FSD - doświadczenia i informacje

Bronek

Pionier e-mobilności
Panowie!!! O ile pierwsi mogli się dać wpuścić w maliny. następni już mniej ale było średnio drogo, to " nadzieja umiera ostatnia" - kupili ( ja) .
To teraz, po latach, po tylu filmach, komentarzach i opisach.... ..... WIEdziały i widziały gały co brały ;-)
I chyba "se kupie" ponownie, bom "gupek", tylko nie wiem jeszcze z czym???? ;-)
 

newbe

Posiadacz elektryka
No i po miesiącach cudów jak jazda bez trzymanki i wyprzedzanie, dzisiaj po aktualizacji 2021.4.12 mam jak "prawdziwy Europejczyk", czyli wołała co 15 sek. Tylko, że u mnie inaczej niż w Nissanie, bo wystarczy muśnięcie kierownicy lub oparcie jednego palca, delikatne dotknięcie kolanem
Kierownica tak szeroko regulowana, że ustawiłem tak żeby mi obie ręki komfortowo leżały na kierownicy a łokcie na podłokietnikach. W 90% wypadków to wystarcza żeby czuła że ma lekki opór i to jedzie...
 

newbe

Posiadacz elektryka
Zeby jeszcze nie hamowala bez sensu... dzis znow dwa hamowania bez przyczyny :(
Obserwowałem następne przyczyny 'phantom braking':
- cień na pasie od mostów czy barierek
- ciężarówka jedzie prawie lub po pasie
- ciężarówka/bus wsteczny na zwykłej drodze
- przystanek autobusowy nie odzielony pasami
- śnieg nagle zajmujący dobry kawał pasa (próbuje ominąć i mamy wsteczny ruch)
- kumulacja kratek / dziur co traktowane jak możliwa przeszkodą
- stare ograniczenia prędkości na starych mapach
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Obserwowałem następne przyczyny 'phantom braking':
- cień na pasie od mostów czy barierek
- ciężarówka jedzie prawie lub po pasie
- ciężarówka/bus wsteczny na zwykłej drodze
- przystanek autobusowy nie odzielony pasami
- śnieg nagle zajmujący dobry kawał pasa (próbuje ominąć i mamy wsteczny ruch)
- kumulacja kratek / dziur co traktowane jak możliwa przeszkodą
- stare ograniczenia prędkości na starych mapach
-most /wiadukt / baner- jak pisalem kiedyś robiła mocno, a po "latach delikatnie" jakby się zastanawiała. O wiele mniej razy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A więc, cos drgnęło w mapach, bo "moja" S6 Kołobrzeg - Koszalin, choć jeszcze na mapach satelitarnych jest w budowie, otrzymała wyswietlane ograniczenie predkośći do 120 km/g na prawie 3/4 trasy ( ok 40km)
I tak podniesienie procentowe w ustawieniach daje 150 km/h.
Niestety mam już jak wszyscy 15 sek przerwy przed marudzeniem o " zły dotyk".
Dzisiaj wyprzedzanie dużego TIRA lawety z domkiem holenderskim skutkowało hamowaniem i mało co jadący za mną pojazd nie wjechał mi w d....
W połowie manewru będąc na lewym pasie nagle się rozmsyliła , traktując ten domek jak zajechanie mi drogi. Dodanie gazu sprawe załatwiło.

Zjazd na FSD z drogi ostatnio jej nie wychodził 100/100, jak wiadomo robi to rajdowo i przy np 125km/h można się spocić. Kto próbował ten wie. Po aktualizacji dzisiaj bylo OK ale głupio to wyglada bo jedzie ostro i nagle kierunkowskaz i wio w bok na barierę. Wyrobila, ale kilka dni temu "czerwona kierownica" i alarm.
 

Giacomo

Fachowiec
A więc, cos drgnęło w mapach, bo "moja" S6 Kołobrzeg - Koszalin, choć jeszcze na mapach satelitarnych jest w budowie, otrzymała wyswietlane ograniczenie predkośći do 120 km/g na prawie 3/4 trasy ( ok 40km)
I tak podniesienie procentowe w ustawieniach daje 150 km/h.
Niestety mam już jak wszyscy 15 sek przerwy przed marudzeniem o " zły dotyk".
Dzisiaj wyprzedzanie dużego TIRA lawety z domkiem holenderskim skutkowało hamowaniem i mało co jadący za mną pojazd nie wjechał mi w d....
W połowie manewru będąc na lewym pasie nagle się rozmsyliła , traktując ten domek jak zajechanie mi drogi. Dodanie gazu sprawe załatwiło.

Zjazd na FSD z drogi ostatnio jej nie wychodził 100/100, jak wiadomo robi to rajdowo i przy np 125km/h można się spocić. Kto próbował ten wie. Po aktualizacji dzisiaj bylo OK ale głupio to wyglada bo jedzie ostro i nagle kierunkowskaz i wio w bok na barierę. Wyrobila, ale kilka dni temu "czerwona kierownica" i alarm.
Ja , jak jade sam , to sie jeszcze czasami bawie . Teraz mialem tez phantoma - gosc wlaczal sie do ruchu na autostradzie , zjechalem na lewy pas , on zrownal sie ze mna i bam - hamowanie na maxa - wtf ? Musk powinien placic za utrate zdrowia- mowie powaznie , tak naiwnych krolikow doswiadczalnych to ze swieca szukac . ale umowy malym druczkiem nie przeczytalem ....
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja , jak jade sam , to sie jeszcze czasami bawie . Teraz mialem tez phantoma - gosc wlaczal sie do ruchu na autostradzie , zjechalem na lewy pas , on zrownal sie ze mna i bam - hamowanie na maxa - wtf ? Musk powinien placic za utrate zdrowia- mowie powaznie , tak naiwnych krolikow doswiadczalnych to ze swieca szukac . ale umowy malym druczkiem nie przeczytalem ....
Ja coraz mniej to uruchamiam, jesli system nie jest w stanie plynnie jechac w korku przy 10-20km/h to znaczy ze jest do kitu.
Na autostradzie, przy 100% widocznosci jest w miare, mozna zerknac na telefon... ale nic wiecej.

w robotaxi moga wierzyc tylko naiwniaki..
 

Giacomo

Fachowiec
Ja coraz mniej to uruchamiam, jesli system nie jest w stanie plynnie jechac w korku przy 10-20km/h to znaczy ze jest do kitu.
Na autostradzie, przy 100% widocznosci jest w miare, mozna zerknac na telefon... ale nic wiecej.

w robotaxi moga wierzyc tylko naiwniaki..
Witaj w klubie 🥃
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ja , jak jade sam , to sie jeszcze czasami bawie . Teraz mialem tez phantoma - gosc wlaczal sie do ruchu na autostradzie , zjechalem na lewy pas , on zrownal sie ze mna i bam - hamowanie na maxa - wtf ? Musk powinien placic za utrate zdrowia- mowie powaznie , tak naiwnych krolikow doswiadczalnych to ze swieca szukac . ale umowy malym druczkiem nie przeczytalem ....
miałem dzisiaj dokładnie tę samą sytuację, zjechałem na lewy żeby ustąpić miejsca wjeżdzającemu a medna zaczęła hamować. ja rozumiem że się boi że koleś wjedzie mi w prawy bok ale hamowanie zwiększa na to szanse :)
 
Top