Dzień dobry,
Założyłem specjalnie konto aby podzielić się z Państwem dziwnym doświadczeniem związanym z użytkowaniem Autopilota w TM3 LR.
Jechałem prawym pasem w niedzielne przedpołudniem na niemal pustej autostradzie A1 z włączonym Autopilotem (wszystkie systemy bezpieczeństwa = ON), dłonie trzymają kierownicę.
Przede mną jakieś 50-100 metrów jadący nieco wolniej inny samochód. Idealna widoczność, słonecznie, +1 stopień. I nagle auto zaczyna gwałtownie hamować i jednocześnie wykonuje dwa krótkie skręty (w lewo i w prawo). Ekran na czerwono i silny sygnał dźwiękowy.
Byłem kompletnie osłupiały tą sytuacją, bo nie było najmniejszego powodu do takiej reakcji auta. Hamowanie było silne i te dziwne skręty (tak jakby omijanie przeszkody). Gdyby to był klasyczny „Phantom Braking”, to bym nie pisał tego post’a (tak na marginesie jest już formalnie dochodzenia NHTSA w sprawie ponad 350 przypadków tego typu https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2022/INOA-PE22002-4385.PDF). To co mnie zdumiało to ten ruch kierownicą, który przy gorszych warunkach na drodze mógłby niechybnie zakończyć się wypadkiem. W systemie został „warning”: APP_w073 – vehicle departing lane – a w rzeczywistości nie było przekroczenia pasa ruchu.
Po tym wydarzeniu wyłączyłem Autopilota i nie sadzę, abym kiedykolwiek go ponownie używał (w tej wersji) w deszczu czy przy dużym natężeniu ruchu. Chciałbym zrozumieć co się stało. Będę też próbował poinformować o tym wydarzeniu inżynierów z Tesli zajmujących się Autopilotem.
Szerokiej drogi i rozważnego użytkowania systemów autonomicznych,
Jerzy
P.S. Dla pełnej klarowności nie mam Enhanced Autopilot i FSD. O kamerze przypomniałem sobie dopiero podczas ładowania w Ciechocinku, niestety było już za późno i nie mam nagrania.
Założyłem specjalnie konto aby podzielić się z Państwem dziwnym doświadczeniem związanym z użytkowaniem Autopilota w TM3 LR.
Jechałem prawym pasem w niedzielne przedpołudniem na niemal pustej autostradzie A1 z włączonym Autopilotem (wszystkie systemy bezpieczeństwa = ON), dłonie trzymają kierownicę.
Przede mną jakieś 50-100 metrów jadący nieco wolniej inny samochód. Idealna widoczność, słonecznie, +1 stopień. I nagle auto zaczyna gwałtownie hamować i jednocześnie wykonuje dwa krótkie skręty (w lewo i w prawo). Ekran na czerwono i silny sygnał dźwiękowy.
Byłem kompletnie osłupiały tą sytuacją, bo nie było najmniejszego powodu do takiej reakcji auta. Hamowanie było silne i te dziwne skręty (tak jakby omijanie przeszkody). Gdyby to był klasyczny „Phantom Braking”, to bym nie pisał tego post’a (tak na marginesie jest już formalnie dochodzenia NHTSA w sprawie ponad 350 przypadków tego typu https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2022/INOA-PE22002-4385.PDF). To co mnie zdumiało to ten ruch kierownicą, który przy gorszych warunkach na drodze mógłby niechybnie zakończyć się wypadkiem. W systemie został „warning”: APP_w073 – vehicle departing lane – a w rzeczywistości nie było przekroczenia pasa ruchu.
Po tym wydarzeniu wyłączyłem Autopilota i nie sadzę, abym kiedykolwiek go ponownie używał (w tej wersji) w deszczu czy przy dużym natężeniu ruchu. Chciałbym zrozumieć co się stało. Będę też próbował poinformować o tym wydarzeniu inżynierów z Tesli zajmujących się Autopilotem.
Szerokiej drogi i rozważnego użytkowania systemów autonomicznych,
Jerzy
P.S. Dla pełnej klarowności nie mam Enhanced Autopilot i FSD. O kamerze przypomniałem sobie dopiero podczas ładowania w Ciechocinku, niestety było już za późno i nie mam nagrania.