Usterka - Układ klimatyzacji wymaga serwisu VCFRONT_a447

MiKo

Posiadacz elektryka
No więc ogrzewanie się w tesli skończyło i przestało być miło a zaczęło być dość niebezpiecznie.. Główny problem to nawet nie zimno (ogrzewanie kierownicy i siedzeń działa normalnie) a parujące szyby. Przy tej usterce "ogrzewanie" (czyli jak rozumiem nawiew powietrzem) przedniej szyby zupełnie nie działa, co powoduje, ze szybka paruje, szczególnie na postoju.

Auto: Tesla Model 3 LR Q4 2021, wersja 2022.4.5, przebieg 6kkm

Krótki przebieg zdarzeń
  • trasa Gdańsk - Warszawa
  • zajechałem doładować się na Kowale Orlen
  • sesja ładowania wystartowała bez problemu
  • ładowarka pokazywała dostarczanie 9kw
  • samochód pokazywał 0kw i szacował czas na 3 godziny
  • (układ klimatyzacji pracował tak jak zwykle pracuje przy ładowaniu DC)
  • po około 5min samochód nadal pokazywał 0, więc postanowiłem ruszyć dalej na Olsze z nadzieją na GW albo Ionity
  • chwilę przed zakończeniem ładowania samochód pokazał komunikat Układ klimatyzacji wymaga serwisu VCFRONT_a447
  • zakończyłem sesję ładowania
  • na tranie do MOP Olsze stwierdziłem, że ogrzewanie zupełnie nie działa - tak pozostał do końca trasy do Warszawy

Niefajnie zrobiło się w Ciechocinku na SC - ładowanie ruszyło bez problemu z prawidłową mocą, jednak brak ogrzewania i nawiewów spowodował parowanie przedniej szyby.. Całe szczęści po ruszeniu w trasę powoli "odpuściło". Przypuszczam, że w deszczu byłoby nieco mniej przyjemnie.

Dodatkowe uwagi
  • Wyłączenie zasilania nie zmieniło sytuacji
  • Restart komputera nie zmienił sytuacji
  • Komunikat znika po wyłączeniu Układ klimatyzacji i powraca po około 2 minutach po włączeniu.
  • Temperatura na zewnątrz pomiędzy -1 a 5
  • Mam umówioną wizytę w serwisie, zaktualizuje posta jak coś się zmieni
  • Podgrzewanie baterii i ładowanie zdaje się działać normalnie - na SC Ciechocinek miałem takie same moce ładowania jak wcześniej (od 140 do 80 w zależności od SoC)
  • Na teslamotorsclub jest kilka wątków poświęconych podobnemu/temu problemowi
  • Nie twierdzę, że dziwne zachowanie ładowarki ma jakikolwiek wpływ na usterki
  • ciekawostka - przy jednym pasażerze i włączonym ogrzewaniu wszystkich siedzeń i kierownicy, temperatura w środku utrzymywała się na poziomie 9 stopni.
Update 24.02
W serwisie dostałem informację, że podobno trochę po moim zgłoszeniu technik zdalnie zdiagnozował problem i zamówił część. Transport potrwa kilka dni, wtedy się ze mną skontaktują na wymianę.
Update 1.03
Wczoraj dostałem mejlowe potwierdzenie (w odpowiedzi na moje zapytanie), że część jest na miejscu. Dziś po konsultacji telefonicznej z serwisem oddałem auto na Radzymińska.
Update 1.03
Auto odebrane po około 6 godzinach. Część "ASY. LEFT CONTROLLER GEN 3, MODEL3 (1567455-02-D)".
 
Last edited:

Michal

Moderator
Moja żona miała podobny problem latem i nie działała jej klima przy 30C wracając z Gdańska :/
Serwis kazał jej zrobić twardy reset i pomogło - może u Ciebie też zadziała?
Mówili chyba wtedy, że zawiesił się jakiś czujnik.
Sprawdź też na stronie Tesli, czy nie masz akcji przywoławczej zaplanowanej na swoim VIN-ie, bo coś mi się kojarzy jakaś związana właśnie z zawieszającym i się czujnikami temperatury. Ja chyba taka mam, tylko nie mogę się zmienia do umówienia serwisu.

[Edit] sprawdziłem wlasnie i nie mam żadnego recalla ale serwis mówił mi ostatnio, że muszą mi coś wymienić w aucie, a mamy ten sam okres produkcji, więc pewnie dotyczy to również Twojego auta. Chociaż jak się teraz zastanawiam, to nie wiem czy to nie miało dotyczyć tej wiąski przewodów w bagażniku... Nie pamiętam...
Ps. Mam przebieg 34kkm i tylko jedno takie zdarzenie latem.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Trzymasz wciśnięte te dwa scrolle na kierownicy i pedał hamulca aż zobaczysz na ekranie logo Tesli (najpierw gaśnie) - trwa to około 30-60 sekund.
 

Michal

Moderator
Jesteś pewny, że robiłeś ten dłuższy z trzymaniem hamulca? Tutaj instrukcja:
 

Giaur77

Fachowiec
A propos hard resetu jest też opcja wymagająca nieco więcej odwagi... Odłączenie aku 12v a następnie pod tylną kanapą złączki do baterii wysokiego napięcia. To daje całkowity restart systemu. Jeżeli usterka to wina software to powinno to pomoc.
Problemu z hardware nie rozwiąże.
 

Giaur77

Fachowiec
No można jeszcze zmienić koła np na 19 na ekranie
albo wyłączyć zasilanie.
To chyba są jeszcze „twardsze” resety
Racja. U mnie to nie działało - zasilanie znikało tylko na ułamek sekundy i system się nie wyłączał. Zostaje wówczas fizyczne odpięcie kompa od zasilania
 
Top