OSTROŻNIE z Autopilotem

Jerzy AS

Nowy na Forum
Cały czas się nad tym zastanawiam i Jedyne co przychodzi mi do głowy:
Skoro jechałeś wczoraj przed 12 na trasie Gdańsk - Łódź, to pewnie bezpośrednio pod słońce.
Nowe Tesle nie mają radaru, więc całość sterowania odbywa się za pomocą kamer ale nawet przy oślepieniu powinien być błąd oślepienia, a nie takie machanie kierownicą... Kiedy odbierałeś auto? Może dlatego Daniel, bronek, ani ja tego nie doświadczyliśmy... Choć Oni już powinni mieć wersję FSD nie używającą radaru, tak jak Ty.

Czy możliwe, że na drodze był jakiś zwierzak? Patrzyłeś przed siebie i sprawdziłeś co się działo w lusterkach, czy byłeś rozproszony?

Błąd: APP_w073 mógł wynikać z:
  • samego manewru - skoro szarpnęło kierownicą, to możliwe, że przejechało pas
  • może na drodze były jakieś stare pasy, zamalowane smołą, jak to zwykli robić u nas drogowcy, które dla mnie w deszczu i pod światło są nie do odróżnienia od prawdziwych pasów.

Straszna szkoda, że nie masz nagrania :( chętnie bym obejrzał co tam się działo na kamerach w tym czasie.
Bardzo dziękuje za Twoje spostrzeżenia.
Według mojej wiedzy radar nie jest montowany w TM3 i TMY od maja 2021 w autach na rynek amerykański (https://www.tesla.com/support/transitioning-tesla-vision). Mój TM3 jest wyprodukowanych w Chinach w tym roku i faktycznie nie wiem czy ma radar.

Na tym odcinku autostrady nie zauważyłem jakiś śladów po starych pasach. Natomiast faktycznie być może takie zachowanie auta jest efektem reakcji Autopilota na przebiegające zwierzę, np. zająca, którego nie spostrzegłem. W momencie zdarzenia nie patrzyłem w lusterka, byłem zszokowany tym ruchem kierownicy i katem oka widziałem ten czerwony migający ekran.
 

Michal

Moderator
W normalnych warunkach auto nie zareagowałoby na zająca - są testy carwow na youtube pokazujące, że rozjeżdża np. kota (oczywiście nie żywego). Musiało to by być większe zwierzę - wielkości człowieka.

Możesz napisać bardziej dokładnie gdzie to się stało? Najlepiej podeślij link do lokalizacji na mapie.
 

ciastek

Pionier e-mobilności

Jerzy AS

Nowy na Forum
W normalnych warunkach auto nie zareagowałoby na zająca - są testy carwow na youtube pokazujące, że rozjeżdża np. kota (oczywiście nie żywego). Musiało to by być większe zwierzę - wielkości człowieka.

Możesz napisać bardziej dokładnie gdzie to się stało? Najlepiej podeślij link do lokalizacji na mapie.
Nic większego jak zająć raczej nie wchodziła rachubę, tylko jakies małe zwierzę wbiegające z boku mógłbym nie zauważyć.

To się wydarzylo ok. 15-30 minut pominięciu płatnej bramki w A1 PPO Rusocin:
https://mapa.targeo.pl/a1-ppo-rusoc...usocin~4520560/pobor-oplaty-za-przejazd/adres
 

Michal

Moderator
No to nie wiem - nie widać tam nic ciekawego... Jest kilka wiaduktów w okolicach SPO Pelpin i może to któryś z wiaduktów.
Brzmi naprawdę słabo, ale serio jeszcze nie widziałem takiego przypadku fantomowego hamowania, gdzie w grę wchodziło omijanie.

Dla pocieszenia:
  • Gdyby w pobliżu jechało inne auto, to Tesla i tak pewnie by go nie walnęła, bo system jest zrobiony tak, żeby unikać zderzeń.
  • Do tego Tesla miała się trochę zająć ulepszaniem tych systemów w EU właśnie teraz jakoś. Elon pisał kiedyś o marcu, ale znając jego, to pewnie będzie bardziej kwiecień/maj.
 

Jerzy AS

Nowy na Forum
No to nie wiem - nie widać tam nic ciekawego... Jest kilka wiaduktów w okolicach SPO Pelpin i może to któryś z wiaduktów.
Brzmi naprawdę słabo, ale serio jeszcze nie widziałem takiego przypadku fantomowego hamowania, gdzie w grę wchodziło omijanie.

Dla pocieszenia:
  • Gdyby w pobliżu jechało inne auto, to Tesla i tak pewnie by go nie walnęła, bo system jest zrobiony tak, żeby unikać zderzeń.
  • Do tego Tesla miała się trochę zająć ulepszaniem tych systemów w EU właśnie teraz jakoś. Elon pisał kiedyś o marcu, ale znając jego, to pewnie będzie bardziej kwiecień/maj.
Dziekuję za pocieszenie i na razie cieszę moją Teslą w konfiguracji Autosteer (Beta) = OFF 🙂
 

Jerzy AS

Nowy na Forum
Zgłoś w aplikacji (serwis), prawdopodobnie będziesz miał na górze w "Ostatnie alerty".
Może Tesla ma jeszcze zapisy co tam się działo.
Dzięki ! Właśnie przejrzałem ta liste alertow i niestety ten APP_w073 już nie jest widoczny. Będę próbował zgłosić ten incydent poprzez moje konto. Teraz tez się dowiedziałem, ze można tuż po zdarzeniu użyć komendy głosowej: Say "Report", "Feedback", or "Bug report" followed by brief comments. Model 3 takes a snapshot of its systems, including your current location, vehicle diagnostic data, and screen captures of the touchscreen.
 

tenOr

Posiadacz elektryka
Jadąc A1 na bieda-podstawowym autopilocie ze 3 tyg temu, zauważyłem phantomy w 3-4 miejscach. Głównie tam gdzie na mapie były jeszcze stare skrzyżowania, zjazdy czy ronda, a tymczasem oddali trasę do użytku. Czyli mam wrażenie, że górę nad rzeczywistością i odczytami z radaru / kamery bierze mapa (żeby było bezpieczniej?).
Reasumując po tych 3-4 razach wyłączyłem AP, bo nie chciałem ryzykować wjechania w d... przez kogoś za mną.

Edit: trasa Śląsk-Wwa.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jadąc A1 na bieda-podstawowym autopilocie ze 3 tyg temu, zauważyłem phantomy w 3-4 miejscach. Głównie tam gdzie na mapie były jeszcze stare skrzyżowania, zjazdy czy ronda, a tymczasem oddali trasę do użytku. Czyli mam wrażenie, że górę nad rzeczywistością i odczytami z radaru / kamery bierze mapa (żeby było bezpieczniej?).
Reasumując po tych 3-4 razach wyłączyłem AP, bo nie chciałem ryzykować wjechania w d... przez kogoś za mną.

Edit: trasa Śląsk-Wwa.
Mi się wydaje ze Tesla nie lubi pachołków, a ten odcinek o którym mówisz to właśnie prawy pas wydzielony pachołkami. Mi tez tam stawała dęba, nagle z 80-90 próbowała zejść do 50-60 nie wiadomo po co.
 
Top