Zużycie energii w Mach-E

Piotr Leszek

Nowy na Forum
U mnie SR w mieście obecnie podaje 350-370km. Bez specjalnie emeryckiej jazdy ale bez żadnych szaleństw. Cały czas włączona jazda z jednym pedałem.
u mnie na większej baterii RWD podaje 450 , mam go od 3 dni i trochę zawiedzony jestem, gdzie obiecywane 610 ? W ogóle nówka u dealera na starcie pokazała 500. planowałem jeździć po Polsce na luzie, a tu widzę, że luz będzie dużo mniejszy niż myślałem. Jal wjadę na trasę to będzie nie 450 a 300. A to już tylko znośny zasięg
 

kdldz

Zadomawiam się
u mnie na większej baterii RWD podaje 450 , mam go od 3 dni i trochę zawiedzony jestem, gdzie obiecywane 610 ? W ogóle nówka u dealera na starcie pokazała 500. planowałem jeździć po Polsce na luzie, a tu widzę, że luz będzie dużo mniejszy niż myślałem. Jal wjadę na trasę to będzie nie 450 a 300. A to już tylko znośny zasięg
Generalnie GOM (Guess-O-Meter czyli zasięg który widać na ekranie) podaje wartość bazując na średnim zużyciu energii od ostatniego resetu komputera, a nie według obecnego zużycia w podróży. A wiec jesli pokazywał 500km tzn że nie był zresetowany i brał pod uwagę zużycie energii za te kilka(nascie) kilometrów które miał na liczniku.

Tak jak pisałem kilka postów wyżej, ta wartość 610km to warunki idealne, tak jak średnie spalanie według producenta w benzynie, raczej nierealne na co dzień.

Jeśli śledzisz elektrowoz to tam czesto stosuja przybliżony przelicznik z wartości podawanej przez producenta do wartości realnych przy spokojnej jeździe:

- 0,85 przy 90km/h
- 0,6 przy 120km/h
- ... lepiej nie pytaj o 140km/h i więcej :)

Wiec dla RWD LR bedziesz mial ~520km przy prędkości 90km/h oraz ~360km przy 120km/h. Wraz ze wzrostem prędkości ta wartość będzie drastycznie spadać.

W moim przypadku to się całkiem sprawdza - 540km zasięgu producenta przekłada się na ~330km realnie gdy jadę te 120-130km/h, plus/minus 10% w zależności od pogody.
 

narpaw

Nowy na Forum
Zrobiłem krótki test. Przejechałem ze stabilną prędkością przy temperaturze 15st dystans powodujący spadek naładowania o 10%. Przez cały dystans utrzymywałem zużycie energii na poziomie 15kW. Na koniec komputer pokazał mi przejechany dystans dokładnie 30km (ze średnim zużyciem 15kW/100km). Gdybym wziął pod uwagę błąd dziesiętnych procenta to 11% spadło po przejechaniu 34km.
Co oznacza że na 100% naładowanej baterii przy zużyciu 15kW/100km Mustang przejeżdża 300-350km. Co by wskazywało na pojemność baterii 45-52kWh netto a nie jak deklaruje producent 68kWh netto.

Coś jest nie tak.
 

PeBruY

Zadomawiam się
Zrobiłem krótki test. Przejechałem ze stabilną prędkością przy temperaturze 15st dystans powodujący spadek naładowania o 10%. Przez cały dystans utrzymywałem zużycie energii na poziomie 15kW. Na koniec komputer pokazał mi przejechany dystans dokładnie 30km (ze średnim zużyciem 15kW/100km). Gdybym wziął pod uwagę błąd dziesiętnych procenta to 11% spadło po przejechaniu 34km.
Co oznacza że na 100% naładowanej baterii przy zużyciu 15kW/100km Mustang przejeżdża 300-350km. Co by wskazywało na pojemność baterii 45-52kWh netto a nie jak deklaruje producent 68kWh netto.

Coś jest nie tak.
Naładuj do 100% i wtedy zrób taki test - podejrzewam, że wtedy osiągniesz diametralnie inny wynik, bo z tego co zauważyłem, poziom baterii nie spada liniowo. Szczególnie długo trzyma 100%. Dodatkowo jest też bufor przy 0%, też można trochę przejechać.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zrobiłem krótki test. Przejechałem ze stabilną prędkością przy temperaturze 15st dystans powodujący spadek naładowania o 10%. Przez cały dystans utrzymywałem zużycie energii na poziomie 15kW. Na koniec komputer pokazał mi przejechany dystans dokładnie 30km (ze średnim zużyciem 15kW/100km).

Coś jest nie tak.
Może te wskazanie na 15 kW?
 

MTM

Zadomawiam się
Moja pierwsza trasa. Śląsk Wrocław Śląsk. Bez ładowania 374km.
Mustang RWD/SR. U dealera wymieniłem opony na całoroczne crossclimaty

374km (2x181km+6km)
Z czego 300km autostrada, reszta gminne drogi 50/70/90
Do Wrocławia na A4 cały czas autopilot 120km. Cała trasa 187km zjadła 46% baterii, super.
Niestety z Wrocławia jest chyba pod górkę;)-pierwsze 60km też na 120 ale niepokojące prognozy wymusiły 110. Ostatnie 20km autostrady zrobiłem na 100km/h.
Z domu Mustang wyjechał naładowany "pod korek":D na 100%
Wróciłem na 2%
Warunki były prawie idealne - temp ponad 30stopni i bez wiatru.
Wynik lepszy niż mogłem się spodziewać. Jednak już bym tak nie jechał. Raczej max speed i krótkie ładowanie po drodze.

Autko świetne, Wygodne. W mojej opinii jakość wykończenia na b wysokim poziomie. Siedzę wysoko, chyba nawet wyżej niż w mojej X4
Dobrze widzi znaki: czyta co widzi i podpiera się danymi z navi. Duża mapa googlowska plus minaturka na przednim ekranie świetna sprawa.
Autopilot rewelacja. Żadnych fantomowych hamowań.
Indukcyjna ładowarka tel do poprawki.
Szkoda, że obecna cena zaporowa.
 

Attachments

  • Wrocek do.jpg
    Wrocek do.jpg
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 18
  • wrocek z.jpg
    wrocek z.jpg
    2,8 MB · Liczba wyświetleń: 19

Dawid1991

Zadomawiam się
Mogę tu zrobić mały update.
Mam wersję GT i teraz jak w nocy jest ok.-2 do -5 a w dzień ok 0 na 85 % zasięg to tylko około 250km. Co prawda robię małe odległości więc sporo zjada nagrzanie się środka.
Po drugie zawsze parę kilometrów doda mi się w podróży, czyli ta wartość wyżej to pesymistyczne założenie.
Aplikacji oraz temu co pokazuje komputer pokładowy wogóle nie ufam.
Przeliczając sobie ile % zostało dodane a ile KW to często wychodzi że bateria nie ma nawet 80kW a nie 91.
Ze zużyciem jest to samo.
Ok.27-28 kW/100km co i tak dawało by 320 km zasięgu a nie 270-280.
Muszę kiedyś naładować do 100% i poprostu jechać gdzieś sobie dalej aby realnie zobaczyć ile przejadę.
Trochę mało tego zasięgu. Ale mi to nie przeszkadza bo kręce się głównie w koło komina. I nie wiem czy mam rację ale wydaje mi się że mniej zjada prądu na Active a nie na whispper. A jak u was to wygląda?
Może ktoś już rozpracował tą aplikację czy pokazuję dobrze i co z tym komputerem pokładow tym?
 

kdldz

Zadomawiam się
Na miescie wychodzi mi okolo 24kWh, i podobne wyniki latem i zimą :) Ale to pewnie dlatego, ze 3/4 moich tras zaczynam wyjezdzajac z garazu

Na trasie zauwazylem, ze ma troche znaczenia czy jedziesz pod wiatr (np. Lodz -> Poznan) czy z wiatrem (Poznan -> Lodz). Ale najwiecej znaczenia ma na koniec dnia predkosc... Jak faktycznie jade 120km/h (przy czym 2/3 to autostrada, 1/3 krajówki i te ~90km/h) da rade zrobic 400km. Ale jak pozwole sobie na szybsza jazde - i to nawet nie tak ze "caly czas", ale np. jade jakis odcinek 150km/h zeby dojechac juz do stacji/ladowark jak najszybciej bo dziecko placze, no to wtedy zasieg spada do 300-330km :)

Nie zauwazylem roznicy miedzy whisper/active - moze to wynikac z faktu ze whisper uzywam zima a wtedy moze jade wolniej ale auto musi sie nagrzac, natomiast untamed zdecydowanie uzywa wiecej
 

vwir

Pionier e-mobilności
Po aktualizacji softu zauważyłem jedną rzecz - w whisper po wyłączeniu one pedal drive auto praktycznie nie hamuje po zdjęciu nogi z pedału gazu. Nie zachowuje się jak spaliniak z automatem (tak było przed aktualizacją) tylko jak manual, w którym wrzuciliśmy luz. Dziwne uczucie, ale zdecydowanie służy zwiększeniu zasięgu. Każdy manewr trzeba wtedy planować z wyprzedzeniem, ale zużycie prądu jest niskie.

U mnie średnie zużycie to coś ok. 20-22kWh/100km, ale ja mam wersję lżejszą, z mniejszą baterią.
 
Top