Go East by EV - czy to dobry pomysł?

nabrU

Pionier e-mobilności
Zestaw który mam ma cztery końcówki, 32 , 16, schuko i typ 2
Dzięki, taki JB2 byłby ideałem na pustynię w Świętokrzyskim(y). Odezwę się na PW jak na 100% zdecydujemy, że jedziemy Whizzy'm.

Oczywiście, tylko pisząc 230 mozna to zrozumiec że ktoś pakuje evse 32A do gniazda schuko nie siły. Ten temat wielkokrotnie walkowany ale pojawiaja sie nowi uzytkownicy i trzeba to precyzyjnie opisywać.
3 lat mam eV i rózne komnbinacje stosowałem

Panowie, jeśli o mnie mowa, to jestem tu nowy, ale nie nowy w świecie EV.
Po drugie z prądami zawodowo mam do czynienia od jakiegoś czasu i układy trójfazowe trójkąt czy gwiazda liczyłem już ponad 30 lat temu w technikum ;)
Ideałem dla mnie byłoby 3 fazy po 16A (i takie mam dostępne w PL) z dwóch względów:
- mogę ładować ID.3 z maksymalną mocą 11kW AC zamiast 7kW przy 1 fazie i 32A,
- przy 3F i 16A jest mniejsze prawdopodobieństwo że wywalę bezpieczniki, gdyż w tym domu jest pompa ciepła o mocy 11kW (choć w połowie kwietnia może jużnie trzeba będzie grzać).
 

Cav

Pionier e-mobilności
- przy 3F i 16A jest mniejsze prawdopodobieństwo że wywalę bezpieczniki, gdyż w tym domu jest pompa ciepła o mocy 11kW (choć w połowie kwietnia może jużnie trzeba będzie grzać).
Będzie, wodę.
Choć niekoniecznie na pełnej mocy - te 11 kW to pewnie z grzałką liczone?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
11kW to moc cieplna pompy, a elektryczna to jest ok 3kW (pompa ciepła jest zasilana trójfazowo). Woda jest grzana bardzo szybko (to mój dom w PL więc wiem co i jak ;)) i nie w trybie prawie ciągłym jak CO w zimie.
Poza tym potencjalne ładowanie EV będzie w nocy, aby wykorzystać taryfę G12 (czyli raczej od 22 do 6) wiec małe prawdopodobieństwo, że będziemy się wtedy kąpać :)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
11kW to moc cieplna pompy, a elektryczna to jest ok 3kW (pompa ciepła jest zasilana trójfazowo). Woda jest grzana bardzo szybko (to mój dom w PL więc wiem co i jak ;)) i nie w trybie prawie ciągłym jak CO w zimie.
Poza tym potencjalne ładowanie EV będzie w nocy, aby wykorzystać taryfę G12 (czyli raczej od 22 do 6) wiec małe prawdopodobieństwo, że będziemy się wtedy kąpać :)
Pytanie jakie masz zabezpieczenie licznikowe, pewnie z 25A wiec masz po 10A na fazie zapasu, pompa bierze 5-6A na fazę wiec masz pełen spokoj.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Poza tym nie trzeba ładować się z pełną mocą (=11kW) - ja zanim zwiększyłem u siebie moc przyłącza z 12,5kW na 20kW, ładowałem się na 8-10A i wystarczało.

Pozdrawiam
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Pytanie jakie masz zabezpieczenie licznikowe, pewnie z 25A wiec masz po 10A na fazie zapasu, pompa bierze 5-6A na fazę wiec masz pełen spokoj.
Jest 25A, tak przynajmniej twierdzi faktura PGE...
Ładowanie 11kW ma tą zaletę, że od 20% do 80% trwa ciutkę ponad 3h. Jak będzie wywalać 'korki" czy cuś to zawsze mogę zmniejszyć prąd ładowania, a i tak się zmieszczę w taniej taryfie w nocy.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jest 25A, tak przynajmniej twierdzi faktura PGE...
Ładowanie 11kW ma tą zaletę, że od 20% do 80% trwa ciutkę ponad 3h. Jak będzie wywalać 'korki" czy cuś to zawsze mogę zmniejszyć prąd ładowania, a i tak się zmieszczę w taniej taryfie w nocy.
Ja mam 25A i ładuje 11kW + pompa ciepła 1f która bierze 3kW i nie wywala korków, więc bym się nie martwił :)
 

consigliero

Posiadacz elektryka
W domu na wsi zawsze ładuje z mniejszym prądem ustawionym w aucie. Daje to 6kW i od 22 do 6 mógłyś zapełnić ponad 80 % baterii. Pełną moc tylko jak się człowiek spieszy.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
W domu na wsi zawsze ładuje z mniejszym prądem ustawionym w aucie. Daje to 6kW i od 22 do 6 mógłyś zapełnić ponad 80 % baterii. Pełną moc tylko jak się człowiek spieszy.
Nie wiem jak w ID.3 ale w ZOE im niższy prąd tym większe straty
 
Top