Kona Electric w praktyce

vwir

Pionier e-mobilności
Weź posłuchaj jeszcze raz tego co sam wysłałeś. Nigdzie nie powiedział, że to jest w kontekście Mach-E RWD. Powiedział "RWD różnych mocnych aut". Co jest sporą bzdurą, bo każde auto ma inaczej. Co więcej - właśnie elektryki mają dużo lepiej wyważone nadwozie (z powodu umiejscowienia baterii) i mają dużo większe dociążenie tylnej osi niż spaliniaki. Jedynymi autami, którymi jeździłem i są zmulone w wersji RWD są auta na MEB. Cała reszta (od tesli poprzez koreańczyki aż po forda) są jak najbardziej ok w wersji RWD. Duuużo bardziej ok niż jakiekolwiek FWD. Z ciekawostek - nawet zmulone ID.3 o którym wspominasz ma lepsze przyspieszenie do setki niż FWD eSoul.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Weź posłuchaj jeszcze raz tego co sam wysłałeś. Nigdzie nie powiedział, że to jest w kontekście Mach-E RWD.
Oczywiście że powiedział.
Że wcześniej jeździł wersją RWD i ocenił ją bardzo kiepsko.
Właśnie z tego powodu.
I że wersja AWD bije ją na głowę i spowodowała iż zmienił zdanie o tym samochodzie, mocno na plus oczywiście.

I nie mówimy o przyspieszeniu do setki - parametrze dla katalogowych wariorów....
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
To nie Ty zmuszałeś mnie kiedyś do oglądania filmu Bojerna (którego z kolei ja nie trawię), żeby mieć prawo wypowiedzieć o wynikach jego testu?
Na jakiej więc podstawie oczekujesz, że będę oglądał przez godzinę jeszcze raz jakiś film, bo Tobie się nie chce? ;-)
 

vwir

Pionier e-mobilności
A dobra, znalazłem. Dało się bez oglądania całego filmu :p
Tak czy inaczej uważam, że nijak się to ma do tego co napisałeś. Tak - AWD lepsze niż RWD, ale RWD nie lepsze od FWD. Nigdzie z tego filmu nie wynika że FWD jest lepsze niż RWD i z moich testów też to nie wynika. Warto pamiętać, że niemalże wszystkie elektryki AWD (z wyjątkiem właśnie Mach-E) są tak naprawdę RWD, z dołączanym przodem.
No i chciałbym zobaczyć, jak on testował tego RWD. Bo już niejednokrotnie to napisałem przy Mach-E i powtórzę - to jest jednak mustang i starali się to zachować w tym aucie. Nawet wersją AWD spokojnie da się zamiatać tyłem i to bez wyłączenia kontroli trakcji. Wszystko zależy od wybranego trybu jazdy. Jeśli wybierzesz mustangowy odpowiednik trybu sport to nie dziw się, że auto jest nadsterowne i kontrola trakcji jest dosyć luźno zestrojona. Sam tego chciałeś. W trybach Active/Whisper już jest spokojniej i za wiele się nie pobawimy. Kontrola trakcji na zakrętach wkracza znacznie szybciej.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A dobra, znalazłem. Dało się bez oglądania całego filmu :p
Tak czy inaczej uważam, że nijak się to ma do tego co napisałeś. Tak - AWD lepsze niż RWD, ale RWD nie lepsze od FWD. Nigdzie z tego filmu nie wynika że FWD jest lepsze niż RWD
Michał powtarza to w co drugim filmie, mówisz że tym razem powiedział to za słabo? ;-)
I ja się z nim zgadzam.
Oczywiście da się zrobić porządne, niemulące RWD, ale widać jest jakiś powód, że w bev jednak zazwyczaj jest inaczej.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Michał powtarza to w co drugim filmie, mówisz że tym razem powiedział to za słabo? ;-)
I ja się z nim zgadzam.
Oczywiście da się zrobić porządne, niemulące RWD, ale widać jest jakiś powód, że w bev jednak zazwyczaj jest inaczej.
Zazwyczaj? W których? Z tych które znam to tylko te na platformie MEB. Które jeszcze?
 

solik

Pionier e-mobilności
Tesla to inna bajka, mówimy o samochodach realnie o połowę tańszych.
e gdzie, ID3 z 204KM nie jest o polowe tansze od TM3 SR+ :) a przynajmniej nie w starym cenniku

brakuje tego kopnięcia jak w FWD.

to kopniecie jest zludne, idealny przyklad to Mini spalinowe (Cooper S) i elektryczne (Mini SE) - moment stosunkowo nieduzy ale przyspieszenie jest linijne od samego dolu i widac to.. na predkosciomierzu. Kopniecie to miala moja Cupra 300 ale co z tego skoro efektywnosc mocnego przodu byla dyskusyjna..
 

Cav

Pionier e-mobilności
e gdzie, ID3 z 204KM nie jest o polowe tansze od TM3 SR+
Wątek jest o Konie nie o iD3.
Kia też może być (z rabatem), przy czym chodzi o rząd wielkości, a nie o dokładne procenty.
150 vs 250 tys to różnica zasadnicza.
 
Top