Audi Q4 e-tron / opinie

galux20

Zadomawiam się
Widzę ,że przy spokojnej jeździe audi 35 będzie zużywać
20 kw .
Czyli bateria 50 kw na 200 km może 250.
Dziś facet dzwonił z citroena
, Niby c4e ma odbiory sierpień.
W dzisiejszych czasach to rewelacja.
50 kw w ec4 pewnie da się przejechać więcej?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jeżeli chcesz jeździć 'tylko' wokół domu to cytryna będzie równie komfortowa co Audi z dużo lepszym wyposażeniem i za niższą cenę. Nawet w środku materiały będą lepsze według mnie niż w wersji 'bida' Audi.
Jak chcesz pojeździć trochę w trasy to teoretycznie Audi z większą baterią no ale przy lekkim doposażeniu wchodzisz w poziom TM3, która ma lepsze wyposażenie i zasięg.
Naprawdę bardzo trudno znaleźć niszę w którą można było wrzucić to Audi ... albo za drogie albo za byle jakie.
Starałem się go kupić i uzasadnić wybór na każdy możliwy sposób... ale poległem.
 

galux20

Zadomawiam się
Nie wiem co odpisać.
Ec4 jest tańsza od q4e
O 37 tys brutto.
Czyli realnie 28 tys po odliczeniu podatków.
Obawiam się, że wartość po 3 latach audi utrzyma lepiej.

Komfort i przede wszystkim ilość miejsca
W audi jest wyraźnie większa.
Warunki gwarancji i obsługa serwisowa w citroenie jest gorsza.
Pomijam różnice w organizacji
Dofinansowania.
W audi biorą to na siebie, w psa umywają . Ręce.
Jeśli chodzi o jakość to wolę audi .
Tesla? Nie chcę być niegrzeczny.
Dla jednych standard amerykański jest super , dla innych nie .

Plusem ec4 jest odbiór w sierpniu. Podatkowo to trochę pomaga
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Obawiam się, że wartość po 3 latach audi utrzyma lepiej.
to nie sa czasy spalinowych podbojow francuzow i niemcow, elektryki stellantis sa popularne i maja wzglednie dobre opinie w porownaniu do przereklamowanych audi (wide "fat etron")

q4 to segment D
citroen e-c4 to segment C

ciezko porownac, totalnie inne zawieszenie, inne fotele, inna dynamika i inny SEGMENT

dotacja w PSA - mozesz wplacic kase i potem ja odzyskac i w miedzyczasie jezdzic autem, czym to sie rozni od Audi? beda czekac na przydzial a auto lezakowac na placu?
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Może i by zadziałało, ale nie zmienia to faktu, że moim skromnym zdaniem to jest niedorobione. W leafie mam normalny przycisk (jeden w kabinie, drugi na pilocie kluczyka) który naciskam i mogę wyciągać wtyczkę. W mustangu jest przycisk obok wtyczki CCS - gdy podchodzę z kluczykiem lub telefonem w kieszeni to przycisk staje się aktywny i mogę go nacisnąć, co kończy ładowanie i zwalnia wtyczkę. A jakieś czary ze zmianą poziomu naładowania to raczej obejście niż właściwe rozwiązanie.
Wydaje mi się, że w e-Niro/e-Soulu długie przytrzymanie guzika otwierania na pilocie kończy ładowanie i zwalnia wtyczkę...
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że w e-Niro/e-Soulu długie przytrzymanie guzika otwierania na pilocie kończy ładowanie i zwalnia wtyczkę...
Zgodnie z zeznaniami w Ioniq5 to nie działa. Ale to był egzemplarz dla prasy, może jakiś wczesny soft czy coś. Nie wierzę, że tego zaraz nie poprawią.
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Ec4 jest tańsza od q4e
O 37 tys brutto.
Czyli realnie 28 tys po odliczeniu podatków.
Obawiam się, że wartość po 3 latach audi utrzyma lepiej.
To nie prawda ... w załączniku jest konfiguracja Audi którą tworzyłem żeby była w miarę podobna do cytryny (z kilkoma pakietami) za 170k.
Ta konfiguracja chyba nawet nie ma jeszcze kamery. Żeby miała wyposażenie podobne do Citroena kosztowałaby około 260k. Mimo rabatów to wciąż dużo więcej.
Z tą wartością końcową to też do końca się nie zgadzam , Audi raczej kupują ludzie którzy mają jakieś pieniądze ... kto da ci tyle kasy za samochód bez najbardziej podstawowego wyposażenia .. sprzedawałem kilka 2-3 letnich samochodów BMW i Audi i klienci raczej wymagający .. no chyba że paliwo będzie po 15PLN/l to wtedy faktycznie nikt nie będzie patrzył na wyposażenie :)

Nie chcę cię przekonywać w jedną bądź druga stronę .. natomiast podaję argumenty które mnie przekonały że jednak to Audi nie będzie dla mnie dobrym wyborem. Ponieważ chcę samochód elektryczny również na trasy to niestety nie zdecydowałem się na Citroena. Niestety w tej półce cenowej pozostała tylko TM3.
 

Attachments

  • Q4_e-tron-AW1WLDV8.pdf
    885,6 KB · Liczba wyświetleń: 11

Cup

Fachowiec
Zgodnie z zeznaniami w Ioniq5 to nie działa. Ale to był egzemplarz dla prasy, może jakiś wczesny soft czy coś. Nie wierzę, że tego zaraz nie poprawią.
Mogę przetestować jak to obecnie działa, bo w sumie mi się przyda.
Ładując z EVSE otwarcie drzwi z pilota zwalnia blokadę wtyczki Type2, ale nie wiem czy przy wyłączonym ładowaniu CCS zadziała w ten sam sposób.
 
Top