Masowy "Safety Recall" 22S41 (HVBJB)

adamusek

Posiadacz elektryka
Obawiam się, że przy takim podejściu zostanie Ci niewiele marek do wyboru. Poczytaj o VW i cyrkach z akumulatorem 12V i problemach z aktualizacjami. Tak samo o kia/hyundai i ich podejściu do wymian akumulatorów 12V albo do terminów odbioru aut czy też.. khem... "gwarancji ceny" z zamówień. O Tesli nie wspomnę, bo ich serwis stanowi "klasę" samą w sobie. Niestety, ale od kiedy popyt na samochody jest wyższy niż podaż to producenci coraz śmielej sobie poczynają.
Nie chodzi o to, żebym usprawiedliwiał forda, bo moim zdaniem przeginają. Ale ciężko mi znaleźć markę, która zachowywałaby się tak jak powinna.
w Kii/Hyundai zrobili wymianę ICCU/ew aktualizacje oprogramowania gdzie sie dało (zwłaszcza w nowych EV6)
 

wemar

Fachowiec
No to chyba ogłosili kampanię przywoławczą, jest komunikat:
https://uokik.gov.pl/bip/samochody-ford-mach-e
Od prawie dwóch tygodni mój MME stoi właśnie na tej akcji w serwisie. Patrząc po wymianie informacji i napotkanych problemach, możliwe, że jest to jeden z pierwszych egzemplarzy, który na tę akcję trafił.
Po wymianie modułu stycznika (?) auto odmówiło współpracy, zgłaszając nieprawidłowe części. Okazało się, że konieczne jest wymienienie jeszcze jednego modułu, współpracującego ze stycznikiem i baterią. I tu pojawiło się kuriozum - Ford zakomunikował mi, że pokryje tylko 80% kosztów tego nowego modułu z wymianą, ponieważ ... auto jest już po gwarancji. Tacy mili ludzie! Zapytałem o podstawę tej kuriozalnej decyzji, tym bardziej, że usterka tego elementu występuje od samego początku eksploatacji mojego MME, były przeprowadzone już 3 naprawy, w tym dwukrotnie wymieniono moduły - jak się okazuje bezskutecznie. Ostatnia naprawa, z wymianą modułu/modułów była na miesiąc przed końcem gwarancji. Dostałem odpowiedź, że zbiorą dane i się odezwą. Zbieranie danych polega na tym, że Ford Polska zwrócił się do lokalnego serwisu o dane dotyczące tych napraw. W czwartek będzie tydzień tego namyślania.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zgodnie z prawem na wymienione moduły od nowa biegnie dwuletnia gwarancja. Więc jeśli znowu chcą wymieniać to samo to te moduły nadal są na gwarancji.
 

wemar

Fachowiec
Serwis przyznaje mi rację i nie on jest stroną sporu. Program diagnostyczny generuje dane do naprawy, procedury i specyfikuje materiały. Oni to wysyłają do Forda o autoryzację kosztów i dostają zgodę lub nie. Prawdopodobnie ktoś, kto autoryzował koszty, nie sprawdził historii serwisowania i nie podszedł do tego merytorycznie.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
a co z 8-letnia gwarancja na baterie i naped?


str16
"(2) The high voltage battery and eDrive systems of your vehicle are covered by the Electric Vehicle Component coverage for eight years or 100,000 miles, whichever comes first. High voltage battery and eDrive components covered by this warranty include the high voltage battery assembly, Bussed Electrical Center (BEC), Battery Energy Control Module (BECM), on-board charger, Inverter System Controller (ISC), DC/DC converter, and eDrive...."

jak ktos slusznie zauwazyl, wspomniany modul jest czescia pakietu "High voltage battery", nie oddzielnym elementem wiszacym pod lusterkiem.
 
Top