Masowy "Safety Recall" 22S41 (HVBJB)

MTM

Zadomawiam się
Zalezy czy chcesz czekac jeszcze pol roku z odbiorem, bo to jest dopiero zappwiedz, jeszcze nawet nie ustalili na pewno co bedzie robione :)
Niekoniecznie. To co teraz idzie do Europy od razu trafia do fabryki w Niemczech na akcję.
Niestety egzemplarze które co dopiero dotarły do Polski będą robione u dealera.
 

kdldz

Zadomawiam się
Niekoniecznie. To co teraz idzie do Europy od razu trafia do fabryki w Niemczech na akcję.
Niestety egzemplarze które co dopiero dotarły do Polski będą robione u dealera.
Masz jakieś źródło? Wydaje mi się to mało prawdopodobne skoro w USA jeszcze Ford nie wie nawet co będzie robione w ramach akcji, a wydawanie nowych aut jest wstrzymane do odwołania (czyt. przeprowadzenia akcji serwisowej, co ma się wydarzyć w trzecim kwartale). Gdyby tak po prostu mieli to robić w salonach od ręki to nie wstrzymywali by wydawania aut w stanach.

A skoro mowa o fabryce w Niemczech, ciekawiło mnie co tam jest w sumie robione? Niby auto składana w Meksyku a jednak modele europejskie maja nr VIN niemiecki.
 

MTM

Zadomawiam się
Dotyczy aut na rynek europejski. Dzisiejsza rozmowa z dealerem.
I taka ciekawostka: z powodu braku komponentów zniknie prawdopodobnie autoparkowanie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dotyczy aut na rynek europejski. Dzisiejsza rozmowa z dealerem.
I taka ciekawostka: z powodu braku komponentów zniknie prawdopodobnie autoparkowanie.
Przypomniałeś mi. W życiu tego jeszcze nie użyłem. Ani razu.
 

kdldz

Zadomawiam się
Zaintrygowany poszperałem na forum i znalazłem więcej info na stronie NHTSA:


Wygląda na to że:
  • dotyczy wszystkich aut
  • przekaźnik się przegrzewa gdy połączy się ładowanie DC + wielokrotne, szybkie przyśpieszanie
  • rozwiązaniem będzie aktualizacja softu która będzie monitorować temperaturę i rezystancje przekaźnika i w przypadku problemów zmniejszy moc auta/baterii.
  • według tej informacji auta produkowane po 25 maja maja nowy soft wgrany fabrycznie a nie poprawioną część (mimo nowego numeru części) - ciekawe w jakim stopniu to prawda a w jakim celowy unik wymiany HVBJB w każdym egzemplarzu...
  • soft ma być dostępny w lipcu

Przypomniałeś mi. W życiu tego jeszcze nie użyłem. Ani razu.
Ja raz użyłem, było wtedy jedno jedyne miejsce w okolicy i na tyle ciasne że bym nie ryzykował ręcznie. Wjechał bez problemu, a ja się spociłem, czyli działa jak należy 👍
 

PeBruY

Zadomawiam się
Wygląda na to że:
  • dotyczy wszystkich aut
Takiego wniosku bym raczej nie wysunął na podstawie tego dokumentu. Jest tam wręcz napisane, żeby się z Fordem kontaktować w celu ustalenia, czy się podlega akcji.
Istnieją spekulacje, że z akcji mogą być wyłączone wersje z mniejszą baterią ze względu na mniejszą moc.

A co do asystenta parkowania, to parę razy użyłem. Muszę przyznać, że równolegle parkuje lepiej niż ja :) . Tyle że jedzie dość szybko, więc nie wiem czy chciałbym za pomocą tego systemu wjeżdżać na krawężniki.
 

AnataresLoren

Nowy na Forum
Ja też mam niestety, komuś z nas się to przydarzyło? Albo ktoś zna kogoś komu się przydarzyło? Jak to ma być spowodowane gwałtownym przyśpieszaniem to grubo bo to totalnie mój styl jazdy, widać na jakiś czas będę musiał się odzwyczaić:(



1655486945355.png
 

PeBruY

Zadomawiam się
I mój też koniec końców się kwalifikuje, choć wpadł widocznie na listę z opóźnieniem. Faktycznie biorąc pod uwagę, że dotyczy to zdecydowanie wszystkich wersji, to prawdopodobnie akcji będzie podlegał każdy MME wyprodukowany w tym okresie.
 

grzegorzm

Nowy na Forum
W październiku odebrałem mojego Mach-e GT. Niestety 21 grudnia pojawił się komunikat "Zatrzymaj się bezpiecznie teraz" i już dalej nie pojechał, po zatrzymaniu się i wyłączeniu potem już nie da sie pojechać.
Od 22 czeka w serwisie, na chwilę obecna twierdzą, że to tylko problem z akumulatorzem niskiego napięcia, ale jakoś pasuje mi to do problemu HVBJB. Zobaczymy. Na w/w stronie ani w aplikacji nie pokazuje żadnych zaległych akcji serwisowych.
Przejechane 3700km :(
Przed awarią nie był nawet ładowany ładowarką DC, ładuję go w domu tylko przez wallbox 11kW, stałem pod biurem, nie był podłączony do ładowarki, przejechałem 2x światłą, tuż przed komunikatem błędu przyśpieszyłem trochę na światłach (ale nie jakoś mocno).
Trochę lipa, bo nawet ten "zwykły" akumulator jest niedostępny i serwis czeka na odpowiedź z Ford Polska kiedy będzie dostarczony :(
 

kdldz

Zadomawiam się
O ile nie miałeś błędów w aplikacji które mówiły o awarii układu wysokiego napięcia i/lub baterii to raczej nie jest to HVBJB. Tym bardziej ze jak odebrałeś w październiku to pewnie produkcja lipiec/sierpień, a już od maja montują poprawioną wersje części - no i jest soft który zapobiega uszkodzeniu.

Co pewnie niewiele zmienia, bo faktem jest, ze baterie 12V do mach-e sa trudno dostępne (nr czesci to BHAGMH3 jak chcesz się sam dowiadywać) :(
 
Top