jak naladowac ?

Podładować byłoby gdzie. Tylko trzeba by mieć ładowarkę do gniazdka, a ja takiej nie posiadam bo mi nigdy nie była potrzebna...
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Podładować byłoby gdzie. Tylko trzeba by mieć ładowarkę do gniazdka, a ja takiej nie posiadam bo mi nigdy nie była potrzebna...
Nie dostałeś takiej na 230V razem z autem..?

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
VW nie dodaje takich rzeczy w UK w standardzie.
Mogę Ci pożyczyć swoją, którą dostałem z e-Soulem.. ja mam ją ustawioną na 10A czyli 2kW, ale chyba daje się ją ustawić max na 13A, czyli niecałe 3kW byś wyciągnął..

Pozdrawiam
 

nabrU

Moderator
Dzięki za ofertę (y)

Mam dostęp do takiej wtyczki na siłę w PL więc kombinuję jakby tu mieć ewnetualnie 7 albo i nawet 11kW AC. Zawsze to by było szybciej niż z gniazdka ;)

received_223616699820349.jpeg
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dzięki za ofertę (y)
Dłobiazg.
Mam dostęp do takiej wtyczki na siłę w PL więc kombinuję jakby tu mieć ewnetualnie 7 albo i nawet 11kW AC. Zawsze to by było szybciej niż z gniazdka ;)
Musiałbyś zdobyć/kupić evse 3-fazowe, albo 1-F ale mocny (32A, np. UMC gen2 od Tesli). Plus odpowiednią przelotkę.
Tak czy siak IMO warto mieć takie 3-F :)

Pozdrawiam
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Jak już przyjedziesz, to mogę ci pożyczyć JB2 na czas pobytu, mogę też sprzedać granny charger który dostałem z autem, albo będziesz wpadał się do nas podładować.
 

nabrU

Moderator
Marku, dzięki za ofertę.
Przez JB2 masz na myśli Juice Booster 2? Jeśli tak to czy masz go z wtyczką 400V 16A, bo to jest chyba gniazdo 16A na obrazku wyżej?

P.S. Zamiast granny chargera to już lepiej może używane UMC Gen 1 Tesli z wtyczką 400 16A kupić i będzie to tez dawało 11kW.
 
Top