No więc ogrzewanie się w tesli skończyło i przestało być miło a zaczęło być dość niebezpiecznie.. Główny problem to nawet nie zimno (ogrzewanie kierownicy i siedzeń działa normalnie) a parujące szyby. Przy tej usterce "ogrzewanie" (czyli jak rozumiem nawiew powietrzem) przedniej szyby zupełnie nie działa, co powoduje, ze szybka paruje, szczególnie na postoju.
Auto: Tesla Model 3 LR Q4 2021, wersja 2022.4.5, przebieg 6kkm
Krótki przebieg zdarzeń
Niefajnie zrobiło się w Ciechocinku na SC - ładowanie ruszyło bez problemu z prawidłową mocą, jednak brak ogrzewania i nawiewów spowodował parowanie przedniej szyby.. Całe szczęści po ruszeniu w trasę powoli "odpuściło". Przypuszczam, że w deszczu byłoby nieco mniej przyjemnie.
Dodatkowe uwagi
W serwisie dostałem informację, że podobno trochę po moim zgłoszeniu technik zdalnie zdiagnozował problem i zamówił część. Transport potrwa kilka dni, wtedy się ze mną skontaktują na wymianę.
Update 1.03
Wczoraj dostałem mejlowe potwierdzenie (w odpowiedzi na moje zapytanie), że część jest na miejscu. Dziś po konsultacji telefonicznej z serwisem oddałem auto na Radzymińska.
Update 1.03
Auto odebrane po około 6 godzinach. Część "ASY. LEFT CONTROLLER GEN 3, MODEL3 (1567455-02-D)".
Auto: Tesla Model 3 LR Q4 2021, wersja 2022.4.5, przebieg 6kkm
Krótki przebieg zdarzeń
- trasa Gdańsk - Warszawa
- zajechałem doładować się na Kowale Orlen
- sesja ładowania wystartowała bez problemu
- ładowarka pokazywała dostarczanie 9kw
- samochód pokazywał 0kw i szacował czas na 3 godziny
- (układ klimatyzacji pracował tak jak zwykle pracuje przy ładowaniu DC)
- po około 5min samochód nadal pokazywał 0, więc postanowiłem ruszyć dalej na Olsze z nadzieją na GW albo Ionity
- chwilę przed zakończeniem ładowania samochód pokazał komunikat Układ klimatyzacji wymaga serwisu VCFRONT_a447
- zakończyłem sesję ładowania
- na tranie do MOP Olsze stwierdziłem, że ogrzewanie zupełnie nie działa - tak pozostał do końca trasy do Warszawy
Niefajnie zrobiło się w Ciechocinku na SC - ładowanie ruszyło bez problemu z prawidłową mocą, jednak brak ogrzewania i nawiewów spowodował parowanie przedniej szyby.. Całe szczęści po ruszeniu w trasę powoli "odpuściło". Przypuszczam, że w deszczu byłoby nieco mniej przyjemnie.
Dodatkowe uwagi
- Wyłączenie zasilania nie zmieniło sytuacji
- Restart komputera nie zmienił sytuacji
- Komunikat znika po wyłączeniu Układ klimatyzacji i powraca po około 2 minutach po włączeniu.
- Temperatura na zewnątrz pomiędzy -1 a 5
- Mam umówioną wizytę w serwisie, zaktualizuje posta jak coś się zmieni
- Podgrzewanie baterii i ładowanie zdaje się działać normalnie - na SC Ciechocinek miałem takie same moce ładowania jak wcześniej (od 140 do 80 w zależności od SoC)
- Na teslamotorsclub jest kilka wątków poświęconych podobnemu/temu problemowi
- Nie twierdzę, że dziwne zachowanie ładowarki ma jakikolwiek wpływ na usterki
- ciekawostka - przy jednym pasażerze i włączonym ogrzewaniu wszystkich siedzeń i kierownicy, temperatura w środku utrzymywała się na poziomie 9 stopni.
W serwisie dostałem informację, że podobno trochę po moim zgłoszeniu technik zdalnie zdiagnozował problem i zamówił część. Transport potrwa kilka dni, wtedy się ze mną skontaktują na wymianę.
Update 1.03
Wczoraj dostałem mejlowe potwierdzenie (w odpowiedzi na moje zapytanie), że część jest na miejscu. Dziś po konsultacji telefonicznej z serwisem oddałem auto na Radzymińska.
Update 1.03
Auto odebrane po około 6 godzinach. Część "ASY. LEFT CONTROLLER GEN 3, MODEL3 (1567455-02-D)".
Last edited: