Audi Q4 e-tron / opinie

Michal

Moderator
miałem już sytuacje, gdzie CCS było zajęte, a chademo wolne
Niestety z tego co wiem w większości przypadków, nawet jeśli chademoo jest wolne, to nie zadziała gdy CCS jest używany. Moc na oba złącza zwykle dostarcza ten sam moduł. Tak działają wszystkie ładowarki z jakimi miałem kontakt.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z moich obserwacji wynika, że tak jak piszesz działają ładowarki 50kW. Natomiast urządzenia 100kW i więcej potrafią dzielić moc.

Akurat w moim przypadku na CCS wisiały sobie radośnie Springi z wypożyczalni (niech żyje Kraków...) które już dawno skończyły się ładować. A w takiej sytuacji chademo jak najbardziej działa, nawet na ładowarkach 50kW (sprawdzone na dwóch różnych ładowarkach greenway).
 

Michal

Moderator
Masz rację, takie problemy pamiętam na 50-kach i są ładowarki, które mają moduły po 25kW/50kW dołączane w razie potrzeby i one jak najbardziej powinny działać. Chyba dużo zależy od producenta ładowarki - czy przewidział dzielenie mocy, czy nie.
Rzeczywiście pamiętam filmik na YT o Fastned na ten temat i chyba Ekoenergetyka też miała coś podobnego. Chociaż wydaje mi się, że widziałem też taki problem z ładowarką Orlen 100 kW w okolicy Olsztyna więc nie wiem, czy wszystkie o wyższych mocach mają taką możliwość. Chociaż nie wiem, czy one nie były jeszcze wtedy przycięte do 70kW, i może to dlatego... Ehhh... bałagan straszny z tymi ładowarkami ;)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Akurat w moim przypadku na CCS wisiały sobie radośnie Springi z wypożyczalni (niech żyje Kraków...) które już dawno skończyły się ładować. A w takiej sytuacji chademo jak najbardziej działa, nawet na ładowarkach 50kW (sprawdzone na dwóch różnych ładowarkach greenway).
A nie jest tak, że gdy CCS naładuje auto, to można go odpiąć i wpiąć do swojego? Jak tak miałem na Litwie.. dwie 50kW w okolicy, na jednej wisiał Leaf, na drugiej Ioniq5 - ale od tego ostatniego bez żadnego problemu odpiąłem wtyczkę :)

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
A nie jest tak, że gdy CCS naładuje auto, to można go odpiąć i wpiąć do swojego? Jak tak miałem na Litwie.. dwie 50kW w okolicy, na jednej wisiał Leaf, na drugiej Ioniq5 - ale od tego ostatniego bez żadnego problemu odpiąłem wtyczkę :)

Pozdrawiam
Zależy od auta. Jeśli w aucie ustawisz żeby tak było, to wtedy możesz odpiąć. To auto zwalnia wtyczkę, a nie ładowarka. Leafy I miały nawet taki fizyczny przełącznik, który pozwalał na takie ustawienie:
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Zależy od auta. Jeśli w aucie ustawisz żeby tak było, to wtedy możesz odpiąć. To auto zwalnia wtyczkę, a nie ładowarka. Leafy I miały nawet taki fizyczny przełącznik, który pozwalał na takie ustawienie:
No to miałem farta z tym Ioniq'em bo już się zastanawiałem gdzie rozbić namiot :D

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z tego co rozmawiałem z naszym kochanym redachtorem gdy testował Ioniqa5 to tam to jest chyba mocno niedorobione. Gdy chciał potestować SC i darmowe ładowanie to jak najbardziej ładowanie ruszyło, tylko nie było jak go przerwać (brak przycisku awaryjnego na SC). Musiał się naładować do pełna i dopiero wtedy auto puściło wtyczkę.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Z tego co rozmawiałem z naszym kochanym redachtorem gdy testował Ioniqa5 to tam to jest chyba mocno niedorobione. Gdy chciał potestować SC i darmowe ładowanie to jak najbardziej ładowanie ruszyło, tylko nie było jak go przerwać (brak przycisku awaryjnego na SC). Musiał się naładować do pełna i dopiero wtedy auto puściło wtyczkę.
U mnie do tej pory zawsze (czyli chyba ze dwa razy w sumie) zadziałało zmniejszenie limitu ładowania z poziomu auta :) Może i w Ioniq5 to by zadziałało..?

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
Może i by zadziałało, ale nie zmienia to faktu, że moim skromnym zdaniem to jest niedorobione. W leafie mam normalny przycisk (jeden w kabinie, drugi na pilocie kluczyka) który naciskam i mogę wyciągać wtyczkę. W mustangu jest przycisk obok wtyczki CCS - gdy podchodzę z kluczykiem lub telefonem w kieszeni to przycisk staje się aktywny i mogę go nacisnąć, co kończy ładowanie i zwalnia wtyczkę. A jakieś czary ze zmianą poziomu naładowania to raczej obejście niż właściwe rozwiązanie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
No jest to słabe, w e-Soulu nawet jest przy wtyczce przycisk który wygląda, jakby mógł kończyć ładowanie - ale u mnie nie kończy, muszę odpalać aplikację i zdalnie kończyć (a to trwa, i czasami nie mogę się połaczyć z oczojebem i duda..) 🤬

Pozdrawiam
 
Top