Audi Q4 e-tron / opinie

viallos

Pionier e-mobilności
Mamy inne auto od zasiegow
Też mam podobne ale nigdy nie widziałem więcej niż 1100km ... natomiast oczekiwałbym od elektryka że z sensowną prędkością pojadę Warszawa Łódź i z powrotem ale wersja q4 35 tego nie gwarantuje. Poza tym żeby w środku było jako tako to trzeba ją skonfigurować w okolicach 260k. Uważam że zdecydowanie za drogi samochód do tego co oferuje. Natomiast ogólnie bardzo fajny. Jak by wersja 35 wyposażona sensownie kosztowała ok 200k to tak ... w obecnych cenach nie jest konkurencyjna. Też nie lubie korenczykow ... nie podchodzą mi. Zamiast Leafa sprawdź Citroën ec4 ... zrobił na mnie miłe wrażenie i sensownie wyceniony jak chcesz się kręcić po okolicy. Koledzy na forum również chwalą.
 

galux20

Zadomawiam się
Audi jako jedyne dało nam na weekend auto .
To nas przekonało.
Komfort w okolicach a6c8.
B.podobal się nam tylny napęd .
Zasięg wystarczający.
Czy te audi będzie miało przewagę z ładowaniem na trasie w stosunku do leafa?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Czy te audi będzie miało przewagę z ładowaniem na trasie w stosunku do leafa?
Ogromną... Leaf się nie nadaje na ładowanie w trasie. W moim poście masz pokazane z jaką szybkością się lądowało q4 na ionity. W 20 pare minut poleciał z około 10% na 80%. Spędziłem tam chyba 35minut bo dzieci mnie namówiły na burgera i okazało się że miałem 97%.

Problemem jest ilość takich stacji w Polsce ... a w zasadzie ich brak.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Gratuluję poczucia humoru ;) Serio kupisz auto bez systemu bezkluczykowego, z dość tandetną szmacianą tapicerką, bez podgrzewania foteli, bez podgrzewania kierownicy, bez android auto/carplay, bez czujników parkowania, bez tempomatu, etc? Nie mówię o aktywnym tempomacie. Zwykłego tempomatu nie ma w standardzie.
Te wszystkie rzeczy w audi to opcje. Gdy wyposażysz go w rzeczy które mustang bądź tesla mają w standardzie, to zatrzymasz się blisko 300tys.
Nawet nie. W styczniu mi wyszło więcej niż Y LR uwczesnie. A osiagi dalej beż szału.
 

galux20

Zadomawiam się
Brak systemu bezkluczykowego niektórzy traktują jako zaletę.
Tapicerka może i tandetna.
Przynajmniej niczego nie udaje.
Ja swoje auta zaprowadzam do łochocina pod Włocławkiem.
Zakładają tam Skórę.
Doliczyliśmy sportowe fotele.
Podgrzewanie foteli, kierownicy używamy max 5xw roku.
Androida nie potrzebujemy.
Czujniki i kamera doliczona.
Tempomat doliczony.
Aktywny w przypadku mojej żony bezsens.
Ja też mam mieszane uczucia
Mamy cenę na q4 199500 brutto .
Plus fajne finansowanie, które niweluje różnice w cenie względem C4,Eniro itp

Zgadzam się, że q4 35 nie ma wielu cech , które mają inne auta.
Tylko, że to działa też w drugą stronę.
Rozumiem, osiągi, funkcję.
Kwestia estetyki też jest ważna i indywidualna u kazdego

Sprawdziłem wyposażenie.
Doliczona jest ścięta kierownica z łopatkami.
Aktywny tempomat
Lepsze audio .
Jakiś system ladowania
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Wyposażyłem q4 35 żeby sensownie wyglądał oraz miał minimalne wyposażenie (kluczyk + klapa, tempomat zwykły (też nie lubię adaptacyjnego), smartfon interface, kamera z czujnikami, sportowe fotele w alcantarze żeby te strasznie twarde boczki drzwi też były miękkie), żebym faktycznie czuł się jak w Audi a nie jak we Fiacie i wyszło w okolicach 268k minus rabaty które mogę dostać zszedłem w okolice 248k tak aby załapać się na dopłaty. Dopiero wtedy jest to sensownie wyposażone i wyglądające auto. Finansowanie całkiem atrakcyjne gdyż można tam dostać wysoki wykup czyli raty faktycznie nawet przy takiej kwocie są dużo niższe niż np za Teslę, ale wciąż droższe niż za Citroena ec4 ... tam też jest wysoki wykup. Niestety to auto tylko i wyłącznie do poruszania się wokół komina albo bardzo wolno w trasie. Próba konfiguracji z większą baterią żeby zejść po rabatach na dopłaty niemożliwa ... chyba tylko wtedy mógłbym się na to auto skusić mimo tego że zarówno ja jak i żona jesteśmy fanami Audi i uważamy że robią świetne samochody ... w tym wypadku zdecydowanie przesadzili z ceną / do jakości / do tego co się dostaje.

Niestety ja jestem tego zdania że nie po to wydaje ćwierć bańki na samochód żeby potem w trasie jechać za Tirem i wlec się gdzieś. Jestem skłonny do ustępstw jeżeli chodzi o samochód ale nie aż taki ... po prostu uważam że technologia ma nas wspierać poprawiać jakość naszego życia a nie mnie ograniczać. W przypadku tego samochodu ograniczenia dla mnie byłyby zbyt daleko idące .. nieakceptowalne.
 

galux20

Zadomawiam się
Ale ja kazałem doliczyć za fotele 3 tys.
Ekoskory nie traktuje poważnie.
Prawdziwa skora to dopłatą 15 tys minimum.
Pakietowe skóry lub za 5 tys to wiadomo czym śmierdzi.
Raczej nie 🐷.
Policzona mam też 40 (+77kw)
224 brutto .
Generalnie elektryczne wymuszają kompromisy.

Są dla mnie marki elektryków,
Które estetycznie są nieakceptowalne. Wiadomo rzecz gustu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Leaf ma ok. 20% mniejsze zasięgi: https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf

Ładowarki chademo jak na razie istnieją. Kiedyś znikną, ale nie stanie się to jutro ani za rok. Na tą chwilę jedynie na Ionity masz samo CCS (bez chademo), cała reszta dostawców ma chademo. Co jest niekiedy zbawienne - miałem już sytuacje, gdzie CCS było zajęte, a chademo wolne i spokojnie mogłem się na nim naładować.

Szybkość ładowania audi jest wyższa i nie ma nad czym dyskutować. To jest jego przewaga. Tylko ładowarek powyżej 50kW jak na razie jest malutko. Ale z czasem zacznie się pojawiać więcej.
 
Top